2367 113 własne Fakty

Gazeta Wiadomości24h. Zobacz, o czym piszemy w dzisiejszym wydaniu

Gazeta Wiadomości24h. Zobacz, o czym piszemy w dzisiejszym wydaniu
Wiadomości24h nr 3/2017 (35)

Już dzisiaj w kioskach i sklepach na terenie powiatu jaworskiego można nabyć najnowsze wydanie dwutygodnika Wiadomości24h. Zobacz co w numerze.

W nowym wydaniu „Wiadomości24h” przeczytacie m.in.:

  • o planie przebudowy autostrady A4 w nazym regionie i wiążącą się z nim likwidacją 8 węzłów w tym zjazdu w Wądrożu Wielkim
  • o burzliwej sesji w Jaworze, w tym o odwołaniu Grzegorza Olszewskiego
  • czy miasto będzie gotowe na remont DK3?
  • o parkingu na Piastowskiej
  • o styczniowej sesji Rady Miejskiej w Bolkowie
  • felietony naszych publicystów: Krzysztofa Detyny, Jakuba Malickiego, Macieja Gwoździewicza, Stanisława Witka czy ks. dr Marka Kluwaka
  • o wielu zakończonych i planowanych inwestycjach gminnych i powiatowych
  • aż 3 strony informacji z działu budownictwa i nieruchomości, w tym ogłoszenia kupna i sprzedaży domów, mieszkań i działek
  • o wystawie i pokazie biżuterii
  • o I Charytatywnym Balu Karnawałowym SOSW
  • o programie ferii w Jaworze i Bolkowie
  • o walentynkowej stylizacji
  • o wyjątkowych prezentach na Walentynki
  • jak chronić bliskich przed smogiem
  • wywiad z Grzegorzem Lenartem
  • o marzeniu Janusza Wasiluka
  • o zakończeniu Jaworskiej Ligi Halowej
  • o najważniejszych wydarzeniach sportowych z udziałem drużyn z powiatu jaworskiego
  • i innych wydarzeniach, które odbyły się w naszym regionie

Przypominamy, że część środków ze sprzedaży Wiadomości24h przeznaczymy na potrzeby podopiecznych Jaworskiego Stowarzyszenia Charytatywnego DAMY RADĘ. Najnowszy numer naszej gazety wspiera Hanię Winter.

Zobacz, gdzie w Jaworze kupisz Wiadomości24h

Wiadomości24h dwutygodnik gazeta prasa lokalna DAMY RADĘ Hania Winter Grzegorz Olszewski zjazdy z autostrady Olimpia Jawor Grzegorz Lenart

Udostępnij tę dyskusję na
kropka
kropka 10 lutego o 09:39

Wychodzi słońce cieszmy się

Lubię to! 1
marek
marek 10 lutego o 09:37

Więcej wiary w ludzi

Lubię to! 2
bb
bb 10 lutego o 09:30

Dzień bez szczucia dniem straconym

Lubię to! 2
bb
bb 10 lutego o 09:28

Ble ble

Lubię to! 0
bb
bb 10 lutego o 09:28

Ble ble ble

Lubię to! 1
nabór
nabór 10 lutego o 08:37

Czy Iwona Pawlinow, która wcześniej zastępowała (bez naboru) jedną z 2 kasjerek, a gdy ta wróciła do pracy i zastępstwo z mocy prawa wygasło i w trybie natychmiastowym zwolniono drugą kasjerkę prawdopodobnie "wypełnia" vacat po niej do czasu rozstrzygnięcia naboru wygra nabór na kasjera? http://www.jawor.bip.net.pl/?a=4852

Lubię to! 4
zobaczymy
zobaczymynabór 10 lutego o 12:21

Drugi etap naboru (rozmowy kwalifikacyjne) odbędzie się 10.02.2017r., czyli dziś. Jest 5 kandydatów, w tym 3 z Jawora, więc jest z kim wybierać. Zobaczymy kto wygra.

Lubię to! 2
mienie gminy
mienie gminy 10 lutego o 08:12

Czy urzędnik Tomasz Panasiuk, który z racji zajmowanego stanowiska ma nadzór nad ZLK, kupił ostatnio dom, który był własnością gminy Jawor? jeśli tak, to w jaki sposób wszedł w jego posiadanie?

Lubię to! 5
moralność kalego
moralność kalegomienie gminy 10 lutego o 09:42

Morał taki :Trzeba się spieszyć brać ile się uda bo koniec już tuż tuż ! Nie tylko domy itp. ale i stanowisko kasjerki !

Lubię to! 3
wesołek
wesołekmoralność kalego 10 lutego o 10:19

Moralista z koziej .....

Lubię to! 1
kakałko
kakałkomienie gminy 10 lutego o 10:23

Zajmij się sobą i niesiej zawiścii

Lubię to! 2
polityka kadrowa
polityka kadrowa 10 lutego o 06:51

W jaki sposób za tej kadencji doszło do rezygnacji ze stanowisk i przywilejów przez zwolnionych pracowników-co lub kto ich do tego "skłoniło"? Czy ludzi zatrudnionych w miejsce zwolnionych łączą jakieś powiązania z obecnym burmistrzem (polityczne, rodzinne, itp.)?

Lubię to! 4
na czyj koszt? gospodarność
na czyj koszt? gospodarność 10 lutego o 06:38

Remont budynku dworcowego PKP-Ciekawe ile Gmina Jawor zapłaci za najem pomieszczeń od PKP i gdzie te koszty zostaną zaksięgowane? "Znajdujące się w części zachodniej pustostany należy przeznaczyć pod lokal Gminy, który będzie posiadał niezależne wejście. Niezagospodarowane obecnie poddasze planuje się przeznaczyć na przestrzeń magazynową lokalu Gminy oraz windę przystosowaną dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Takie rozwiązanie pozwoli w przyszłości na ewentualne rozszerzenie pomieszczeń Gminy o uwolnione lokale mieszkalne na piętrze. W piwnicy planuje się lokalizacje pomieszczeń technicznych dworca, pomieszczeń pomocniczych magazynowych dworca oraz pomieszczeń pomocniczych magazynowych Gminy. Urząd Miasta Jawor - JST wyraził chęć zagospodarowania (najmu) pomieszczeń komercyjnych (około 766,60 m2). Hall/poczekalnia wraz z komunikacją, toalety ogólnodostępny - powierzchnia około 1532 m2 zarządzana przez użytkownika (PKP) oraz pomieszczenia JST." http://pkpsa.pl/pkpsa/przetargi/pliki/przetarg-9429/zal-nr-9-do-siwz---opis-przedmiotu-zamowienia.pdf A budynek zamku, który w 100% należy do Gminy stoi pusty i niszczeje. Czy nie gospodarniej byłoby pieniądze, które Gmina ma płacić komuś za najem pomieszczeń (w ten sposób spłacać remont cudzego mienia) zainwestować w remont swojego mienia? Kto ostatecznie zapłaci za najem pomieszczeń przez Gminę od PKP (a pośrednio kto w czynszu najmu będzie spłacał remont budynku należącego do PKP)-gdzie te koszty zostaną zaksięgowane?

Lubię to! 2
nisłuszne dochody czy straty dla gminy
nisłuszne dochody czy straty dla gminy 10 lutego o 06:34

Czy gmina Jawor z tytułu niepodpisania aneksów przez ościenne gminy a podwyżkę taryf na wodę i ścieki poniesie straty w związku z czyimś nieudolnym działaniem i zaniedbaniem, czy też to była bezpodstawna próba wyłudzenia większych pieniędzy za wodę i ścieki? Jeśli nie była to próba wyłudzenia, a czyjeś nieudolne działanie i zaniedbanie, to jakie są straty dla gminy Jawor, kto za nie odpowiada i jakie poniósł konsekwencje? Czy jaworzanie w związku z brakiem rzetelnej kalkulacji, lub też nieudolnym księgowaniem kosztów inwestycji (w sposób niepozwalający zaliczenia ich do kosztów taryf dla ościennych gmin), teraz nie będą musieli z podatków spłacać za ościenne gminy kosztów części inwestycji w gospodarce wodno-ściekowej zamiast przeznaczyć te pieniądze na inne, pilne dla jaworzan inwestycje? Jeśli księgowa kosztów inwestycji na gospodarce wodno-ściekowej nie zaksięgowała do gospodarki wodno-ściekowej i przez to nie można obciążyć nimi ościennych gmin w taryfach na wodę i ścieki, to czy nie działała na szkodę gminy (czy teraz Gmina Jawor w całości będzie musiała sfinansować inwestycję)?

Lubię to! 2
dochody albo straty dla gminy
dochody albo straty dla gminy 10 lutego o 06:29

Czy Gmina Jawor, zgodnie z art. 42 ust. 5 ustawy o finansach publicznych, ustala i dochodzi przypadających jej z mocy prawa należności cywilnoprawnych wynikających z art. 10 ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (równowartości 40 euro i odsetek od tej kwoty)? Burmistrz nie może sam siebie zwolnić z ustalania i dochodzenia cywilnoprawnych należności pieniężnych, które stanowią dochody gminy-nie ma do tego podstawy prawnej w obowiązujących przepisach prawa i takie zaniechanie stanowiłoby naruszenie przepisów kompetencyjnych (art. 7 Konstytucji-organy władzy publicznej działają na podstawie i w granicach prawa). http://www.bip.gdansk.rio.gov.pl/?p=document&action=show&id=9146&bar_id=3895 Czy te dochody wykazywane są w księgach i sprawozdaniach finansowych? Jeżeli te dochody gminy nie są ustalane, nie są dochodzone i nie są wykazywane w księgach i sprawozdaniach finansowych to jakie są straty dla gminy z tego tytułu i kto za to odpowiada (gminy sporządzają sprawozdanie Rb-27S z wykonania planu dochodów budżetowych. Głównym celem tego sprawozdania jest dostarczenie informacji o zachodzących w jednostce procesach gromadzenia środków publicznych, zgodnie z obowiązującą klasyfikacją budżetową, w pełnej jej szczegółowości. Byłoby więc dziwne, aby osoba odpowiedzialna za sporządzenie i zatwierdzenie tego sprawozdania nie wiedziała jaka jest jego struktura, tj. co przedstawiają podane w nich kwoty). Z tych dochodów można by sfinansować nie jedną pilną dla jaworzan potrzebę.

Lubię to! 2
Artek
Artek 9 lutego o 21:09

Ja tam bym sprawdził te konkursy. Jak jest wszystko zgodne z prawem, to ok, a jak nie to niech prawo zadziała.

Lubię to! 4
o3
o3Artek 9 lutego o 21:58

czyżby wygrywali ludzie, którzy już w trakcie konkursu pracują w tej instytucji, wiadomo wtedy kto zostanie przyjęty!!!!!!! Nie idzie tego sprawdzic?

Lubię to! 3
Artek do o3
Artek do o3o3 10 lutego o 00:21

Wszystko idzie sprawdzić!!! Możesz mi wierzyć, że nic się nie ukryje. Jeśli ktoś będzie chciał , to wszystko wyjdzie na jaw.

Lubię to! 5
Roman
Romano3 10 lutego o 00:23

Może ktoś wie, czy ten dom który kupił urzędnik Tomasz Panasiuk był własnością gminy Jawor ?

Lubię to! 4
do Artek
do Arteko3 10 lutego o 06:55

Co oznacza jeśli ktoś będzie chciał? Nie rozumiem-to powołanym do tego organom musi się zachcieć pracować, czy co?

Lubię to! 2
???
??? 9 lutego o 08:54

Czyżby żona radnego ubiegała się o posadę w ratuszu? http://www.jawor.bip.net.pl/?a=4852

Lubię to! 9
krótka historia
krótka historia??? 9 lutego o 09:05

Wcześniej zastępowała (bez naboru) jedną z 2 kasjerek, a gdy ta wróciła do pracy i zastępstwo z mocy prawa wygasło, w trybie natychmiastowym zwolniono druga kasjerkę i chyba "wypełnia" vacat po niej do czasu rozstrzygnięcia naboru. Stawiam, że ten nabór wygra Iwona Pawlinow.

Lubię to! 9
Jutro
Jutrokrótka historia 9 lutego o 10:50

Drugi etap naboru (rozmowy kwalifikacyjne) odbędzie się 10.02.2017r., czyli jutro. Jest 5 kandydatów, w tym 3 z Jawora, więc tym razem jest z kim wybierać. Zobaczymy kto wygra.

Lubię to! 7
nabór
nabórkrótka historia 9 lutego o 10:53

najdłużej wybierano dyrektora ZLK-aż 2 nabory ogłoszono i w każdym byli kontrkandydaci, lecz ostatecznie wygrała Ewa Grajek (w pierwszym naborze nie kandydowała)

Lubię to! 3
nabory
naborykrótka historia 9 lutego o 10:56

nowi informatycy rozpoczęli pracę w Ratuszu, wdrażali się w zadania i przedstawiali się pracownikom jako nowi informatycy zanim jeszcze ogłoszone zostały nabory na ich stanowiska (które wygrali)

Lubię to! 8
Mietek urzędas
Mietek urzędaskrótka historia 9 lutego o 19:17

Ja jestem bardzo zdziwiony, że konkurs wygrała Ewa Grajek. Jak widać miałem rację. Według mojej oceny nie radzi sobie . Miasta brudne, szare i ponure.

Lubię to! 4
Karol
Karolkrótka historia 9 lutego o 19:19

No nie, to już za dużo . Zona radnego Pawlinowa jest kasjerką w urzędzie miasta. ?

Lubię to! 5
Andrzej były z SLD
Andrzej były z SLDkrótka historia 9 lutego o 19:21

I na pewno wygra. Dla mnie to już za dużo. A jestem facetem tolerancyjnym. Co robią radni opozycyjni ? Czy tego nie widzą ?

Lubię to! 6
o2
o2krótka historia 9 lutego o 19:22

Nabory ,napewno zgodne z prawem? te wcześniejsze też. A czy pensje takie same jak dla innych z doswiadczeniem? kogo pytac?

Lubię to! 5
Komu?
Komu?krótka historia 10 lutego o 06:13

najlepiej prokuratora, bo burmistrz nie każdemu chętnie udziela informacji publicznej-patrz jak traktuje Detynę

Lubię to! 4
Jaworzanin
Jaworzanin 9 lutego o 00:47

Strzegomianin oskarżony - nareszcie: http://www.fronda.pl/a/jest-akt-oskarzenia-przeciwko-malenczukowi%2C87133.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Lubię to! 5
JawJaworzanka do Jaworzanina
JawJaworzanka do JaworzaninaJaworzanin 9 lutego o 03:23

Napisz więcej. Strzegomianin oskarżony .....?

Lubię to! 1
jaworzanka
jaworzankaJawJaworzanka do Jaworzanina 9 lutego o 08:47

Maleńczuk to strzegomianin?

Lubię to! 1
Bronek
Bronek 9 lutego o 00:45

Przeszedłem się ulicami miasta. To smutne i ponure miasto. Odniosłem wrażenie, że od kliku dni nikt nie sprzątał ulic. ZLK ze swoją dyrektorką Ewą Grajek jeszcze istnieje ?? Na chodnikach odchody psów, butelki po napojach. A takie to miasto było piękne. Szkoda.

Lubię to! 7
opolak
opolakBronek 9 lutego o 11:46

Za stan miasta odpowiada burmistrz Jawora Dawniej to wszyscy z ZLK od góry do dołu lataliby z miotłami i sprzątali. Jak niedaliby sobie rady to do zwolnienia

Lubię to! 6
do opolak
do opolakopolak 9 lutego o 11:57

charakterystyczną cechą nierównego traktowania w zatrudnieniu charakteryzuje jest to, że jednych się nadmiernie faworyzuje i wybacza wszelkie przewinienia, zaniedbania, a innych zaś nadmiernie się dyskryminuje w przyznawaniu wszelkich świadczeń i surowo rozlicza nawet za drobne potknięcia lub nawet przerzucając na nich cudze błędy i zaniedbania

Lubię to! 9
GK
GK 8 lutego o 19:51

Zwalniać pracownika z urzędu tylko dla tego,ze jest nie poprawny politycznie to łamać prawo. Prawo działa powoli, ale skutecznie. Zapytajcie cwaniaków, którzy myśleli ,ze to oni są prawem. Zapytajcie jak skończyli. To dobra nauka.

Lubię to! 11
łamanie praw pracowniczych
łamanie praw pracowniczychGK 8 lutego o 19:57

to dyskryminacja ze względu na światopogląd (przekonania polityczne)

Lubię to! 10
Pan Bóg nie rychliwy, ale sprawiedliwy
Pan Bóg nie rychliwy, ale sprawiedliwyGK 8 lutego o 20:09

Procesy sądowe i postępowania prokuratorskie takie sytuacje weryfikują i wydają wyroki, Prawo działa powoli, ale skutecznie.

Lubię to! 10
tak to działa
tak to działaPan Bóg nie rychliwy, ale sprawiedliwy 9 lutego o 12:30

aby SPRAWIEDLIWOŚĆ zwyciężyła musi być wpierw złożony pozew i zawiadomienie albo samoczynnie (z urzędu) podjęte przez prokuratora czynności w interesie społecznym

Lubię to! 5
Do GK
Do GKGK 8 lutego o 21:56

Musi być zweryfikowane postępowanie człowieka, który łamie prawa pracownicze. Tak dla przykładu, by nikt jego nie naśladował. Jeśli jest przestępstwo musi być kara.

Lubię to! 6
z oskarżenia publiczego albo prywatnego
z oskarżenia publiczego albo prywatnegoDo GK 9 lutego o 07:58

http://www.infor.pl/prawo/prawo-karne/policja/217539,Tryb-scigania-przestepstw.html http://karne.pl/rozpoczecie.html

Lubię to! 4
interes społeczny-np. gdy dot. większej grupy os
interes społeczny-np. gdy dot. większej grupy osDo GK 9 lutego o 08:05

http://www.infor.pl/prawo/pomoc-spoleczna/przemoc-w-rodzinie/255790,Przestepstwa-scigane-z-oskarzenia-prywatnego.html "Jeżeli prokurator uzna, że wymaga tego interes społeczny, może według swego uznania wszcząć postępowanie z urzędu lub przyłączyć się do postępowania, które zostało zainicjowane."

Lubię to! 5
interes społeczny
interes społecznyDo GK 9 lutego o 08:07

Warto zapytać zwolnionych za tej kadencji pracowników, w jaki sposób doszło do ich rezygnacji ze stanowisk, przywilejów (co lub kto ich do tego skłoniło), zwolnień, itp.

Lubię to! 5
!
!Do GK 9 lutego o 08:12

art. 191 § 1 K.k.: Kto stosuje przemoc wobec osoby lub groźbę bezprawną w celu zmuszenia innej osoby do określonego działania, zaniechania lub znoszenia, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3

Lubię to! 6
anna
annaGK 9 lutego o 11:27

do GK. Człowieku ,rozejrzyj się.PIS zwalnia hurtowo i wcale nie ukrywa ,że zostawia tych którzy wierzą w to co oni.Mało tego tworzy się fikcyjne stanowiska dla wyznawców PISu lub ich rodzin bądź znajomych. Nie wiem jak jest w urzędzie miasta czy starostwie ,ale współczuję tym wszystkim tu i w całym kraju bo wiem jak to boli.

Lubię to! 2
trochę różnica
trochę różnicaanna 9 lutego o 11:52

nie dziwię się, gdy zwalnia się aferzystów, rozbija kliki i układy, itp.., ale gdy zwalnia się bezpartyjnych, wieloletnich pracowników, tylko dlatego by w ich miejsce zatrudnić ludzi powiązanych politycznie i rodzinnie, itp. to dla mnie jest to przejaw drążącej Polskę PATOLOGII, z którą trzeba walczyć

Lubię to! 7
HU
HUanna 9 lutego o 19:10

PiS zwalnia ludzi którzy uwikłani są w afery. W naszym miejskim urzędzie zwolniono ludzi Jaworzan świetnych fachowców i zastąpiono ich swoimi kolesiami z partii.Tak być nie powinno.

Lubię to! 4
Irmina
Irmina 8 lutego o 18:34

Ja miałam kiedyś przyjemność załatwiać sprawę z p. Marią Piwko. Super urzędnik, super człowiek. Takich ludzi, w mojej ocenie, nie ma przy Berze

Lubię to! 12
Krysia
Krysia 8 lutego o 18:31

Ja nie jestem zadowolona z pracy urzędników Bery. Za Artura Urbańskiego można było wszystko grzecznie załatwić/ Poszłam, wyjaśniłam swoją sprawe i nie miałam kłopotów z jej załatwieniem. Teraz zaczynam unikać ten urząd jak ognia.

Lubię to! 10
po ?
po ? 8 lutego o 13:40

Czy Bander jest członkiem?

Lubię to! 1
Polak
Polakpo ? 8 lutego o 20:54

Chyba jest w PO. Bo Bera też z Platformy i go ciągnie za sobą gdzie popadnie

Lubię to! 7
jaworzanin
jaworzanin 8 lutego o 09:16

nie udawaj. Dobrze wiesz ,że jakby był w PISie ,to cokolwiek by nie zrobił, to by był chwalony i hektolitry wazeliny by się na niego lały.

Lubię to! 2
Ciekawe???
Ciekawe??? 8 lutego o 03:18

Bander jest w PO?

Lubię to! 1
Juba
Juba 7 lutego o 21:19

Ja osobiście już nawet nie reaguję na to co pisze i mówi Bara. On już miał swoje 5 minut. W mojej ocenie nie skorzystał z nich. Przypomina mi się Tomczak. Pamiętacie.

Lubię to! 10
monika
monikaJuba 8 lutego o 09:18

ja nie pamiętam jaką zbrodnie popełnił ten Tomczak.Zabił kogoś??

Lubię to! 0
vaila
vailamonika 8 lutego o 09:28

http://wroclaw.naszemiasto.pl/archiwum/straci-tez-mandat,478906,art,t,id,tm.html

Lubię to! 4
agnieszka
agnieszkaJuba 8 lutego o 09:21

łamał prawa pracownicze i był za to skazany

Lubię to! 9
działania
działaniaagnieszka 8 lutego o 16:19

z takimi PATOLOGIAMI w samorządach skutecznie trzeba walczyć i je ograniczać, a nie ograniczać prawa wyborcom-dobry niech rządzi, a zły sam się wyeliminuje

Lubię to! 4
#
#Juba 8 lutego o 13:57

do monika.Prawda jest taka ,że Tomczak w ramach reorganizacji urzędu i oszczędności, chciał zwolnić paru nikomu nie potrzebnych urzędasów. No i się na tym przejechał . Bo w Polsce urzędnik jest PANEM i basta.

Lubię to! 3
GW
GW# 8 lutego o 14:00

Jeśli naczelnicy wydziałów są niepotrzebni, to kto jest w takim razie potrzebny? Poza tym to byli jaworzanie, a tak ich tutaj wszyscy bronicie i słusznie zresztą.

Lubię to! 7
do #
do ## 8 lutego o 14:06

prawda jest taka, że stosował metody niedozwolone przepisami prawa, co słusznie znalazło odzwierciedlenie w ocenie sądu i prokuratury-tym się sam pogrążył

Lubię to! 6
doświadczył na własnej skórze
doświadczył na własnej skórze# 8 lutego o 14:11

prawda jest taka, że urząd to nie jest czyjś prywatny folwark i nikt nie jest bezkarny, jeśli łamie prawo.

Lubię to! 7
taka sytuacja
taka sytuacja# 8 lutego o 14:20

Prawda jest taka, że popełnił serię przestępstw przeciwko prawom pracowniczym, a dodatkowo uporczywie lekceważył wyroki sądowe. Do tego z pomocą poprzedniej skarbniczki dochodziło do wymuszania na pracownikach pod groźbą zwolnień zrzekania się uprawnień i przywilejów. http://wroclaw.naszemiasto.pl/archiwum/straci-tez-mandat,478906,art,t,id,tm.html Warto zapytać zwolnionych za tej kadencji pracowników, w jaki sposób doszło do ich rezygnacji ze stanowisk (co lub kto ich do tego skłoniło), zwolnień, itp.

Lubię to! 6
za nic nie skazuje się
za nic nie skazuje się# 8 lutego o 15:57

zastraszanie utratą pracy w celu wymuszenia zrzeczenia się przywilejów (wówczas mianowań) to czyn z art. 191 § 1: Kto stosuje przemoc wobec osoby lub groźbę bezprawną w celu zmuszenia innej osoby do określonego działania, zaniechania lub znoszenia, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

Lubię to! 7
widać
widać# 8 lutego o 16:15

historia lubi się powtarzać

Lubię to! 7
hej
hej# 8 lutego o 18:16

no proszę ,urzędasy w natarciu ,walczą zaciekle o swoje przywileje za które ja i my wszyscy musimy płacić!!!. W/g mnie powinno być jak w USA. Przychodzi burmistrz i sam dobiera sobie ekipę za którą odpowiada. Przecież po 4 latach rozliczmy burmistrza za to co zrobił. Dlatego nie widzę sensu wiązać mu ręce jakimiś ludźmi którzy są wrogo do niego nastawieni.Zresztą jak są tacy dobrzy to wszędzie praca na nich czeka.

Lubię to! 2
go hej
go hej# 8 lutego o 18:54

żaden urzędnik nie jest wrogo nastawiony, bo to nie przedszkole, a łamanie prawa powinno być surowo karane

Lubię to! 6
PATOLOGIA
PATOLOGIA# 8 lutego o 19:13

hej-ale Ty bzdury opowiadasz, szef j.s.t. nie jest pracodawcą, lecz „tylko” wykonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec urzędników, to nie jest jego prywatna firma, a instytucja publiczna. Twoje rozumowanie sprowadzałoby się do chorego precedensu, gdzie każdy kierownik-zarówno wyższego, jak i niższego szczebla wymieniałby cały podległy sobie zespół ludzi-nawet zwykłych pracowników, zakładając z góry, że nie ma do nich zaufania i że chce pracować ze swoją ekipą, bo będzie rozliczany za wyniki pracy podległych sobie ludzi.

Lubię to! 5
hej że hoho
hej że hoho# 8 lutego o 19:30

osoby, które nie potrafią efektywnie współpracować z zastanymi ludźmi (załogą), nie powinny w ogóle kandydować na stanowisko wójta, burmistrza, starosty, itp., jak chcą się otaczać swoimi ludźmi, to powinny założyć swoją firmę

Lubię to! 6
powody, metody
powody, metody# 8 lutego o 19:46

Interesujące jest w jaki sposób za tej kadencji zwalniano, "nakłaniano" pracowników do rezygnacji ze stanowisk, przywilejów, pracy-co lub kto ich do tego "skłoniło".

Lubię to! 5
dlaczego?
dlaczego?# 10 lutego o 06:16

takie pytania wszystkim zwolnionym powinien zadać prokurator, bo skala tego zjawiska jest duża

Lubię to! 4
nie ma czym sie chwalic
nie ma czym sie chwalic 7 lutego o 20:19

Bera dziala jak zwykle ! Chwali sie ze robiona jest linia energetyczna i rurociag gazowy w Starym Jaworze na Walbrzyskiej Strefie ! Pisze tak jakby to on budowal !!!

Lubię to! 12
:)
:)nie ma czym sie chwalic 8 lutego o 08:15

buhahaha

Lubię to! 5
matko kochana
matko kochananie ma czym sie chwalic 8 lutego o 08:24

Jeszcze lepiej-on pisze, że koordynuje, nadzoruje czy coś w tym stylu szefów od gazu i prądu, żeby dobrze wykonali swoje zadania. Chyba mam pomroczność jasną, bo nie przypominam sobie, aby gazownictwo i energetyka w jakikolwiek sposób podlegała burmistrzowi Jawora. Gmina ma położyć sieć wodno-ściekową i musi to zrobić w ten sposób, by ta nie weszła w kolizję z innymi mediami i na tym rola Gminy się kończy. Ale otoczka do tej zwykłej czynności planistycznej jest taka, jakby nie wiadomo jakie wielkie zadanie stało przez burmistrzem. Toż to przecież nie chodzi o położenie sieci wod-kan w całym mieście, tylko dociągnięcie jej do strefy.

Lubię to! 9
wrrrrr
wrrrrrmatko kochana 8 lutego o 14:47

i to w linii prostej..... juz mnie to nawet nie śmieszy, tylko denerwuje wręcz..

Lubię to! 5
odlot
odlotnie ma czym sie chwalic 8 lutego o 08:27

No jak takie drobne zadania urastają do rangi wielkiego wydarzenia, z którego robi się sesję zdjęciową, to jak już rozumiem, dlaczego Jawor od 2 lat jest na jednej z ostatnich pozycji w zakresie realizacji inwestycji.

Lubię to! 7
Eduardo
Eduardo 7 lutego o 15:00

Fajny numer. Zapytam co z remontem drogi przy ul. Dąbrowskiego. Będzie? Kiedy? A co z parkingiem dla autokarów? Turyści przejezdzaja- nie ma gdzie się zatrzymać to ruszają dalej. A co z szaletem miejskim na placu wolności. Miał być gotowy w grudniu!!!!!!!!!! Burmistrzu gdzie zmierza Jawor skoro problem jest od 2 lat ze zwykłym szaletem? Któ to kontroluje?

Lubię to! 16
kto wie?
kto wie?Eduardo 8 lutego o 08:53

Że tak zapytam-ile kosztowała dokumentacja na ten szalet i kto ją zrobił?

Lubię to! 5
Marcin
Marcin 7 lutego o 13:56

Ostatnim numerem Wiadomości24 wysoko zawiesiliście poprzeczkę i myślałem, że długo nie powtórzycie tak dobrego numeru, ale się myliłem. Na razie trzymacie wysoki poziom. Oby jak najdłużej.

Lubię to! 13
bolo
bolo 7 lutego o 12:57

Jeśli zaś chodzi o patologię to większej niż w pisie Polska do tej pory nie doświadczyła.

Lubię to! 5
zwykły obywatel
zwykły obywatelbolo 7 lutego o 13:00

ja uważam, że jednak za PO była większa i zwykli obywatele mieli gorzej-podwyższenie wieku emerytalnego, niższa pensja minimalna, brak prorodzinnych programów typu 500+ i Mieszkanie Plus

Lubię to! 11
@@
@@zwykły obywatel 7 lutego o 13:06

budżet Państwa na minus, wzorst gospodarczy na minus, zadłużenie na plus.

Lubię to! 9
Kowalski
Kowalskizwykły obywatel 8 lutego o 08:55

ale kieszenie zwykłych Polaków (a nie tylko elity politycznej) na plus

Lubię to! 4
zwykły obywatel
zwykły obywatelzwykły obywatel 8 lutego o 09:19

PIS to taki trochę Janosik, co zabiera bogatym i daje biednym. Bogatym to się nie podoba, ale biedni są zadowoleni, a tych ostatnich póki co w Polsce ciągle jest dużo więcej.

Lubię to! 3
bolo
bolo 7 lutego o 12:54

Ograniczenie kadencji do dwóch -jestem na tak. Z uwagi na to że nie powinno być równych i równiejszych posłowie powinni zacząć od siebie.Siedzą w sejmie po 20lat i dłużej i twierdzą że tam nie ma układów i sitw. Pis powinien zacząć walczyć od góry. Ryba psuje się od głowy. Proste.

Lubię to! 6
#
#bolo 7 lutego o 20:01

powiedz to posłance z PIS-u , albo najlepiej kaczorowi .Już widzę ich reakcje!

Lubię to! 3
jaworzanin
jaworzaninbolo 7 lutego o 20:15

dla naszej posłanki z PISu załatwienie 8 zjazdów (w tym w Wądrożu ) to "bułka z masłem". Zobaczycie jak szybko jej to pójdzie , a do tych ośmiu ,jak tylko będzie miała ochotę ,dołoży jaszcze z dwa.!

Lubię to! 4
PATOLOGIA
PATOLOGIA 7 lutego o 11:27

Temat ograniczania kadencji jak zwykle gorliwy. Uważam, że należy walczyć z patologiami, ale takimi jak te, gdzie nowo wybrany wójt, burmistrz, prezydent miasta, o znikomej wiedzy i doświadczeniu, bezprawnie zwalnia wieloletnich, wykwalifikowanych, doświadczonych, apolitycznych pracowników, by w ich miejsce zatrudniać bardzo miernych, ale za to bardzo wiernych swoich znajomków, powiązanych z nim politycznie i rodzinnie. Do tego potrzebne są bardziej skuteczne działania odpowiednich organów (NIK, prokurator, CBA), które zamiast czekać na zgłoszenia, samodzielnie (z urzędu) podejmowałyby działania. Z taką PATOLOGIĄ należy skutecznie walczyć, a ci niedobrzy sami się skutecznie wyeliminują i to na wiele lat, reszty dokonają wyborcy.

Lubię to! 8
nie tędy droga
nie tędy drogaPATOLOGIA 7 lutego o 12:01

walczyć trzeba z PATOLOGIĄ, a nie wyborcami i jej ograniczać prawa, a nie wyborcom, a wtedy i wybory będą demokratyczne-PATOLOGIA sama się wyeliminuje

Lubię to! 5
Zenek
ZenekPATOLOGIA 7 lutego o 19:36

Tak piszesz prawdę. Patologia powinna być ze wszech miar zwalczana. W znajomych nam kręgach chyba sie pojawiła. Prokuratura milczy ? Do czasu.

Lubię to! 4
PATOLOGIA
PATOLOGIAZenek 7 lutego o 22:44

Pan Bóg nie rychliwy, ale sprawiedliwy

Lubię to! 4
z urzędu
z urzęduZenek 10 lutego o 06:18

dziwię się, że prokuratura do tej pory nie zareagowała

Lubię to! 2
Jaśmin
JaśminPATOLOGIA 7 lutego o 19:43

Bera dużo obiecywał w kampanii wyborczej. Mówił o złym rządzeniu p. A. Urbańskiego, wytykał mu błędy, biegał z telefonem i nagrywał wypowiedzi. Ludzie - Jaworzanie to pamiętają. Widzą też co teraz robi Bera !!!!!. Chodniki oblodzone, Jaworzanie pozwalniani,komunikacji darmowej nie ma, basenu nie ma. Nie takich rządów oczekiwaliśmy. mnie bardzo rozczarował Bera.

Lubię to! 8
jazda
jazdaJaśmin 8 lutego o 08:37

a porozmawiaj sobie ze zwalnianymi ludźmi jakie metody się stosuje, by doprowadzić lub "nakłonić" ludzi do rezygnacji...

Lubię to! 5
nowak
nowak 7 lutego o 10:32

do czytelnik.No to nareszcie nasza posłanka będzie mogła się wykazać. Przecież podobno załatwiła remont trójki , więc załatwienie zjazdów będzie dla niej drobnostką.

Lubię to! 7
lolo brukselka
lolo brukselkanowak 7 lutego o 11:29

No to się już wykazała z tego co piszesz. To może teraz kolej na skutecznego posła PO z Legnicy?

Lubię to! 8
masz rację
masz racjęlolo brukselka 7 lutego o 11:30

no właśnie, zwłaszcza że w okresie kampanii wyborczej często brylował na jaworskiej scenie i gościł się na koszt mieszkańców

Lubię to! 8
??
??lolo brukselka 7 lutego o 11:34

A co może zrobić poseł z PO skoro wszystkie ministerstwa obsadzone przez PiS?

Lubię to! 3
do ??
do ??lolo brukselka 7 lutego o 11:41

to po co nam taki poseł, co nic nie może?

Lubię to! 6
#
#lolo brukselka 7 lutego o 12:34

o to samo mogłeś pytać swoją PIS-owską posłankę która nic nie robiła i wmawiała nam ,że nic nie może bo jest w opozycji.

Lubię to! 6
??
??lolo brukselka 7 lutego o 12:38

Może pisać pisma, zapytania, interpelacje poselskie. Może blokować mównicę, zrobić protest głodowy, itp, itd. Tylko że to wszystko "psu na budę" wiadomo i tak kto rozdaje karty.

Lubię to! 1
do #
do #lolo brukselka 7 lutego o 12:39

ja nie ma żadnej swojej posłanki, bo jestem bezpartyjny, ale uważam, że jeśli ktoś bierze poselską dietę i bezpardonowo bryluje na wszystkich jaworskich imprezach i uroczystościach, by na niego oddać głos w następnych wyborach, to niech coś dla tych wyborców robi

Lubię to! 5
wujek- dobra rada
wujek- dobra radalolo brukselka 7 lutego o 12:44

do PATOLOGIA. Słuchaj doświadczony,wykwalifikowany,apolityczny.Po pierwsze ;jeżeli taki naprawdę jesteś to powinieneś być rozchwytywany przez pracodawców.Po drugie ;czy naprawdę sądziłeś ,że Urbański będzie burmistrzem do kończ świata i o jeden dzień dłużej?

Lubię to! 3
PATOLOGIA
PATOLOGIAlolo brukselka 7 lutego o 12:54

wujku-dobra czy zła rada-PATOLOGIA dot. każdego, kto dla własnych korzyści ŁAMIE PRAWO

Lubię to! 4
wyborca
wyborcalolo brukselka 7 lutego o 12:57

Prawo łamał Tomczak i takim działaniem sam się wyeliminował na kilka lat z kandydowania. Nie trzeba było do tego zmieniać ordynacji wyborczej.

Lubię to! 8
ore
orelolo brukselka 7 lutego o 13:06

prawo łamie Gronkiewicz-Waltz (afera reprywatyzacyjna) i też sama wyeliminuje się z "obrotu", dlatego trzeba walczyć z PATOLOGIĄ, a wybory staną się demokratycznie czyste, bo przystąpić do nich będą mogły tylko prawidłowo postępujące osoby

Lubię to! 6
takie mam zdanie
takie mam zdanielolo brukselka 7 lutego o 13:17

Jeśli Bera łamie/złamie prawo też sam się wyeliminuje z "obrotu". Do wyeliminowania PATOLOGII z "obrotu" nie trzeba zmieniać ordynacji, tylko podejmować skutecznie działania zwalczające patologiczne zachowania i ludzi je propagujących.

Lubię to! 6
michał
michał 7 lutego o 08:55

O co chodzi z tymi zjazdami?

Lubię to! 3
czytelnik
czytelnikmichał 7 lutego o 09:47

ja już mam gazetę. nareszcie pojawił się jaworski TOZ z propozycją adopcji pieska. o zjazdach też dużo napisane. ciekawe czy rząd pisu zlikwiduje te zjazdy jak planowała platforma?

Lubię to! 11
opolak
opolakczytelnik 7 lutego o 17:31

Ucierpi okolica, straci na wartości, odpędzi inwestorów

Lubię to! 1
borus
borusmichał 7 lutego o 17:27

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/zdjecia/3638368,wielka-przebudowa-autostrady-a4-beda-trzy-pasy-zniknie-8-wezlow-mapa,4459022,id,t,zid.html

Lubię to! 0
borus
borusborus 7 lutego o 17:29

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3638368,wielka-przebudowa-autostrady-a4-beda-trzy-pasy-zniknie-8-wezlow-mapa,id,t.html Aktualna strona

Lubię to! 0

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pozostałe wiadomości

Więcej wiadomości
REKLAMA
  • Zawody strzeleckie „Złoty Pączek”
    Zawody strzeleckie „Złoty Pączek”
  • Spektakl „Edukacja Rity”
    Spektakl „Edukacja Rity”
  • (FOTO) Wszystko dla Malwinki
    (FOTO) Wszystko dla Malwinki
Więcej wiadomości
Więcej wiadomości
Więcej wiadomości
  • Opowiedzą o Islandii i Korsyce
    Opowiedzą o Islandii i Korsyce
  • Spacerkiem po... kaplicach św. Barbary i św. Wojciecha
    Spacerkiem po... kaplicach św. Barbary i św. Wojciecha
  • Spacerkiem po… klasztorze pobernardyńskim
    Spacerkiem po… klasztorze pobernardyńskim
Więcej wiadomości
  • Gmina Mściwojów na fali!
    Gmina Mściwojów na fali!
  • Warto spojrzeć na południe
    Warto spojrzeć na południe
  • Idzie nowe w OSP!
    Idzie nowe w OSP!
Więcej wiadomości
  • UWAGA! Oszukują
    UWAGA! Oszukują "na wnuczka"
  • Nieprzejezdna droga do Figlowa
    Nieprzejezdna droga do Figlowa
  • Wypadek na ul. Kuzienniczej
    Wypadek na ul. Kuzienniczej
Więcej wiadomości
  • Warsztaty ziołowo-herbaciane w bibliotece
    Warsztaty ziołowo-herbaciane w bibliotece
  • Diabetobus Fundacji NEUCA dla Zdrowia zawita do Bolkowa
    Diabetobus Fundacji NEUCA dla Zdrowia zawita do Bolkowa
  • Bezpłatne badania mammograficzne
    Bezpłatne badania mammograficzne
Więcej wiadomości