Środa, 24.04.2024 408

 

Pliki cookies 10:59
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama

O miejscach pracy dla mieszkańców - spotkanie wójta Gminy Męcinka i szefa Mercedesa

W Urzędzie Gminy w Męcince 15 listopada odbyło się spotkanie wójta z dyrektorem powstającej fabryki Mercedesa. Pojawienie się tak poważnego inwestora bez wątpienia będzie pozytywnie wpływało na rozwój gminy na wielu płaszczyznach.

„Już niebawem w naszej Dolnośląskiej Strefie Aktywności Gospodarczej S3 Jawor – Męcinka działalność uruchomi jeden z najpoważniejszych światowych koncernów motoryzacyjnych Mercedes Benz Grupa Daimler. Inwestor ten planuje zatrudnić w pierwszym etapie conajmniej kilkaset osób. Uznałem za konieczne już teraz podjąć rozmowy na temat współpracy Gminy Męcinka z Mercedesem w celu przygotowania zainteresowanych mieszkańców naszej gminy do pracy w nowej fabryce”
– informuje wójt Mirosław Brzozowski.

Głównym tematem rozmów były oczekiwane kwalifikacje i umiejętności przyszłych pracowników fabryki. To ważne zagadnienie z punku widzenia podjęcia działań wśród uczniów szkół Gminy Męcinka oraz aktywności w tym zakresie przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Męcince przy współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy w Jaworze.

Zaplanowane już zostało spotkanie z dyrektorem ds. rekrutacji i zatrudnienia w firmie Mercedes–Benz.

Rozmowa z dr Andreasem Schenkelem dotyczyła także postępów w realizacji projektu Mercedesa na naszym terenie oraz planów rozwojowych firmy.

Komentarze (35)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

wyborca
wyborca1 grudnia 2016 o 20:04
Samoobronę Andrzeja Leppera lubię Tomasza Panasiuka nie
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do bartolini
do bartolini1 grudnia 2016 o 20:02
T.P. był bardzo prominętnym działaczem Samoobrony. Nawet startował w wyborach z listy tej partii. Teraz dostał pracę od kolegi z PO w Urzędzie. Nie popieram tego. Nie popieram kolesiostwa.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mercedes Geschäftsführung
Mercedes Geschäftsführung1 grudnia 2016 o 19:52
Wir von Mercedes Benz werden keinen einstellen der zu der Psychopaten-Partei PIS gehört. PIS ist Rückschritt in der menschlichen Entwicklung.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bartolini
bartolini19 listopada 2016 o 00:50
Pan_Asiuk z PO dostał posadę w Urzędzie od kolegi z PO, czyli burmistrza. Był kiedyś w Samoobronie i dlatego słoma mu z butów wystaje.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Do Przewodnika
Do Przewodnika18 listopada 2016 o 18:29
Ależ to wstyd. Naturalnie, że należy zapytac wykonawcę o pozwolenie. Tak nakazuje dobre wychowanie i normy bezpieczeństwa. Aż mi wstyd.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
dodo
dodoDo Przewodnika18 listopada 2016 o 22:25
Takiej wysokiej rangi goście, a oprowadza ich kierownik referatu gospodarki komunalnej. No chyba że przy okazji pełnił nadzór nad jakimiś gminnymi remontami-np. jakiegoś skwerku, albo wymiany tabliczki z nazwą ulic.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ewa
Ewa18 listopada 2016 o 18:25
Pewnie ,ze narzekają. Jak Tomasz Panasiuk był radnym tylko raz poszłam do niego. Po tej wizycie obiecałam sobie, że juz nigdy więcej nie poproszę go o pomoc.Słowa dotrzymałam.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Heniek
Heniek18 listopada 2016 o 18:22
Jak Tomasz Panasiuk był radnym nic mi nie pomógł.Na szczęście ludzie go nie wybrali. Przegrał wybory. Na nieszczęście, w mojej ocenie, dostał od swego kolegi partyjnego pracę i to z ludzmi. Ludzie narzekają na niego.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mikołaj
Mikołaj18 listopada 2016 o 17:18
Gracz z mercedesa, to nie płotka. Zapewne już dobrze rozeznał się w otoczeniu. Porozmawiał z ludzmi i ma pełem obraz. Ominął Ratusz Jaworski . Pojechał do Męcinki.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
BB
BB18 listopada 2016 o 17:15
Tomasz Panasiuk musi odejść.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
przewodnik
przewodnikBB18 listopada 2016 o 17:41
Tomasz Panasiuk, Ambasadorom Kanady i Nowej Zelandii, którzy w towarzystwie Kierownika Działu Kontaktów Pozaeuropejskich Wydziału Współpracy z Zagranicą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego przyjechali zwiedzić Jawor i jego zabytki, pokazał jak inwestor-WSSE Invest Park niweluje teren na strefie DSAG S3. Każdy tak może wchodzić na plac budowy z wycieczką, czy trzeba najpierw uzgodnić to z inwestorem?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Troll zza 7 góry.
Troll zza 7 góry.17 listopada 2016 o 23:13
Od pewnego czasu obserwuje debatę na temat Merca w Powiecie i dziwi mnie fakt,ze inwestor jeszcze się nie odniósł co do roli jaką pełni Burmistrz Jawora w negocjacjach z inwestorem. Za to omija smród dolatujacy z Jaworskiego Ratusza i udaje się do spokojnej Mecinki. I nie ma się co dziwić. Szef tak poważnego gracza z pewnością zrobił dokładne rozeznanie z kim należy grać a z kim dać sobie siana!
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
odjechane
odjechaneTroll zza 7 góry.17 listopada 2016 o 23:30
Niektórzy muszą nieźle się nagimnastykować, aby było co przekazać ludziom. Taki mix (wycinku i zlepku pojedynczych słów) aby stworzyć tekst o oczekiwanym brzmieniu to naprawdę ciężko spotkać. Ktoś nawet nie zadał sobie fatygi, by wypowiedź tej pani aż tak bardzo nie wyglądała na mix pojedynczych słów. Ciekawe co ta pani powie jak odsłucha to co zostało z jej wypowiedzi? http://www.legnica.fm/wiadomosci/wiadomosci-fakty/19-fakty-jawor/13810-mercedes-zaciesnia-wiezi
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Pawda w oczy kole
Pawda w oczy koleodjechane18 listopada 2016 o 11:19
no bo czy komuś się to podoba czy nie, to w starostwie ta robota jest odwalana:( zresztą tak samo jak w przypadku każdej inwestycji .
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
takie tam
takie tamodjechane18 listopada 2016 o 08:03
Coś w stylu-słowa w nawiasie: Niedawno byłem z parku, (jestem) zachwycony, bo jest tu (the best). Niewiele brakowało, a jeszcze wyszłoby, że teren strefy niweluje burmistrz. Niby można już oficjalnie mówić, a dalej burmistrz nic nie powiedział, co konkretnie z gminą negocjuje, ustala Mercedes. W starostwie jak było spotkanie, to konkretnie jest napisane o czym roboczo dyskutowano i jakie działania ustalano. A tu tylko tyle, dyrektorzy Mercedesa odwiedzili Ratusz.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec Jawora 33
mieszkaniec Jawora 3317 listopada 2016 o 22:47
Panowie po co te nerwy. Po pierwsze: na szkolnictwo zawodowe nie będzie miał wpływ ani burmistrz ani wójt Męcinki tylko organ prowadzący, czyli Powiat. Po drugie: na razie to mówi się o zatrudnieniu na początek kilkudziesięciu pracowników, ale to chyba perspektywa w miarę odległa (2018?). Po trzecie: zastanawiam się dlaczego wszyscy się tak prężą, jedni chcą w mediach na siłę "przebić" innych. A króluje w tym ojciec sukcesy z Jawora, który nota bene na razie nie zrobił chyba nic oprócz zdjęć, a cały czas mówi, że zrobi wszystko, aby fabryka powstała. Ludzie, przecież ten facet nie ma nic do powiedzenia w tej sprawie. A na marginesie wolę lokalne PSL niż PO.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
komu i za co jaworzanie mogą dziękować
komu i za co jaworzanie mogą dziękowaćmieszkaniec Jawora 3317 listopada 2016 o 23:06
Polski rząd ściąga zagranicznych inwestorów do Polski takimi zachętami inwestycyjnymi-grantami rządowymi: http://www.paiz.gov.pl/dlaczego_Polska/zachety_inwestycyjne# Mercedes z nich skorzystał. Dodatkowym atutem z pewnością było to, że budowa S3 w okolicach Jawora w końcu nabrała realnego terminu realizacji. Historia budowy S3 sięga 2008r. http://jawor24h.pl/powiat/wiadomosci/2609/obwodnica-dla-jawora-realna-szansa-czy-zludna-nadzieja http://jawor.naszemiasto.pl/artykul/w-jaworze-chca-drogi-s3-i-obwodnicy,774134,art,t,id,tm.html Dla Jawora, który nie leży w bezpośredniej lokali od dróg szybkiego ruchu (jak A4), budowa S3 była jedyną szansą na ożywienie gospodarcze miasta, albowiem logistyka w planowaniu dużych inwestycje ma jedno z pierwszoplanowych znaczeń-z obserwacji wynika, że tam, gdzie przebiegają tego typu drogi rozwijają się też SSE. To, że negocjacje z Mercedesem zakończyły się sukcesem jaworzanie zawdzięczają obecnemu rządowi i p.Morawieckiemu. Wszyscy wszak dobrze pamiętają ostatnie negocjacje z Jaguarem, które niestety nie doszły do pozytywnego dla jaworzan skutku, a tylko rozbudziły ich płonne nadzieje na pracę. Póki jednak Mercedes załatwiony przez polski rząd nie zacznie zatrudniać jaworzan-burmistrz reprezentujący gminę jest największym lokalnym pracodawcą, który poprzez realizowaną politykę kadrową ma duży wpływ na stan bezrobocia w Jaworze, a przez to także na sytuację finansową jaworskich rodzin, jaworskiej wspólnoty. A burmistrz tymczasem zwalnia jaworzan i zatrudnia ludzi spoza Jawora.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Grześ
Grześ16 listopada 2016 o 18:06
To jasne, ze PSL wiecznie nie będzie rządzić w Jaworze. Ale my mieszkańcy Jawora, w moim odczuciu, mamy już dosyć rządów PO i SLD. A na dokładkę jeszcze " desant " ze Świdnicy i Strzegomia.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Karol
Karol16 listopada 2016 o 17:26
Pan Urbański by dobrze negocjował z mercedesem. Bera, moim zdaniem, tego nie potrafi.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Klon Jawor
Klon Jawor16 listopada 2016 o 15:41
Ktoś kiedyś napisał że nie można zrobić tego na co się nie wpadnie własnym rozumem a że człowiek stanowi dla siebie największe ograniczenie więc jeśli Pan Wójt wymyśli sobie że w przyszłości zainwestuje w edukację to z pomocą pieniędzy może to zrobić bo Mercedes wybuduje się na terenie jego gminy jak również na terenie miasta Jawora...kasa popłynie do niego- więc Wrocławska i Wiejska może mieć obawy dlatego również że PSL w Powiecie wiecznie rządzić nie będzie i w przyszłości nie da się wiecznie blokować jego pomysłów.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
AW
AWKlon Jawor16 listopada 2016 o 16:28
Zadziwia mnie Twoja pomysłowość. To niby kasa niemieckiego inwestora będzie decydować o tym gdzie będą jakie szkoły w powiecie? No to jeszcze do tego potrzebna będzie reforma samorządowa, bo szkoły ponadgimnazjalne czyli wszystkie szkoły zawodowe/branżowe póki co podlegają powiatom.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Klon Jawor
Klon JaworAW17 listopada 2016 o 21:07
Teraz ten pomysł nie przejdzie w Powiecie i nie będę ci tłumaczył dlaczego skoro pytanie takiego pokroju zadajesz a ja napisałem że nic nie trwa wiecznie w kwestii Powiatowego nie dla ewentualnych pomysłów Wójta ale poczekajmy zobaczymy pieniądz kształtuje pomysły i daje możliwości ....a kto okopuje się na określonej rzeczywistości politycznej dającej pewność stałości systemu może się zdziwić jak dojdzie do zmiany w układzie sił politycznych powiatu wtedy może nie być już tak różowo :-)
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
BUBA
BUBA16 listopada 2016 o 13:38
PANIE I PANOWIE AKURAT TA SPRAWA JEST PROSTA.WUJTOWI LIKWIDUJĄ GIMNAZJUM DZIECI WOZICIE DO JAWORA DO SZKOŁY,WUJT MA WOLNY LOKAL DOGADUJE SIĘ Z POWIATEM OTWIERA ZAWODÓWKE JEST SPONSOR MERCEDES DAJE KASE I BIZNES SIĘ KRĘCI
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
AW
AWBUBA16 listopada 2016 o 14:17
Tyle że Powiat również współpracuje z Mercedesem. Miejsc w szkole na Wrocławskiej i Wiejskiej jest na tyle, że nie ma potrzeby robić oddziałów zamiejscowych. Wyssana z palca historia...
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ciekawski Zbigniew
Ciekawski Zbigniew16 listopada 2016 o 10:56
Mam pytanie jak to jest z tą strefą? W "niezależnych" mediach czytam że to sprawa tylko jednej osoby. Gdzie indziej widzę że dyrektor Mercedesa zjawia się w Męcince i rozmawia z wójtem jak z partnerem i współtwórcą tego bytu. I chyba nie chodzi tu tylko o miejsca pracy bo nie było takich spotkań w pozostałych gminach sąsiadujących z Jaworem. Chyba że nie mam wystarczającej info na ten temat?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
a.
a.16 listopada 2016 o 09:22
Co może wójt zrobić mając szkoły podstawowe? Choćby wprowadzić kółka językowe (np. niemiecki) w szkołach z tematyką motoryzacyjną, czyli wykraczającą poza program nauczania, bądź kółka techniczne z zajęciami typu jak działa robot, silnik, jak się programuje maszyny. Dzieci na pewno byłby chętne do warsztatowego i kreatywnego sposobu prowadzenia zajęć, nie tylko suchego wprowadzania wiedzy. Na zasadzie - czym skorupka za młodu nasiąknie...
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
123
12316 listopada 2016 o 07:39
Czytam te wpisy i przerażenie mnie ogarnia, co tylko zrobi wójt,burmistrz zaraz krytyka,żadnego pozytywnego myślenia tylko narzekanie.Ludzie jeśli macie takie dobre pomysły podzielcie się z władzą, niezależnie od tego jakiej jest opcji.Jestem apolityczny, ale zastanawiam się skąd tyle jadu u ludzi.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ku chwale ojczyzny
ku chwale ojczyzny12316 listopada 2016 o 10:29
Nie no jak coś jest głupie to będziemy pisać że jest mądre. Jesteś apolityczny a w polityce karierę byś zrobił.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
.
.15 listopada 2016 o 21:14
Pan wójt odleciał ??? Gdzie on chce szkolić zawodowo w podstawówce? Do przedszkola zaprosił ..=Matrix jak nic. Aż mi wstyd:(
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bądźmy poważni
bądźmy poważni15 listopada 2016 o 20:29
"Głównym tematem rozmów były oczekiwane kwalifikacje i umiejętności przyszłych pracowników fabryki. To ważne zagadnienie z punku widzenia podjęcia działań wśród uczniów szkół Gminy Męcinka". -To niezwykle ciekawe bo gmina Męcinka zarządza szkołami podstawowymi i gimnazjum. Jak szkoły mające charakter ogólnokształcący mają kształtować kwalifikacje przyszłych pracowników fabryki????
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Aleksander
Aleksanderbądźmy poważni15 listopada 2016 o 21:05
To proste...Dzieci kończące gimnazjum, muszą podjąć decyzję o wyborze dalszej edukacji. Byłoby dobrze, gdyby to był wybór trafiający w oczekiwania pracodawcy jakim może być fabryka Mercedesa.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
AW
AWAleksander15 listopada 2016 o 21:20
Chyba nie potrafisz lub nie chcesz zrozumieć co to są kwalifikacje i kształcenie zawodowe.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Gwiazdka
GwiazdkaAleksander15 listopada 2016 o 21:16
Ale nie w gminie, równie dobrze mogby zaprosić go i rozmawiać o lotach na księżyc. Szkolnictwo na tym poziomie jak i bezrobocie nie do wójta należy.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zawiedziony
zawiedziony15 listopada 2016 o 16:15
To w gminie Męcinka jest jakieś bezrobocie? Czytając ich teksty można odnieść wrażenie że to mityczne Eldorado - jedyna taka gmina, najlepsza najskuteczniejsza, a tu proszę gdzieś pomiędzy wierszami wychodzi, że jest bezrobocie....
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bezrobotny
bezrobotny15 listopada 2016 o 15:55
Za 2-3 lata to nie jest tak niebawem panie wójcie. Druga sprawa: chętnych do pracy nie brakuje wśród starszych a nie młodzieży szkolnej. Mnóstwo ludzi w wieku 25-35 nie ma pracy w powiecie jaworskim. Co dla nich będzie dostępne? Jakie szkolenia?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.