Wtorek, 19.03.2024 192

 

Pliki cookies 06:15
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
Baltic Home
Baseny ogrodowe, materace i akcesoria - sklep NajlepszeBaseny.pl

Kolejne wątpliwości w sprawie konsultacji

Zarządzona przez burmistrza, na wniosek radnego Michała Bandera druga tura konsultacji w sprawie zmiany nazw ulic budzi coraz więcej wątpliwości.

Fot. Paweł Sasiela © Paweł Sasiela

W minionym tygodniu do mieszkańców ulic Rapackiego i Berlinga trafiła ulotka do zagłosowania w drugim etapie konsultacji w sprawie zmiany nazw ulic. Jak się okazało, w przypadku ulicy Zygmunta Berlinga nie pojawiła się na niej jedna z propozycji zgłoszonych przez mieszkańców. Nie trudno się domyślić o jaką postać chodzi. Wątpliwości budzi natomiast to na jakiej podstawie kandydatura Janusza Kowin-Mikkego została usunięta z listy. To o tyle ważne, że może to podważać wiarygodność konsultacji i być podstawową do ich zakwestionowania. 

- Skreślenie w drugiej turze konsultacji społecznych kandydatury na patrona ulicy pana europosła Janusza Korwin-Mikke, wyłonionej w trakcie pierwszej tury odczytuję jako swoistą interpretację dokonaną przez Przewodniczącego Rady Miejskiej listu pana europosła z 24 marca 2017 roku. W liście pan europoseł podziękował za nominację do objęcia swoim patronatem nazwy ulicy i jednocześnie poprosił Radę Miejską o poparcie innych kandydatur na patronów ulic tj. kardynała Stefana Wyszyńskiego i rotmistrza Witolda Pileckiego. W przypadku, gdyby mieszkańcy ulicy Berlinga wybrali w drugiej turze konsultacji propozycję ulicy im. Janusza Korwin-Mikke Rada Miejska miałaby twardy orzech do zgryzienia- z jednej strony wola mieszkańców, z drugiej strony odmienny głos samego wskazanego przez mieszkańców kandydata na patrona ulicy - mówi Maciej Gwoździewicz, sympatyk Janusza Korwin-Mikke.

Problem polega na tym, iż Janusza Korwin-Mikkego zgłosili jaworzanie, więc również w drugim etapie konsultacji to mieszkańcy powinni zadecydować czy chcą mieszkać na ulicy tego patrona czy nie. Zwłaszcza, że rajcowie nie przychylili się do wniosku europosła o zmianę nazw ulic na kard. Wyszyńskiego i rtm. Pileckiego. Jakim więc prawem włodarz miasta przeprowadzając drugi etap konsultacji uzurpuje sobie prawo do wykreślenia z listy tej czy innej kandydatury? Trudno znaleźć racjonalną odpowiedź na to pytanie. Nie wiemy czy mogło to być niedopatrzenie i ludzki błąd, aczkolwiek kompromitujący Urząd Miejski czy może jak mawiają niektórzy "narzucanie swojej woli niecnym sposobem". Być może istnieje jakiś obiektywny powód nieuwzględnienia kandydatury Korwin-Mikkego. Niestety tego nie usłyszeliśmy w licznych wypowiedziach medialnych burmistrza w sprawie konsultacji, jakich w ostatnim czasie byliśmy świadkami.

Skoro politycy związani z Emilianem Berą niemal za każdym razem powtarzają, że decyzję w sprawie nowych nazw należy oddać mieszkańcom, dlaczego mieszkańcy zostali pozbawieni tego prawa w pełnym zakresie? Rada Miejska nie przegłosowała bowiem wykreślenia z listy propozycji Janusza Korwin-Mikkego podczas marcowej sesji, na której rozpatrywano przebieg pierwotnych konsultacji. Tym bardziej, że w trakcie marcowego posiedzenia radny Krzysztof Detyna postulował wykreślenie dwóch innych propozycji mogących wprowadzić w mieście pewne zamieszanie logistyczne.

- Chciałem zwrócić uwagę na brak zasadności propozycji ul. Spacerowej zamiast ul. Berlinga oraz ul. Karola Wojtyły zamiast ul. Rapackiego. Z tego samego powodu. Tym powodem jest istnienie w mieście drogi Spacerowej oraz ul. Jana Pawła II. Może to rodzić podstawowe problemy, choćby z dostarczaniem przesyłek kurierskich, bądź trafieniem w zaplanowane miejsce przez gości odwiedzających miasto. Pomimo zgłoszonej przeze mnie uwagi na Radzie Miejskiej burmistrz zlekceważył tę sugestię. Jak widać burmistrz nie słucha ani radnych, ani mieszkańców - podkreśla radny Krzysztof Detyna.

Ponadto co najmniej zaskakujące jest umieszczenie wśród propozycji dla ul. Rapackiego zarówno Alei Niepodległości, jak i ul. Niepodległości. Czy obie nazwy naprawdę tak znacząco się różnią, że należało rozbijać je na aż dwie propozycje? Czy nie wpłynie to na rozbicie głosów w gruncie rzeczy na niemal tę samą nazwę? 
 
Wokół zmiany nazw ulic w Jaworze narosło wiele emocji. Szkoda, że regularnie podgrzewane są one przez pracowników Urzędu Miejskiego. To budzi szczególny niesmak. Tym bardziej, że sprawa mogłaby być już zakończona, gdyby nie dziwny upór koalicji skupionej wokół Emiliana Bery.

Komentarze (78)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

mieszkaniec Jawora 33
mieszkaniec Jawora 338 maja 2017 o 18:41
A może tu nie chodzi o żadne konsultacje, a tylko o promocję pana burmistrza, który "miłościwie zerka" w kierunku mieszkańców, na ulotce do nich skierowanej.Panie Jacku Wieczorek proszę sprawdzić przy okazji, ile to nas kosztowało i gdzie te ulotki zostały wykonane (oczywiście za publiczne pieniądze), czy oby nie w Świdnicy.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Handlowiec z Jawora
Handlowiec z Jawora27 kwietnia 2017 o 19:55
DOŚĆ KONSULTACJI chcemy działania, a nie generowania papierów. Już dawno w Jaworze tak źle się nie działo. Tyle problemów do rozwiązania a tu się proponuje konsultacje do konsultacji. Panie włodarzu zajmij się wymierającym targowiskiem i wspomóż targujących zamiast poświęcać czas na problemy których nie ma. Zniżki dla targujących bo zaraz zostanie tylko jeden warzywniak i 3 ciucholandie i po targowisku. Ludzie już się opowiedzieli, więc po co ta akcja z dodatkowymi konsultacjami?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
pytam
pytam26 kwietnia 2017 o 17:12
propozycja: na rotmistrza Pileckiego 646 głosów poparcia . propozycja: na Prymasa Wyszyńskiego 601 głosów poparcia . Reszta propozycji Razem ledwie 97. Wszystko w temacie. Wystarczyło wysłuchać głosu mieszkańców Jawora. Ulica Rapackiego i Berlinga leży w granicach miasta, korzystają z niej wszyscy Jaworzanie. Oni się wypowiedzieli. To po co kolejne konsultacje ograniczone tylko do mieszkańców tych dwóch ulic ? Na ankietach były podane dane kto ? z jakiej? ulicy podpisywał się na ankiecie. Nawet jak chciano ograniczyć tylko do mieszkańców Rapackiego i Berlinga, WYSTARCZYŁO PRZEJRZEĆ ANKIETY I ODŁOŻYĆ TE Z RAPACKIEGO CZY BERLINGA. Więc po co kolejne konsultacje? Po co kolejne ulotki z burmistrzem w skrzynkach ? Ile kosztują kolejne konsultacje budżet miasta Panie burmistrzu ? Panie burmistrzu dlaczego ogranicza się wybór nazwy ulicy tylko do mieszkańców tych dwóch ulic ? Wcześniej głosowali/ wybierali nazwy ulic wszyscy mieszkańcy Jawora ? A teraz tylko z Rapackiego i Berlinga? Czy to nie jest dyskryminacja ? Panie burmistrzu ponad 1200 osób wyraziło swoją opinię ? Prawie 90 % wszystkich uczestniczących w zarządzonych przez Pana konsultacjach poparło konkretne propozycję? Co z ich głosem Panie burmistrzu ?
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
tyle w temacie
tyle w temaciepytam26 kwietnia 2017 o 19:49
Temat wałkowany od dawna, a życie jaworzan toczy się dalej. Burmistrz i jego ekipa mają władzę, więc rządzą.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
pytaj dalej
pytaj dalejpytam26 kwietnia 2017 o 18:28
od 2 lat robi co chce, więc i to nikogo już nie dziwi
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kto ma władzę, ten rządzi
kto ma władzę, ten rządzipytaj dalej26 kwietnia 2017 o 19:36
i żaden opozycyjny radny na to nie ma wpływu, czy to się jemu podoba, czy nie, bo pisaniem i pytaniami jak widac się nie przejmuje
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
masz racje
masz racjepytam26 kwietnia 2017 o 18:03
oczywiście szkoda że burmistrz zlekceważył 646 głosy na ul.Pileckiego i 601 głosów na Wyszyńskiego. Oczywiści gdyby nie zlekceważył tylu głosów to nie byłoby konsultacji do konsultacji . Wielka szkoda .
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
masz racje
masz racjepytam26 kwietnia 2017 o 17:58
racja w każdym calu , popieram .Uważa że Jaworzanie już zagłosowali i wybrali nowe nazwy ulic .Szkoda że burmistrz nie zlekceważył tyle głosów mieszkańców
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ktoś
ktoś26 kwietnia 2017 o 13:56
Jeśli Korwina wskazali mieszkańcy, nawet niech to będzie jedna osoba - co według wypowiedzi pani Agnieszki przewodniczącej jaworskiego SLD nie ma znaczenia czy jedna czy więcej - to nie można go ot tak sobie usunąć z listy bez podania przyczyny. Co to ma wspólnego z demokracją i decyzyjnością mieszkańców? Tak mówili, że mieszkańcy zadecydują. a tu nagle sami zadecydowali za mieszkańców. To już nawet nie jest śmieszne...
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
??
??ktoś26 kwietnia 2017 o 15:19
Przecież Korwin napisał oficjalne pismo, że nie chce, by jego nazwiskiem nazywać ulice. Przesłał je do urzędu, do rady miasta. Po co to bicie piany?
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do ktoś
do ktośktoś26 kwietnia 2017 o 14:27
też tak uważam , każdy głos powinien być brany pod uwagę , nawet 1 głos . .Ale nasi włodarze co innego mówią a co innego robią .
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
;D
;D26 kwietnia 2017 o 10:21
Jaka pisomowa :D działania pewnych kręgów, określone siły nacisku. rzygać się chce :D Na szczęście już wam w słupkach spada :D
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Pa , pa , wspólnoto :)
Pa , pa , wspólnoto :);D26 kwietnia 2017 o 21:01
Platfusowa mowa. Już wam w Jaworze spada poparcie. Błysk chłopca z plakatu gaśnie :) Rzygać się chce od tego pijaru. Dyktatura energetyka dobiega końca. Siła nacisku świdnickiej sitwy przemija. Staczacie się :)
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
opinie
opiniePa , pa , wspólnoto :)27 kwietnia 2017 o 07:23
jaworzanie komunikują się z ludźmi z powiatu świdnickiego i wymieniają swoje poglądy na ten temat
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
M
M26 kwietnia 2017 o 09:08
A ja się zastanawiam dlaczego wciąż brane są pod uwagę tylko nazwiska - przecież można nadać zupełnie inną nazwę , np słoneczna .....a tak to tylko będą walki, nienawiść, obelgi ( co można przeczytać poniżej w komentarzach) i pytam się po co?......
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do M
do MM26 kwietnia 2017 o 13:08
Nie są tylko nazwiska. Zapoznaj się najpierw z faktami, a potem komentuj/ Nawet tekstu nie przeczytałeś jak widać...
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
RW
RW26 kwietnia 2017 o 08:47
Robicie gównoburzę i farsę z powodu jednego głosu na człowieka, który jest czynnym politykiem i nie powinien być ogóle rozpatrywany.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
niepotrzebne zamieszanie
niepotrzebne zamieszanieRW26 kwietnia 2017 o 09:17
Dokładnie tak. Ale to zapewne dlatego, że jest rozgrywka polityczna pewnych kręgów, które chcą coś ugrać.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
to masz na myśli?
to masz na myśli?niepotrzebne zamieszanie26 kwietnia 2017 o 15:05
czyżby kampania przedwyborcza?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Niecierpliwy
Niecierpliwy26 kwietnia 2017 o 08:38
Swoimi działaniami doprowadzicie do tego, że podobnie jak w całym świecie kościoły będą stały puste. Nie mogę się tego doczekać.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
konsultacje czy kompromitacje ?
konsultacje czy kompromitacje ?26 kwietnia 2017 o 00:57
do tych co tak na różnych forach prykają, że nie chcą księdza za patrona ulicy. a jak wyznawcy pseudoliberalizmu i postkomuny leją barszcz i rozdają sianko w kościele to dobrze ? czy to nie ci nowocześni europejscy działacze i działaczki? a Kto zasiada w pierwsze ławie na mszy w parafiach - nie faryzeusze z czerwonej platformy? Kto niósł krzyż na drodze krzyżowej? a kto do sianka dodaje wizytówki LSD i rogale rOZDAJE POD KOŚCIOŁAMI ? a jak co do czego to niezłomny PRYMAS parzy.
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
popieram
popieramkonsultacje czy kompromitacje ?26 kwietnia 2017 o 01:07
jak ktoś jednego dnia rozlewa sianko w kościele, a innego dnia idzie na czele czarnego marszu czy strajku kobiet to jest żenada. Ani radny Detyna ani pan Gwoździewicz, ani inni co zbierali podpisy nie rozdawali sianka w kościele i nie lali barszczyku. Bo nie udają kogoś kim nie są w zależności jak wiatr zawieje i nie wykorzystują kościoła instrumentalnie do celów politycznych. Jak ktoś jest patriotą i kocha Polskę to mu ani kard. Wyszyński, ani rtm. Pilecki nie przeszkadzają. A jak ktoś najpierw wbija do kościoła żeby robić sobie pijar, a później krytykuje, że księdza się na patrona ulicy proponuje to jest wstyd i żenada i taka osoba nie powinna dostać żadnego poparcia od ludzi, bo to obłuda w czystej postaci.
16 Lubię to: 16
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Tomasz
Tomaszpopieram27 kwietnia 2017 o 07:55
ja się dziwię, że burmistrz nie niósł krzyża-przecież on taki zasłużony dla kościoła...
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Berek
Berekpopieram26 kwietnia 2017 o 21:03
Hipokryta i cynik.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
służbowo?
służbowo?popieram26 kwietnia 2017 o 07:25
od momentu jak proboszcz w grudniu laurką podziękował burmistrzowi to burmistrza w kościele w tej parafii na żadnej mszy nie widać
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Adam z Berlinga
Adam z Berlinga25 kwietnia 2017 o 22:16
A ja chciałem zagłosować za kandydaturą Korwina, uważam, że taka ulica by była świetną atrakcją w Jaworze. To skandaliczne, że w urzędzie nie pozwalają nam się obiektywnie wypowiedzieć tylko narzucają nam w niedemokratyczny sposób swoje decyzje.
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Maciej Gwoździewicz
Maciej GwoździewiczAdam z Berlinga26 kwietnia 2017 o 08:35Edytowany
Panie Adamie, proponuję, żeby Pan na swojej ankiecie dopisał propozycję "Janusza Korwin-Mikke" i ją zaznaczył. Pana głos z pewnością będzie uznany jako nieważny, ale będzie to znak-sygnał dla organizatorów konsultacji społecznych, że odrzucenie tego kandydata na patrona ulicy, zgłoszonego w I-szym etapie konsultacji, na tym etapie było decyzją delikatnie mówiąc "nieelegancką".
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nacjonalizm!
nacjonalizm!Maciej Gwoździewicz26 kwietnia 2017 o 08:42
Detyna, lepiej się zajmij tą nieogarnialną hordą ukrainców mieszkających po 20 w jednym pokoju, bo niedługo będzie jakaś epidemia....
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
żenada
żenadaMaciej Gwoździewicz26 kwietnia 2017 o 08:40
Lecz się na głowę durniu...
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ted
TedAdam z Berlinga25 kwietnia 2017 o 23:50
Korwin przecież jest za monarchią a nie za demokracją.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Adam z Berlinga
Adam z BerlingaTed26 kwietnia 2017 o 00:56
No ale jest też legalistą i jeśli ustanowiony jest system demokratyczny to należy zasad tej demokracji przestrzegać, a jaworski urząd niszczy demokrację.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kontakt
kontakt25 kwietnia 2017 o 21:23
Jawor szykuje się na przyjazd pracowników Mercedesa - będą mieli co podziwiać - zwłaszcza czystość i porządek ( gdzie Ich prowadzić , to sami napiszcie )
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zgoda
zgodakontakt26 kwietnia 2017 o 07:23
wydaje mi się, że jak żyjąca osoba nie wyraziła zgody na użycie jej imienia i nazwiska (dóbr osobistych) do nazwania ulicy, to wbrew jej woli tego zrobić nie można
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Marcin
Marcinzgoda26 kwietnia 2017 o 14:00
w liście nie ma nic o niewyrażeniu zgody, tylko jest o tym żeby rada uhonorowała godniejsze osoby czyli kard. Wyszyńskiego i rtm. Pileckiego. Tu trzeba oddać panu Januszowi, że zachował się naprawdę godnie. W przeciwieństwie do osoby która zdecydowała się wykreślić go z listy. Skoro rada nie przychyliła się do wniosku pana Janusza i nie zmieniała nazw na zaproponowane przez niego, to w dalszym ciągu jego nazwisko powinno widnieć na liście. Chyba, że gadanie o tym że mieszkańcy mają zadecydować było tylko pod publiczkę, a i tak wybierzemy jak chcemy?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
najlepiej
najlepiejkontakt26 kwietnia 2017 o 07:16
pod balkon burmistrza-widok i odór odchodów gołębich zapewni im niezapomniane wspomnienia o Jaworze, a najlepiej, to niech spróbują tam zaparkować rower nie wchodząc w te odchody
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
DD
DDkontakt25 kwietnia 2017 o 23:49
Skwerki i przystanki.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Merol
Merolkontakt25 kwietnia 2017 o 23:36
Szalet chyba już kończą na pl. Wolności.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
grześ
grześkontakt25 kwietnia 2017 o 22:51
wszystkie bramy w centrum.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ala
ala25 kwietnia 2017 o 20:09
jaworzanin ma racje są inne ważniejsze problemy tego miasta, brudny zaniedbany rynek,itp, może radni napiszą nam ile kosztują takie konsultacje, wydrukowanie ulotek, koperty, dostarczenie tych druków, jesteśmy bogatym miastem? gdzie nie potrafią dogada się radni, to obłudne.
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
tragikomedia
tragikomediaala25 kwietnia 2017 o 21:06
to przez burmistrza i Bandera są kolejne konsultacje i marnowanie pieniędzy z miejskiej kasy
15 Lubię to: 15
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
stara taktyka, dobra na laików
stara taktyka, dobra na laikówtragikomedia26 kwietnia 2017 o 15:15
a nie masz wrażenia, że ktoś tu odwraca czyjąś uwagę na działania błahe, aby nie roztrząsali ważniejszych, grubszych dla budżetu rzeczy?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do tragikomedia
do tragikomediatragikomedia26 kwietnia 2017 o 14:37
czyżby Kard.Wyszyński był dla co niektórych rządzących za małym autorytetem? No bo po co konsultacje do konsultacji skoro kilkaset osób było za taką nazwą .Ja tego kompletnie nie rozumiem .
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
skuteczna taktyka
skuteczna taktykatragikomedia26 kwietnia 2017 o 09:07
i w ten oto sposób skutecznie odwrócona została uwaga radnych opozycyjnych od poważnych tematów na zmianę nazw 2 ulic
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
gadanie
gadanietragikomedia26 kwietnia 2017 o 09:04
a niby kto ma się zająć tą teorią o pewnej niegospodarności naszymi wspólnymi środkami publicznymi, jak w radzie jest 1 ekonomista, ale z komitetu Bery i niewiele się odzywa, tylko kiwa główką?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Warum
Warumtragikomedia25 kwietnia 2017 o 22:10
Trzeba się z ta teoria o pewnej niegospodarnosci naszymi wspolnymi srodkami publicznymi zgodzić. Zastanawiam się po co było ogłaszać konsultacje do konsultacji a przecież mieszkańcy ul. Rapackiego i Berlinga już się wypowiedzieli w poprzednich ankietach.
14 Lubię to: 14
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniec25 kwietnia 2017 o 20:07
JKM zgłosili jaworzanie w liczbie 1 głos. No faktycznie mocne to poparcie ludu.... Panie Gwoździewicz to się robi śmieszne.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jarek
Jarekmieszkaniec25 kwietnia 2017 o 21:08
Pan dalej nie rozumie na czym polegała istota i cel konsultacji... Polecam nagranie: http://jawor24h.pl/powiat/wiadomosci/9236/hit-urzad-miejski-ktokolwiek-widzial-ktokolwiek-wie Pani wiceburmistrz wyraźnie podkreśla, że dla burmistrza każdy głos jest równie ważny. Gdyby celem konsultacji było zebranie największej liczby głosów pod daną kandydaturą to rada już by uchwaliła Pileckiego i Wyszyńskiego, bo dostali po 600 głosów, a inni po kilka czy kilkanaście, ale nie na tym polegały konsultacje...
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do Jarka
do JarkaJarek25 kwietnia 2017 o 22:34
jakby liczył się każdy głos to nie byłoby tego cyrku z konsultacjami do konsultacji .To jest takie głupie gadanie wiceburmistrz , że każdy głos dla burmistrza liczy się .Jak burmistrz chciał tylko żeby mu podać tylko nazwy ulic to powinien to w swoim zarządzeniu to napisać , a on wcale nie napisał jaki ma być cel tych konsultacji i teraz to wymyślają żeby tylko nie nazwać ul.kard Wyszyńskiego i Pileckiego i stosują chwyty poniżej pasa , a nam się to nie podoba .
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
??
??Jarek25 kwietnia 2017 o 21:31
Ale te liczby o czymś świadczą. Zawsze są odchylenia od normy i tak potraktowano ten jeden głos. A gdyby jeden mieszkaniec zaproponował Leppera albo Konowicza też chciałby Pan to poważnie traktować?
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Kaziu
Kaziumieszkaniec25 kwietnia 2017 o 20:16
Dlaczego nie zaproponować nie budzących kontrowersji nazw?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jj
jjmieszkaniec25 kwietnia 2017 o 20:14
założe sie ze sam tą kandydature zaproponował.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Czy FAKTY JAWORA są Burmistrza Bery??
Czy FAKTY JAWORA są Burmistrza Bery??25 kwietnia 2017 o 19:32
A w tych FAKTACH JAWORA wprowadza się mieszkańców Jawora w błąd , bowiem pisze się że zmiana nazwy ulicy .cyt." Wiadomo wiąże się to z koniecznością wymiany wszystkich dokumentów." I pisze się o pozostawieniu nadal nazwy ulicy Adama Rapackiego ,bo takie rozwiązanie cyt.: oszczędzając mieszkańcom zamieszania z wymianą dokumentów i bieganiem po urzędach" Szkoda że przed pisaniem takich informacji nikt nie zapozna się z Ustawą dot.zmian nazwy ulic, bowiem w USTA WIE wyrażnie mówi się o tym że mieszkańcy nie muszą zmieniać żadnych dokumentów w związku ze zmianą nazw ulic które noszą nazwy komunistów .Zgodnie z tą Ustawą Np.dowody osobiste , paszporty, prawa jazdy są ważne do daty ich ważności , a zatem nie podlegają one wymianom.No to po co takie informacje przekazywane sa do mieszkańców ?
19 Lubię to: 19
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do kolibra
do kolibraCzy FAKTY JAWORA są Burmistrza Bery??25 kwietnia 2017 o 21:26
widać że faktycznie nie znają przepisów , albo pisze się tak celowo żeby wprowadzić ludzi w błąd .Przecież z ustawy dekomunizacyjnej wynika że nie będzie żadnej wymiany dokumentów po zmianie nazwy ulic. Jak pamiętam to ponad 1600 podpisów zebrano na listach i ponad chyba 600 na ankietach za zmianą ul.Rapackiego na ul.kard Wyszyńskiego, a za innymi nazwami było po kilka albo po kilkanaście głosów.A zatem komu zależy na tym żeby nie nazwać tej ul. jako ul.Kard. Wyszyńskiego skoro tak chcą mieszkańcy Jawora .O to jest pytanie ?
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
koliber
koliberCzy FAKTY JAWORA są Burmistrza Bery??25 kwietnia 2017 o 21:10
Na sesjach to widać, że radni od Bery nie za bardzo znają przepisy. Co rusz jakaś wpadka.
13 Lubię to: 13
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kto sieje wiatr
kto sieje wiatrkoliber26 kwietnia 2017 o 07:36
najlepszy to jest radny Kobes-jak kiedyż wpłynęła do urzędu petycja, aby zmienić nazwę Berlinga, to sam występował w imieniu mieszkańców, aby tego nie robić, bo to będzie koszt dla mieszkańców, a teraz jak ustawodawca nakazał zmianę i ma się ona odbyć bez kosztowo dla mieszkańców, to wyskoczył na sesji, że poprzedni burmistrz już to dawno powinien zrobić, jak wpłynęła ta petycja do urzędu,pomimo że sam się temu sprzeciwiał i byłoby to mieszkańców kosztowne-pamięć dobra, tylko krótka
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Adam
Adam25 kwietnia 2017 o 18:56
Nie było mnie długo w Jaworze. Może mi ktoś wyjaśnić co to za jakaś "wojna" w ratuszu? Kto z kim przeciwko komu i dlaczego są jakieś napięcia? Generalnie o co chodzi. Bo nie orientuje się w tym.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
analiza i podsumowanie 2-letniego budżetu
analiza i podsumowanie 2-letniego budżetuAdam26 kwietnia 2017 o 08:37
Proponuję radnym, aby zajęli się poważnymi tematami i np. pieniądzom jakie zostały wydana z budżetu-na co poszły-czy na realizację priorytetów mieszkańców (niezbędne remonty, o które proszą), czy na coś innego? Przyglądnęli się też wydatkom na promocję, reprezentację i reklamę-o ile wzrosły od 2 lat i na co poszły-czy nie lepiej dla mieszkańców było wydać te pieniądze na pilne dla nich sprawy?
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
racja
racjaanaliza i podsumowanie 2-letniego budżetu26 kwietnia 2017 o 15:18
niedługo absolutorium, pora na podsumowanie 2 lat
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
panowie radni
panowie radniAdam26 kwietnia 2017 o 08:28
na co został wydany 2-letni budżet gminy?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
obietnice wyborcze
obietnice wyborczeAdam26 kwietnia 2017 o 08:26
dwuletni budżet wydany, a basen letni od 2 lat nieczynny, brak hali widowiskowej z kinem i mieszkańcy od 2 lat nie mają obiecanej darmowej komunikacji miejskiej-no chyba, że jak Bera obiecywał jaworzanom darmową komunikację, to chodziło mu o ten samochód służbowy z prywatnym szoferem (kuzynem), który po objęciu rządów zrealizował
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
takie tam...
takie tam...Adam26 kwietnia 2017 o 08:16
jak to co-na pracownikach wymusza się podpisywanie niekorzystnych dla nich porozumień, by zrobić miejsca ludziom z ekipy rządzącej, po czym przeprowadza się nabory, które wygrywają "swoi"; przez 2 lata niemalże zastój inwestycyjny i wydawanie pieniędzy na imprezy, spotkania, drogie służbowe samochody, zatrudnianie członków rodziny i kolegów politycznych, zamiatarkę za 600 tys. zł, którą rzadko można zobaczyć w Jaworze, jak pracuje; a w 3 roku rządów inwestycja za 86 mln. zł, która dla budżetu małej, niezamożnej gminy obojętna nie będzie i to przez kilka następnych lat; a radni debatują nad zmianami nazw 2 ulic...
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
era
eraAdam26 kwietnia 2017 o 07:44
Jak to co-rządzi Bera (a przynajmniej tak mu się wydaje, że to on rządzi, bo chodzą na ten temat różne opinie) i pokazuje swój styl i klasę. Łatwo krytykować innych, najcelniej zawsze oceniać po czynach, nie słowach.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Zgadnij
Zgadnij25 kwietnia 2017 o 18:56
Katolickie oszołomskie dno musi koniecznie wszędzie mieć jana pawła albo innego kleche. Pisowiec Detyna i Korwinowiec Goździewicz robią to co te parchy w Polsce. Dzielą społeczeństwo. Precz z wami katole!
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do zgadnij
do zgadnijZgadnij25 kwietnia 2017 o 19:15
dnem jest twój komentarz
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Wniosek
WniosekZgadnij25 kwietnia 2017 o 19:05
Do "Zgadnij" - Ty jesteś oszołomem pisząc takie obraźliwe komentarze.
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
paranoja
paranoja25 kwietnia 2017 o 18:41
Ktoś narobił mieszkańcom bigosu z tą spacerową. Jak to im uchwalą to dopiero będą mieli problemy jak ich paczki bedą trafiały do garaży nad rzeką...
16 Lubię to: 16
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Artur
Artur25 kwietnia 2017 o 18:02
Burmistrz niepotrzebnie swoimi wypowiedziami podgrzewa atmosferę. Kilku oszołomów podłapuje dziwną retorykę. A gdyby radni burmistrza nie robili kolejnych konsultacji sprawa byłaby zamknięta.
19 Lubię to: 19
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
łoki toki
łoki tokiArtur26 kwietnia 2017 o 15:25
za chwilę może wymyślą trzecie konsultacje i radnych opozycyjnych maja z głowy, bo będą zajmowac się w kółko tym samym tematem
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
oj, Artur
oj, ArturArtur26 kwietnia 2017 o 15:22
skąd wiesz, że niepotrzebnie, może właśnie robi to celowo i przygląda się, jak się "miotają", a w tym czasie realizuje coś ważniejszego?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Turysta
Turysta25 kwietnia 2017 o 17:50
Czy naprawdę nie ma innych problemów w tym mieście ? Brak miejsc parkingowych .... Zafajdane przez zwierzęta czworonożne i dwu-nożne też -Jaworskie podcienie...filarami zwane.... Brudne odrapane ściany elewacji budynków w Rynku i ulic odchodzących od centrum miasta.... upadający handel i usługi ....Puste straszące lokale....do wynajecia. Miasto które chce być perełką turystyczna...Wstyd turystów którzy wiosną latem i jesienią odwiedzają Jawor.... Czy to nie są problemy z którymi trzeba się zmierzyć? To chyba ważniejsze niż wymiana kilku tabliczek na dwóch ulicach miasta. Nie neguję że trzeba to zrobić - nakazuje to ustawa, ale zajmijcie się PRAWDZIWYMI PROBLEMAMI mieszkańców całego Jawora.
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
JaworzaninTurysta25 kwietnia 2017 o 18:29
Bera nie uwolnił energii naszego miasta. Marazm. Po co kolejne konsultacje. Przecież wszystko już było jasne.
15 Lubię to: 15
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Turysta
TurystaJaworzanin25 kwietnia 2017 o 20:40
A co ma piernik do wiatraka....? Uważam że jest wiele innych problemów w Jaworze niż problem zmiany nazwy dwóch ulic... Blawatkowa i Gożdzikowa to też dobre nazwy dla ulic. A Energia i uwalnianie... Jeśli upatrujesz uwolnienia energii w zmianie nazw ulic... Można i tak.naprawde trzeba zająć się realnymi problemami ...
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zenon bombalina
zenon bombalina25 kwietnia 2017 o 16:41
Gwoździewicz złożył kandydature durnia Korwina Mikke i grzeje atmosfere. Detyna sie uuczepił że musi być od księdza bo to katolicki talib. Mam nadzieje że mieszkańcy właściwie ocenią tych dwóch dżentelmenów przy wyboach.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Konformiści?
Konformiści?zenon bombalina25 kwietnia 2017 o 18:37
Kto lał barszcz i rozdawał sianko w kościele , czy nie "taliby" ze stajni Bery? Kto zasiadał w pierwsze ławie na mszy u Św. Marcina - nie faryzeusze z czerwonej platformy? Kto niósł krzyż na drodze krzyżowej? Razem wśród hipokrytów. Wizytówka koalicji.
16 Lubię to: 16
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzaninzenon bombalina25 kwietnia 2017 o 18:11
Zniesmaczony emilu weź już wylyzyj z tymi wyzwiskami. Mieszkańcy już raz się wypowiedzieli że chcą Wyszyńskiego składając prawie półtora tysiąca podpisów...
17 Lubię to: 17
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Hmm
Hmmzenon bombalina25 kwietnia 2017 o 17:05
Piszesz, żeby obrażać. Napisz coś konstruktywnego.
20 Lubię to: 20
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Zniesmaczony
ZniesmaczonyHmm25 kwietnia 2017 o 17:12
To wy jesteście obrazą dla inteligencji Jaworzan. Cały ten portal i wszyscy jego "redaktorzy" Nikt tu nie jest tak głupi żeby dać się złapać na te taniusie manipulacyjki.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Michał
Michał25 kwietnia 2017 o 16:18
To jest właśnie wynik tej nadgorliwości w robieniu konsultacji do konsultacji. Bezsens totalny.
23 Lubię to: 23
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.