Wtorek, 19.03.2024 380

 

Pliki cookies 09:51
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
Baltic Home

(Film) Sesja: rozmawiali o inwestycjach

Podczas kwietniowej sesji Rady Miejskiej w Jaworze głównym wątkiem były czekające miasto inwestycje.

Zachęcamy do obejrzenia obszernej relacji.

Komentarze (100)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

ups
ups28 kwietnia 2017 o 17:54
a czemu burmistrz ma zapięta marynarkę tylko na jeden guzik-nie zdążył zapiąć reszty, bo mu cos lub ktoś w tym przeszkodził, czy z innych względów?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
za ciasna?
za ciasna?ups28 kwietnia 2017 o 22:09
na zdjęciu wygląda, jakby się nie dopinała
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?!
?!ups28 kwietnia 2017 o 17:56
i co na to Monia?!
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
poszukiwana, poszukiwany
poszukiwana, poszukiwany28 kwietnia 2017 o 15:52
A gdzież ta pani, o której szepce Poliszyner, z tą swoją skautowską apaszką, doklejanymi rzęsami, tipsami, botoksem i wzrokiem błądzącym w poszukiwaniu odpowiedzi na zadane jej pytania?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?
?poszukiwana, poszukiwany28 kwietnia 2017 o 16:57
i sztucznym, reklamowym uśmiechem, nie zawsze adekwatnym do sytuacji i treści dialogu...
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Poliszyner
Poliszyner?28 kwietnia 2017 o 17:51
od "urzędasków" można się wiele ciekawych rzeczy dowiedzieć, zwłaszcza niektóre "odgłosy" są bardzo ciekawe ;)
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do aaa
do aaa?28 kwietnia 2017 o 17:48
a widziałeś/as u niej doklejane rzęsy, tipsy i sztuczny uśmiech, bo botoks nie puszcza?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
aaa
aaa?28 kwietnia 2017 o 17:17
czyli kto? szynkler?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
opolak
opolak28 kwietnia 2017 o 12:31
Jawor powinien byc wzorem dla całej Polski i przy okazji modernizacji ulic doprojektować kanał wzdłuż ulicy dla poprowadzenia w przyszłości ciepłociągu i umożliwić podłączenie odbiorców . Zachodnia część miasta aż się prosi o ciepło z sieci. Walka ze ssmogiem. http://www.iko.pwr.wroc.pl/PracowDrct/Maciej_Miniewicz/OiC_1_W2.pdf http://www.pipesystems.com/site/index.cfm?id_art=36582
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kalina
kalina28 kwietnia 2017 o 10:40
Kiedy rusza modernizacja Limanowskiego, pl.Wolności, Dąbrowskiego? Zapewne ciężkitabor będzie jeździł "tymczasową trasą " omijającą Jawor.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Gregory
Gregorykalina28 kwietnia 2017 o 13:41
http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/25151/Sporo-remontow-na-drodze-krajowej-nr-3-ogloszono-przetargi Termin wykonania remontu z ogłoszenia o przetargu to najpóźniej 20 listopada 2017 r.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Stanisław Hońdo
Stanisław Hońdo27 kwietnia 2017 o 20:41
Czytam, słucham i widzę tę sielankę. A co z budową ul. Kasprowicza? Od 23 lat jest w budowie. Poprzednia ekipa kłamała jak z nut w tej sprawie. Radni obecnej kadencji sami zobaczyli na własne oczy jak wygląda ulica. Stwierdzili, że jest to bezdyskusyjna sprawa i drogę należy wykonać. Obecna ekipa przeznaczyła pieniądze na nową dokumentację w 2015 r Ale wszystko niestety zabrała na inne cele. W 2016 roku opracowano dokumentację na kwotę 680 000 zł. Bardzo mocno zawyżona wartość. Mimo, że jest pozwolenie na budowę, w 2017 roku nie ujęto budowy w budżecie. I co dalej? Nawet nie posypywano ulicy w zimie, bo nie jest ulicą, jak stwierdził urzędnik ratusza. Na jednej z sesji oświadczyłem, jeżeli do końca kwietnia miasto nie podejmie decyzji o budowie, chociażby jednego etapu w tym roku, to mieszkańcy rozpoczną w maju cykliczne blokady S3 czyli Mickiewicza. Na razie grzecznie przypominam i czekam na zdecydowaną reakcję.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
.
.Stanisław Hońdo28 kwietnia 2017 o 11:01
S3 na Mickiewicza?? No to znaczy,ze S3 juz mamy...hahah. DK3, drogi Panie, DK3. S3 jest w budowie i właśnie wychodzi poza obszar miasta,
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kalina
kalina.28 kwietnia 2017 o 11:18
Jest cały czas poza miastem ale co dalej z DK3, bo jej modernizacja w Jaworze przynajmniej wstrzymuje ruch ciężkich pojazdów niszczących sstarą infrastrukturę podziemna i budynki.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Fikus
Fikus19 kwietnia 2017 o 22:49
Niestety gmina temu nie podoła a już na pewno nie z tą załogą.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kalina
kalina19 kwietnia 2017 o 21:22
Z filmu widać okropne zainteresowanie - większość śpi
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
tak więc
tak więckalina19 kwietnia 2017 o 21:35
za chwilę temat przeminie, zrobią się z niego "odgrzewane kotlety"
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ostrożny
ostrożny18 kwietnia 2017 o 08:01
Wg mnie-przy realizacji tego kosztownego zadania-będzie to budżet wysokiego ryzyka (biorąc pod uwagę tak małą i niezamożną gminę) i z pewnością jego realizacja będzie wymagała wysokiego zaangażowania i wielu wyrzeczeń, aby nie skończyło się jak np. w Żarowie.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
/zeus/
/zeus/ostrożny18 kwietnia 2017 o 23:12
Szkoda ze fakt bardzo możliwej utraty płynności finansowej gminy za trzy lata dostrzegają tylko nieliczni radni. Pytanie co robią na sali pozostali?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
KLASA
KLASA17 kwietnia 2017 o 18:55
Burmistrz odsyła radnych do zadawania pytań swojemu skarbnikowi, a ten "nie potrafi odpowiedzieć" na zadane mu pytania. Po tym ostatnim filmie z zastępcą burmistrza, która zamiast odpowiedzieć na zadane konkretne pytania jak mantrę powtarzała jedną formułę, to zaczynam się zastanawiać, czy wśród kierownictwa jest ktoś, kto potrafi udzielić adekwatnej informacji.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ryzyko
ryzykoKLASA18 kwietnia 2017 o 07:20
Kto będzie nadzorował prawidłowość realizacji takiego budżetu, skoro z nadzorem nad mniejszymi były problemy (m.in. w zakresie wykonania dochodów własnych)?! Z czego ma być ostatecznie spłacone te 25 mln zł (plus odsetki, bo prawdopodobnie trzeba będzie je skądś pożyczyć-skarbnik o tym nic nie wspomniał) wkładu własnego gminy (czy z dochodów własnych)?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
stanadard
stanadardKLASA18 kwietnia 2017 o 07:06
Jak burmistrz chce wdrożyć ten wyższy poziom usług publicznych (e-usług), skoro od najwyższych rangą urzędników jest problem z pozyskaniem podstawowych informacji? W procesie świadczenia usług najważniejszym elementem jest człowiek. Nie można od niższych rangą urzędników wymagać więcej niż od wyższych, to podstawowa zasada każdego systemu. Z tego co dotąd zobaczyliśmy, to zastępca burmistrza wykazuje "zamiłowanie" do nie odpowiadania na zadawane jej pytania (nie do końca wiadomo z czego to wynika-z charakteru, czy niekompetencji), a skarbnik do braku głębszej analizy sporządzanych przez siebie dokumentów (najpierw przez wiele lat pod jej nadzorem dochodziło do przedawnień zobowiązań i powstania dużych strat dla gminy, być może dlatego, że sporządzając i podpisując sprawozdania o zobowiązaniach nie wnikała się co składa się na ich strukturę-jakiego rodzaju i okresu dotyczą, albo nie chciała wnikać, a teraz, gdy radni muszą podjąć decyzję o bardzo dużej dla małej, niezamożnej gminy inwestycji, pomimo sporządzenia na sesję dokumentów finansowych gminy, "nie potrafiła odpowiedzieć" na zadane jej pytania).
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
skarbnik
skarbnikstanadard18 kwietnia 2017 o 08:47
Jednym ze sprawozdań budżetowych, które są zobowiązane sporządzać samorządowe jednostki budżetowe, jest sprawozdanie Rb-27S z wykonania planu dochodów budżetowych samorządowej jednostki budżetowej. W sprawozdaniu tym, tak jak i w pozostałych sprawozdaniach, zgodnie z postanowieniami § 9 ust. 2 rozporządzenia ministra finansów z 16 stycznia 2014 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. z 2014 r. poz. 119), kwoty tam wykazane powinny być zgodne z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej. Dotyczy to wszystkich kategorii objętych tym sprawozdaniem, w tym miedzy innymi, obejmujących należności, dochody wykonane, należności pozostałe do zapłaty, czy zaległości. Sprawozdanie to sporządza skarbnik i zatwierdza burmistrz. Biorąc pod uwagę szczegółowość i częstotliwość sporządzania tego sprawozdania nie jest możliwe, aby skarbnik nie zdawał sobie sprawy z poziomu wykonania dochodów, oraz czego (jakich należności gminy) i jakiego okresu dotyczą wykazywane w nim wartości. http://www.podatki.abc.com.pl/czytaj/-/artykul/jakie-naleznosci-wykazuje-sie-w-sprawozdaniu-rb-27s
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nadzór
nadzórstanadard18 kwietnia 2017 o 07:55
Nie dziwię się, że przez lata budżet gminy po stronie dochodów (zwłaszcza dochodów własnych) nie był wykonywany na wysokim poziomie, skoro do niedawna pani skarbnik sama przekonywała, żeby nie przejmować się windykacją podatków (jej brakiem, czy niskim poziomem), bo za to nie ma dyscypliny finansów publicznych. Teraz gmina będzie musiała zmierzyć się z wykonaniem dużo większego budżetu.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
pytanie
pytanieKLASA17 kwietnia 2017 o 21:38
Czy o taki właśnie STANDARD chodziło Emilianowi Berze, jaki zapowiadał jaworzanom kandydując na burmistrza? Dostał szansę na pokazanie własnej "klasy" i co? O taką właśnie KLASE i ten STANDARD, jakie widać na filmikach chodziło?
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
obserwator miejski
obserwator miejski17 kwietnia 2017 o 14:22
Zgodnie z ustawą o zbiorowym zaopatrywaniu w wodę i odprowadzaniu ścieków ggmina nie ma prawa uwzględniać w taryfach środków na inwestycje, jedynie na remonty. Ale patrząc wcześniej na DK-3, czy na ul. Wrocławską to wszystko można próbować sprowadzić do remontów i awarii. I tu się kłania komisja rewizyjna rady. A więc do dzieła.Wystarczy tyko zażądać od pani skarbnik strony wydatkowej. No i sprawdzić, czy wykonane zostały jeszcze za poprzedni rok wszystkie planowane zadania, które miały wpływ na wysokość cen wody i ścieków. To tak na przyszłość.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zewnetrzny organ kontrolny
zewnetrzny organ kontrolnyobserwator miejski17 kwietnia 2017 o 15:46
tu się kłania NIK
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
i z czego spłaci
i z czego spłaciobserwator miejski17 kwietnia 2017 o 15:32
i źródeł pokrycia wydatków na to zadanie inwestycyjne
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
"cedzenie" informacji
"cedzenie" informacjii z czego spłaci17 kwietnia 2017 o 15:52
Skąd pani skarbnik planuje wziąć te 25 mln zł wkładu własnego-z dochodów własnych (jakich?) czy źródeł zewnętrznych? Jeśli ze źródeł zewnętrznych, to dojdzie jeszcze oprocentowanie i tu nasuwa się kolejne pytanie-z czego zamierza to wszystko spłacić?
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Prawda wyjdzie na jaw
Prawda wyjdzie na jaw17 kwietnia 2017 o 07:22
"Jeżeli boisz się głosić prawdę - już jesteś niewolnikiem."
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mak
Mak16 kwietnia 2017 o 13:24
85 mln do wydania w ciągu 5 lat, gdy budżet roczny jawora to jakieś 70 mln. Ktoś tu się zagalopowal i oby ta rosyjska roletka nie skończyła się załamanie finansowym gminy bo patrząc z boku na to się zanosi.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jak?
jak?Mak17 kwietnia 2017 o 09:44
burmistrz wspomniał o zwiększeniu dochodów-z jakiego tytułu i w jaki sposób (czy poprzez podwyżki podatków, opłat i cen?)
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jakie prognozy?
jakie prognozy?Mak17 kwietnia 2017 o 09:35
czy w związku realizacją tego projektu wystąpi potrzeba "zaciskanie pasa" w wydatkach bieżących i inwestycyjnych?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
duże wyzwania dla małej, niezamożnej gminy
duże wyzwania dla małej, niezamożnej gminyMak17 kwietnia 2017 o 09:33
Cały projekt wynosi 86 mln zł, w tym wkład własny gminy 25 mln zł. Gmina być może te 25 mln zł będzie musiała pożyczyć (na ten temat pani skarbnik nic nie powiedziała), bo zanim rozpocznie się inwestycje trzeba mieć w budżecie zapewnione środki, a na dzień dzisiejszy dochody gminy wynoszą 93 mln zł (w tym 83 mln zł dochody bieżące i ok. 10 mln. zł dochody majątkowe), a wydatki 98 mln zł (w tym bieżące 79 mln zł i ok. 19 mln zł majątkowe). Do tej kwoty więc trzeba doliczyć jeszcze odsetki i z 25 mln zł zrobi się tak naprawdę znacznie większy wydatek po stronie gminy. Pytanie z czego gmina spłaci te 25 mln zł plus odsetki, skoro już dziś jest niewielka różnica pomiędzy dochodami ogółem a bieżącymi wydatkami, a wydatki ogółem przewyższają dochody ogółem?
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mnie to interesuje jako mieszkańca
mnie to interesuje jako mieszkańcaduże wyzwania dla małej, niezamożnej gminy17 kwietnia 2017 o 12:15
Czy wydatki związane z tą inwestycją obciążą budżet w rozdziałach związanych z gospodarką wodno-ściekową i w jakiej wysokości? Jakie będą tego konsekwencje-czy wystąpi konieczność podniesienia cen za wodę i ścieki dla zrównoważenia dochodów i/albo konieczność wprowadzenia dopłat do cen wody i ścieków (z czego-czy z podwyższonych podatków i opłat lokalnych)?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
duże ryzyko
duże ryzykoMak17 kwietnia 2017 o 07:56
A kto będzie nadzorował prawidłowość realizacji takiego budżetu, skoro z mniejszymi były problemy?!
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zdziwiony
zdziwiony16 kwietnia 2017 o 10:23
Wasza pani skarbnik zawsze tak "cedzi" informacje" radnym? Z czego to wynika-z charakteru, nastawienia, czy niewiedzy? W naszej gminie skarbnik, zanim rada podejmie ważną decyzję, szczegółowo opisuje wszystko radzie, a zwłaszcza przedstawia zagrożenia przy poważniejszych wyzwaniach, bo jak inaczej można podjąć tak poważna decyzję?
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
deficyt informacji
deficyt informacjizdziwiony16 kwietnia 2017 o 19:35
Może po prostu sama nie wie, skoro przez wiele lat pod jej nadzorem dochodziło do przedawnień zobowiązań i powstania poważnych strat dla gminy, a ona sporządzając i podpisując sprawozdania o zobowiązaniach nie interesowała się co składa się na ich strukturę (jakiego rodzaju i okresu dotyczą).
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaki nadzór, takie skutki
jaki nadzór, takie skutkideficyt informacji17 kwietnia 2017 o 07:53
http://bip.wroclaw.rio.gov.pl/dok_wnioski/209K017K15.pdf
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
empatia IQ
empatia IQzdziwiony16 kwietnia 2017 o 15:35
kłaniają się zasady współżycia społecznego
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wspólne dobro
wspólne dobroempatia IQ17 kwietnia 2017 o 10:06
Nie można czynić ze swego prawa pożytku, który byłby sprzeczny ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa lub zasadami współżycia społecznego. Takie działanie lub zaniechanie uprawnionego nie jest uważane za wykonywanie prawa i nie korzysta z ochrony. (art. 5 k.c. i art. 8 k.p.)
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
lokator
lokatorzdziwiony16 kwietnia 2017 o 15:34
Skarbnik nie może oczekiwać, że radni będą mu zadawać profesjonalne pytania i dopiero wtedy na nie odpowie, udzieli wyjaśnień, bo to są ludzie wybrani przez mieszkańców w demokratycznych wyborach, ale rzadko kiedy posiadający specjalistyczną wiedzę. Dlatego rolą skarbnika jest w taki sposób przedstawianie wszystkiego, aby było to zrozumiałe i wyczerpujące nawet dla zwykłego laika. Każdy urzędnik, a zwłaszcza tak wysoko opłacany z publicznych pieniędzy, powinien pamiętać o zasadzie pomocniczości.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
odpowiedzialność za decyzje
odpowiedzialność za decyzjelokator17 kwietnia 2017 o 10:53
ja na miejscu tych radnych, nie dostając niezbędnych informacji do podjęcia tak poważnej decyzji, wstrzymałbym się od głosu i wystąpił o te informacje na piśmie
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
real
reallokator17 kwietnia 2017 o 10:48
gdyby dyrektor finansowy w prywatnej firmie w ten sposób przedstawił zarządowi przed podjęciem decyzji informacje nt. ryzyka finansowego związanego z podjęciem jakiegoś dużego projektu, to na drugi dzień już by go w tej firmie nie było
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
dobra współpraca
dobra współpracalokator17 kwietnia 2017 o 10:34
W przeciwnym razie jaworscy radni musieliby na sesje zapraszać innych skarbników, aby w ich imieniu zadawali pytania pani skarbnik-co sprowadzałoby się do absurdu. Nie zapominajmy, ze to rada powołuje i odwołuje skarbnika gminy, więc z założenia ten powinien z nią współpracować w sposób przez radę oczekiwany. Jak radni mogą podejmować uchwały, jeśli nie dostarcza im się wystarczających informacji, wyjaśnień, etc.?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
realnie patrząc
realnie patrząc16 kwietnia 2017 o 08:50
Faktycznie, jaworski budżet to nie budżet Polkowic, gdzie maja olbrzymie wpływy od kopalń, ale zadanie do realizacji na 86 mln zł na miarę Polkowickiego budżetu. Zauważmy, że cały projekt wynosi 86 mln zł, w tym wkład własny gminy 25 mln, ale przecież gmina prawdopodobnie te 25 mln zł będzie musiała pożyczyć, więc do tej kwoty trzeba doliczyć jeszcze odsetki i z 25 mln zł zrobi się tak naprawdę znacznie większy wydatek po stronie gminy.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
trzeba zapytać skarbnika
trzeba zapytać skarbnikarealnie patrząc16 kwietnia 2017 o 09:58
Czym pani skarbnik zamierza sfinansować deficyt, który prawdopodobnie wystąpi (art. 217 ust. 2 u.f.p. deficyt budżetu jednostki samorządu terytorialnego może być sfinansowany przychodami pochodzącymi z; sprzedaży papierów wartościowych wyemitowanych przez jednostkę samorządu terytorialnego; kredytów; pożyczek; prywatyzacji majątku jednostki samorządu terytorialnego; nadwyżki budżetu jednostki samorządu terytorialnego z lat ubiegłych; wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jednostki samorządu terytorialnego, wynikających z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych)? Deficyt pojawia się przede wszystkim w sytuacji, kiedy wydatki inwestycyjne nie mogą zostać pokryte z bieżących wpływów. Jakie prognozuje wskaźniki zadłużenia w okresie realizacji tego projektu?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
deficyt informacji dla radnych
deficyt informacji dla radnychrealnie patrząc16 kwietnia 2017 o 09:35
Dlaczego pani skarbnik nie powiedziała jak zmontowała budżet, jakie założenia przyjęła? Dlaczego nie powiedziała o źródłach finansowania wydatków w części wkładu własnego??? Z czego zamierza pokryć wkład własny (z wpływów z dochodów własnych-w jakiej wysokości, z obcych źródeł finansowania-w jakiej wysokości)? Jakie planuje w tym okresie dochody własne (z podatków i opłat, udziałów we wpływach PIT i CIT, inne)? Czy przewiduje w tym okresie ich zwiększenie i z czego to będzie wynikać-podwyżki? Jakie planuje w tym okresie przychody i rozchody? Czy planuje wystąpienie nadwyżki (wystąpienie nadwyżki oznacza, że część dochodów budżetowych nie jest wykorzystana na finansowanie wydatków w danym roku budżetowym, stanowi ona źródło pokrycia deficytu w kolejnych latach budżetowych), czy deficytu (w przypadku wystąpienia deficytu część wydatków musi być pokryta z przychodów) i w jakiej wysokości? Pani skarbnik praktycznie nic nie powiedziała na ten temat, jedynie szczegółowo opisała załącznik nr 2. Dość wymijająco odpowiedziała na pytania radnych, a na zadane jej pytania wprost (jak np. o amortyzacji) wręcz "nie potrafiła odpowiedzieć".
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ważne sprawy dla jaworzan
ważne sprawy dla jaworzandeficyt informacji dla radnych28 kwietnia 2017 o 15:28
pewnie dlatego, że nikt (żaden opozycyjny radny) jej nie zadał takiego pytania a sama nie poczuwa się do obowiązków mówienia o tym
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
priorytety miasta i jaworzan
priorytety miasta i jaworzan16 kwietnia 2017 o 08:25
pytanie burmistrza do radnych było w stylu: "czy uważacie, że remonty gminnych lokali nie są potrzebne?" Na te remonty też przecież można pozyskać dofinansowanie zewnętrzne, a jak się ich nie przeprowadzi, to może zdarzyć się nieszczęście jak w Świebodzicach, gdzie zawaliła się stara kamienica. Priorytet dla mieszkańców równie ważny, jak stara kanalizacja. Więc na tak postawione pytanie też by odpowiedzieli, że są potrzebne. Sęk w tym, że nikt im nie postawił alternatywnego wyboru poza olbrzymim wydatkiem inwestycyjnym, który na kilka lat prawdopodobnie "zablokuje" wiele innych inwestycji i wydatków. W Żarowie przeinwestowali i to właśnie m.in. w gospodarce wod-kan, o czym świdnicka prawniczka obsługująca obecnie na zlecenie jaworski urząd i doradzająca burmistrzowi doskonale wie.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Żarów
Żarówpriorytety miasta i jaworzan16 kwietnia 2017 o 08:37
"Regionalna Izba Obrachunkowa zarzuciła poprzedniej burmistrz Lilli Gruntkowskiej złamanie dyscypliny budżetowej." http://wroclaw.naszemiasto.pl/archiwum/gmina-zarow-bankrutuje,1579256,art,t,id,tm.html
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
!!!
!!!Żarów28 kwietnia 2017 o 15:24
teraz ta pani ponoć doradza jaworskiemu burmistrzowi i opiniuje prawnie umowy i akty prawne...
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kapitan leoncio
kapitan leoncio16 kwietnia 2017 o 00:09
"Titanic" - tyle w temacie .
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kompetencje
kompetencje15 kwietnia 2017 o 18:08
Widać, że od pani skarbnik radni dowiedzieli się na temat ryzyka i konsekwencji związanych tą inwestycją tyle co od pani burmistrz na temat wyników konsultacji społecznych. I kogo tu mają pytać? Wcale się nie dziwie, że podpytali skarbników z innych gmin...
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
widz
widzkompetencje15 kwietnia 2017 o 23:40
to nie ludzie się zmieniają, tylko my poznajemy ich lepiej...
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Nie tylko
Nie tylkowidz16 kwietnia 2017 o 00:08
Władza i pieniądze bardzo zmieniają ludzi. Niektórym "woda sodowa uderza do głowy"
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
paweł
paweł15 kwietnia 2017 o 17:25
Szynkler powiedział co wiedziała.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Quo vadis...
Quo vadis...15 kwietnia 2017 o 16:04
Całe szczęście, że jak to trafnie zauważył Heraklit z Efezu "jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana".
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
skutki przeinwestowania
skutki przeinwestowaniaQuo vadis...15 kwietnia 2017 o 16:24
"W Żarowie, gdzie Chlebowski przez jedenaście lat był burmistrzem, nie mają o nim dobrej opinii. – Przez pierwsze pięć lat rzeczywiście bardzo angażował się w sprawy gminy, ale potem zajął się już raczej swoją karierą polityczną – wspomina burmistrz Żarowa Lilla Gruntkowska, która w czasie jego rządów była sekretarzem gminy. Pozostawił gminę z ogromnym zadłużeniem, którego wysokość (10 mln zł) sięgała 93 proc. całego ówczesnego budżetu wynoszącego 14 mln złotych. Na taki dług wpłynęły, m.in. budowa oczyszczalni ścieków, zaciągnięcie dużego kredytu na wzniesienie kompleksu oświatowego. Problemy pogłębił również upadek Zakładów Chemicznych „Organika” w 2001 roku, co spowodowało ponad 30-proc. stopę bezrobocia w gminie. – Nie do końca można za ten stan winić Chlebowskiego, bo złożyły się na niego różne obowiązujące wtedy przepisy, uwarunkowania itp. – uważa burmistrz Gruntkowska. W 2006 roku Gruntkowska przegrała wybory na drugą kadencję burmistrza Żarowa i z pracy w urzędzie odeszli razem z nią jej najbliżsi współpracownicy. Klub Wspólnoty Samorządowej, do którego wtedy należała, stanowił mniejszość w radzie miasta. Jego członkowie próbowali jednak podejmować rozmowy z PO o współpracy, uznając, że wtedy zarządzanie miastem byłoby łatwiejsze. Chlebowski twierdził wówczas, że musi współpracować z burmistrzem wygrywającym, a nie z przegrywającym – swoim wieloletnim współpracownikiem. Lokalne koło PO w Żarowie, szczególnie po ujawnieniu afery hazardowej, poszło w rozsypkę. Po szyldach informujących, że znajdowało się tam biuro poselskie Zbigniewa Chlebowskiego, pozostały tylko widoczne ślady…" http://www.radiomaryja.pl/informacje/umarl-krol-niech-zyje-krol-2/
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wnioski?
wnioski?skutki przeinwestowania15 kwietnia 2017 o 16:37
teraz ta pani prawnie obsługuje jaworski urząd...
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ryzyko duzych inwestycji dla małych gmin
ryzyko duzych inwestycji dla małych gminQuo vadis...15 kwietnia 2017 o 16:15
http://wroclaw.naszemiasto.pl/archiwum/gmina-zarow-bankrutuje,1579256,art,t,id,tm.html
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jakie wyciągnięto wnioski?
jakie wyciągnięto wnioski?ryzyko duzych inwestycji dla małych gmin15 kwietnia 2017 o 16:52
"Mieszkańców gminy Żarów (12,5 tys. mieszkańców) czekają trudne lata. Zamknięta zostanie jedna z wiejskich szkół, zlikwidowany ośrodek kultury, nie będzie pieniędzy na kluby sportowe ani ochotnicze straże pożarne. Wieczorami w mieście zapanują ciemności, bo gmina będzie musiała oszczędzać na wszystkim - nawet na ulicznym oświetleniu. Wierzyciele żądają 10,5 mln zł. To prawie połowa ubiegłorocznych dochodów. Jeśli szybko nie dostaną pieniędzy, zajmą konta bankowe. Samorząd musi więc zaciągnąć kredyt, by spłacić to zadłużenie. Ale bank stawia ultimatum: da pieniądze tylko wtedy, gdy zostanie wdrożony restrykcyjny program naprawczy. - Bez tych drastycznych posunięć się nie obędzie. A ja nie chcę płacić za czyjeś błędy i krzywdzić ludzi - tłumaczy Marek Zywer, burmistrz Żarowa. Przyznaje, że kiedy rok temu kandydował na to stanowisko, wiedział o złej kondycji finansowej gminy. Nie spodziewał się jednak, że jest aż tak katastrofalna. Na koniec ubiegłego roku dług Żarowa sięgał prawie 17 mln zł i stanowił aż 71 proc. całego wykonanego w 2006 roku budżetu. Dlatego Regionalna Izba Obrachunkowa zarzuciła poprzedniej burmistrz Lilli Gruntkowskiej złamanie dyscypliny budżetowej. Gdyby nadal rządziła gminą, RIO wnioskowałaby o wprowadzenie komisarza, a tak dała szansę jej następcy na wyprostowanie tej trudnej sytuacji. Tyle że zdaniem obecnie rządzących, komisarz powinien wejść do gminy już kilka lat temu, bo ta od co najmniej sześciu balansuje na krawędzi niewypłacalności. - Kryzys finansowy miał swój początek już w 1998 roku, kiedy burmistrzem był Zbigniew Chlebowski - mówi Lilla Gruntkowska, przez pięć lat burmistrz miasta, a w latach 1990-2001, kiedy gminą rządził obecny poseł PO, sekretarz urzędu. - Wtedy zaciągnęliśmy 10 milionów złotych kredytu na budowę gimnazjum. Jego spłata rozpoczęła się w 2002 roku, a wraz z nią problemy. I dodaje, że potem trzeba było zacząć spłacać zobowiązania na budowę oczyszczalni ścieków. Kryzys pogłębiły inwestycje w specjalnej strefie ekonomicznej. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Już w 2001 i 2002 roku gmina przekroczyła dopuszczalną przez prawo granicę 60 proc. zadłużenia. W 2001 roku było to ponad 70 proc., a rok później ponad 90 proc.! Wtedy też RIO postawiła ultimatum: albo gmina wprowadzi program naprawczy, albo zacznie nią rządzić komisarz. Program opracowano. Dzięki temu przez najbliższe lata wskaźnik oscylował wokół 60 procent."
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zmiana
zmianaQuo vadis...15 kwietnia 2017 o 16:06
każdy dotychczasowy burmistrz kiedyś zaczynał swoje rządy i wszyscy je skończyli-każdy w innym stylu i każdy inaczej jest wspominany
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
budowlaniec
budowlaniec15 kwietnia 2017 o 15:37
Wiele pytań, ale wg mnie najtrafniejsze to te merytoryczne składane przez radnego Kowalczyka. Jak się przyglądam, to ma on dużo racji, a pewne obawy też są uzasadnione. Zadanie będzie realizowane do 2023 r. bez możliwości terminowego przesunięcia czyli faktycznie zostaje po wyborze pierwszego wykonawcy 5 lat na realizację robót (85 mln dzielone przez 5 = 17 mln). Pierwszy przetarg przebiega w miarę sprawnie i wydajemy 20 mln, przy a następnym oferenci składają oferty 25% wyższe niż zakładaliśmy, na czym tracimy ale termin goni więc podpisujemy umowę. Po dwóch latach męczarni wykonawca poddaje się, przyznaje że źle skalkulował i odstępuje od umowy. Następne przetargi znów dają wysoką kwotę bo nikt nie chce kończyć i ręczyć za prace poprzednio wykonane przez inną firmę, termin biegnie, wskaźniki o których mów radny nie zostają w końcu osiągnięte w założonym terminie więc, następuje ZWROT przyznanej dotacji - 45 mln !!!, Inwestycja nie skończona. Następuje utrata płynności finansowej gminy. Burmistrz Bera nakazem administracyjnym zastępowany jest przez komisarza wskazanego przez wojewodę, który narzuca plan ratunkowy dla gminy i zamraża wszelkie inne inwestycje na 4-5 lat zanim nie spłacimy utraconego dofinansowania. Wariant pesymistyczny ale jak widzę jak są realizowane inwestycje z UE to każdy ma obsuwę o rok czy dwa, a my nawet nie mamy miesiąca luzu. Więc albo wykonamy całość i będzie ok, albo też zrobimy 80% zadania, nie zrealizujemy wskaźników unijnych i oddamy środki, a to będzie niestety wyrok dla Jawora. JEDYNY zdroworozsądkowo myślący radny. Dziękuję za uwagę
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jan W.
Jan W.budowlaniec15 kwietnia 2017 o 15:50
Zgadza się, ale zdrowy rozsądek wymagałby aby tak wielkie inwestycje planować z Radą nieco wcześniej, przed złożeniem wniosku. Wtedy powinna odbyć się dyskusja co do zakresu, co do kosztów i możliwości budżetowych. Teraz stawia się radnych przed faktem dokonanym - dzień przed sesją komisja gospodarki, materiały na sesję i głosujemy. Ja w takim wypadku wstrzymałbym się od głosu.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
real
realJan W.17 kwietnia 2017 o 13:10
gdyby dyrektor finansowy w prywatnej firmie w ten sposób przedstawił zarządowi przed podjęciem decyzji informacje nt. ryzyka finansowego związanego z podjęciem jakiegoś dużego projektu, to na drugi dzień już by go w tej firmie nie było
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
brak informacji
brak informacjiJan W.15 kwietnia 2017 o 18:32
przede wszystkim pani skarbnik powinna pokazać źródła dochodów (w tym dochody własne) na pokrycie wszystkich wydatków związanych z tą inwestycją, ryzyka, jakie się z tym wiążą a także czy i gdzie trzeba będzie "przyciąć" inne wydatki w budżecie
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wiele pytań
wiele pytań15 kwietnia 2017 o 14:27
ten burmistrz przejął budżet mały, ale realny i z nadwyżką finansową do wykorzystania, a jaki budżet będzie na koniec tej kadencji?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
z czego pokryć wydatki?
z czego pokryć wydatki?wiele pytań15 kwietnia 2017 o 18:12
firmy w strefie przez lata będą zwolnione z podatków, więc na wpływy do budżetu z tego tytułu nie ma co liczyć, można przeszacować dochody własne
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
niepełny wybór
niepełny wybór15 kwietnia 2017 o 14:23
Radnym tak naprawdę, to powinno być zadane pytanie czy jesteście za realizacją tej, czy za innymi inwestycjami w to miejsce, albo czy jesteście za rezygnacja z tej, czy innych inwestycji, bo pieniądze są jedne i już dzisiaj trzeba wybrać co zrealizujemy w przyszłości. BO jak podejmie się decyzję o realizacji tej (tak drogiej) inwestycji, to o następnych wyborach w okresie kilku następnych lat już raczej nie będzie mowy.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
olo
olo15 kwietnia 2017 o 13:51
Pani sekretarz na sesjach zachowuje się jakby ją to nic nie interesowało,no cóż nie jest jaworzanką; robi dziwne miny i cały czas bawi się telefonem - a może udziela rad burmistrzowi ;-)
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
co się dziwisz
co się dziwiszolo15 kwietnia 2017 o 13:53
A co ja może to obchodzić, jak to nie ona będzie spłacać tej inwestycji prawdopodobnie w podwyższonych cenie wody i ścieków oraz podatkach i opłatach lokalnych, bo tu nie mieszka, a na jej wynagrodzenie w budżecie pieniędzy pewnie nie zabraknie.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
chłodnym okiem
chłodnym okiem15 kwietnia 2017 o 13:43
Przy tak małej gminie i tak dużej inwestycji jest duże prawdopodobieństwo, że "zablokuje się" budżet na 7 lat na inne inwestycje i działania, wystąpi potrzeba cięcia wydatków i zwiększania dochodów własnych, w tym podatków i opłat lokalnych, cen za wodę i ścieki-nie bardzo będzie z czym "zaszaleć" na następnej kadencji. Ale patrząc z perspektywy tego burmistrza, to jeśli uda mu się zostać na drugą kadencję, to i tak nie będzie mu się opłacało wysilać, jak zostanie ograniczona liczba kadencji do dwóch, a jak mu się nie uda, to następca raczej nie będzie miał do dyspozycji wolnych środków na realizację własnych pomysłów.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kukułcze jajo?
kukułcze jajo?chłodnym okiem15 kwietnia 2017 o 13:48
jak ktoś inny zostanie burmistrzem w następnej kadencji i przejmie budżet z tak wielkimi obciążeniami rozplanowanymi na całą następną kadencję, to będzie miał małe szanse na "wykazanie się" i przez to małe szanse na reelekcję
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
skarbnik
skarbnik15 kwietnia 2017 o 13:17
Pytania radnych były jak najbardziej zasadne przed podjęciem tak poważnej decyzji, bo będą miały odzwierciedlenie w budżecie. Kto w waszej gminie zajmuje się analizą i kalkulacją niezbędną do skonstruowania realnego budżetu, skoro pani skarbnik nie potrafi odpowiedzieć na tak naprawdę podstawowe pytania tych radnych?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
podstawowe informacje
podstawowe informacje15 kwietnia 2017 o 11:39
Czy burmistrz planuje wydzielenie gospodarki wodno-ściekowej i przekształcenie jej w spółkę? Jeśli tak, to jak wtedy będzie wyglądało finansowanie inwestycji i kredytu na nią-na kogo to spadnie: gminą, czy spółkę, tzn. odbiorców?
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
PODSTAWOWE INFORMACJE
PODSTAWOWE INFORMACJE15 kwietnia 2017 o 11:32
Z czego pokryty będzie wkład własny-z dochodów własnych (jakich? jak planuje się ich zwiększenie?), czy kredytu (jaki będzie jego koszt? w jaki sposób i z czego będzie finansowany?)?
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
od Annasza do Kajfasza
od Annasza do Kajfasza15 kwietnia 2017 o 11:09
Po co burmistrz odsyła radnych do zadawania pytań swojemu skarbnikowi, skoro ten skarbnik "nie potrafi odpowiedzieć" na te pytania?
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
gdzie ten zapowiadany wysoki poziom?
gdzie ten zapowiadany wysoki poziom?od Annasza do Kajfasza17 kwietnia 2017 o 11:52
Normalnie ręce opadają, jak urzędnicy ratusza poradzą sobie z udostępnianiem informacji w trybie e-usług publicznych, skoro teraz są takie problemy z pozyskaniem podstawowych informacji?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
???
???od Annasza do Kajfasza16 kwietnia 2017 o 18:40
Czy o taki właśnie standard chodziło Emilianowi Berze, jak kandydował na burmistrza? Krytykował poprzedników, dostał od mieszkańców szansę na pokazanie własnej "klasy"-i co z tym zrobił? Czy to jest TA klasa?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
równie dobrze
równie dobrzeod Annasza do Kajfasza16 kwietnia 2017 o 18:17
"pisz do mnie na Berdyczów!"
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
decyzja bez informacji
decyzja bez informacji15 kwietnia 2017 o 10:15
Jak można podjąć decyzję o realizacji dużej (drogiej) inwestycji, jak nie ma się podstawowych informacji o źródłach jej finansowania. To tak jakby rozpocząć budowę domu bez skalkulowania dochodów (w tym kredytu) i innych niezbędnych wydatków, które w okresie budowy i spłaty kredytu na budowę trzeba będzie pokryć. Może się okazać, że mnie nie stać na budowę domu za 8 mln, bo mi przez okres budowy i spłaty kredytu zabraknie na bieżące niezbędne wydatki (opłaty, utrzymanie, itp.). Pytania do burmistrza i pani skarbnik były podstawowymi pytaniami przed podjęciem takiej decyzji. Dziwię się, że ani burmistrz, ani nawet pani skarbnik na nie odpowiedzieli radnym, każąc im wypowiedzieć się czy są za przy przeciw inwestycji o tak dużej skali (czy zrobić na mniejszą, niezbędną skalę).
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kalkulacja
kalkulacja15 kwietnia 2017 o 09:57
Przecież logiczne jest, że jeśli jest duża inwestycja, to i będzie wysoka amortyzacja i ktoś za nią musi zapłacić-albo odbiorcy wody i ścieków w całości, albo w części gmina (poprzez dopłaty do cen wody i ścieków). Ale wątpliwe jest, aby przy tak dużych wydatkach inwestycyjnych i konieczności zapewnienia także bieżących zadań w budżecie zostały jakieś wolne środki na dopłaty. Takie rzeczy powinno się wiedzieć już na etapie planowania WPI oraz szacunkowych wydatków i dochodów na lata objęte dana inwestycją-to podstawa każdej kalkulacji przez podjęciem jakiejkolwiek decyzji!
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
finansista
finansistakalkulacja15 kwietnia 2017 o 12:11
pani skarbnik powinna zrobić i dysponować taką analizą i kalkulacją przed podjęciem decyzji o realizacji inwestycji
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
niestety
niestetyfinansista15 kwietnia 2017 o 12:14
radni zadali podstawowe pytania
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Pani skarbnik
Pani skarbnikkalkulacja15 kwietnia 2017 o 12:08
Jeśli nawet gmina zdecyduje się pokryć dopłaty do zwiększonych cen za wodę i ścieki to z czego-z jakich dochodów własnych? Czy z podwyżki podatków i opłat lokalnych?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
z czego pokryć wydatki
z czego pokryć wydatkikalkulacja15 kwietnia 2017 o 10:00
jedną z opcji zwiększenia dochodów dla zbilansowania zwiększonych wydatków jest podwyżka podatków i cen wody i ścieków, ale takie rzeczy powinny być wiadome już na etapie planowania inwestycji (zwiększenia wydatków w budżecie)
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nieźle
nieźle15 kwietnia 2017 o 09:50
Burmistrz zaprasza do zadawania pytań pani skarbnik a pani skarbnik "nie potrafi udzielić odpowiedzi" na podstawowe pytania kalkulacyjne (po stronie dochodowej), w związku ze zwiększeniem wydatków w budżecie (w tym w działach dot. wody i ścieków). Wcale się tym radnym nie dziwię, że pytają innych skarbników
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jazda
jazdanieźle16 kwietnia 2017 o 18:13
U nas to byłoby nie do zaakceptowania, żeby kazać radnym podejmować tak poważne decyzje bez dostarczenia im niezbędnych, czy wręcz tak jak w tym przypadku, podstawowych informacji.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
warto pytać
warto pytać15 kwietnia 2017 o 09:42
Panie burmistrzu, przecież radni na sesji zadali pani skarbnik podstawowe pytania (m.in. o pokrycie amortyzacji-kto pokryje: mieszkaniec, czy gmina), a pani skarbnik na nie potrafiła udzielić odpowiedzi!
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
!!!
!!!15 kwietnia 2017 o 09:39
przy planowanych zwiększonych wydatkach musi być planowane zwiększenie wpływów, aby zbilansować budżet i skarbnik powinien wiedzieć jak skalkulowane jest zwiększenie wpływów-co na nie będzie się składać (np. zwiększenie cen wody i ścieków, podatków, itp. To ABC każdej kalkulacji!!!!
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?
?15 kwietnia 2017 o 09:34
czy całość wydatków obciąży gospodarkę wod-kan i w ślad za tym odbiorców wody i ścieków?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
podstawowe pytania
podstawowe pytania?15 kwietnia 2017 o 10:23
Czy w związku z tą inwestycją będzie podwyżka cen wody i ścieków oraz podwyżka podatków dla zbilansowania budżetu po stronie dochodowej? Z jakich wydatków trzeba będzie zrezygnować, realizując ta inwestycję?
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
!
!15 kwietnia 2017 o 09:31
Pani Skarbnik powinna znać kwotę amortyzacji, która będzie ujęta w cenie taryf w poszczególnym roku
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
podstawowe pytania przed podjęciem decyzji
podstawowe pytania przed podjęciem decyzji!15 kwietnia 2017 o 10:54
Pani skarbnik nie wie co się składa na te zwiększone dochody, o których wspomniał burmistrz dla zbilansowania tych zwiększonych wydatków? Nie wie też, z czego pokrywana będzie amortyzacja w związku z planowaną inwestycją?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czy dobrze rozumiem?
czy dobrze rozumiem?15 kwietnia 2017 o 09:22
czy z wypowiedzi burmistrza wynika, że sukces z inwestycją na 86 mln będzie, a odpowiedzialność za zmniejszenie innych wydatków przez 7 lat w związku z tą inwestycją będzie ciążyć na radzie?
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
konkret
konkretczy dobrze rozumiem?15 kwietnia 2017 o 14:07
decyzja o realizacji tego zadania-a zwłaszcza tak dużego dla tak małej gminy-zawsze jest decyzją z rezygnacji innych zadań i wydatków w okresie tych 7 lat
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
klasyk
klasykczy dobrze rozumiem?15 kwietnia 2017 o 14:04
podczas kampanii wyborczej burmistrz będzie mógł po stronie swoich osiągnięć pokazać pozyskanie dużych pieniędzy ze środków zewnętrznych i realizację dużej inwestycji, drugiej strony tego osiągnięcia przeważnie się nie pokazuje (rezygnacji z innych wydatków, zadań, których przez tą inwestycję i za te pieniądze się nie zrealizuje)
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
skąd na wkład własny?
skąd na wkład własny?15 kwietnia 2017 o 08:34
czy w związku z tak dużą inwestycją, do której Jawor ma dopłacić 25 mln czekają jaworzan i jaworskie firmy podwyżki wody i ścieków?
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ahmet
ahmetskąd na wkład własny?15 kwietnia 2017 o 08:52
Przecież już były.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.