Wtorek, 19.03.2024 279

 

Pliki cookies 08:01
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
Baltic Home

(Film) Podwyższyli ceny za wodę i ścieki

Podczas lutowej sesji Rady Miejskiej w Jaworze rajcowie podnieśli stawki za dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków dla mieszkańców.

Radny Jacek Wieczorek przekonywał, że tak wysoka podwyżka jest nieuzasadniona, proponując wzrost stawki za dostawę wody na niższym poziomie. Zachęcamy do obejrzenia całej dyskusji.

Komentarze (80)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Janusz
Janusz28 marca 2017 o 20:35
Trzeba jakoś wypełnić dziurę po zakupie nowego auta.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Bezpieczny Jawor
Bezpieczny Jawor16 marca 2017 o 10:52
Czy ktoś z Państwa wie ilu mieszkańców Jawora pozostaje bez dostępu do bieżącej wody i na jakiej ulicy?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mieszkaniec
Mieszkaniec16 marca 2017 o 00:37
A kiedy bedzie modernizacja sieci wodociągowej i sanitarnej na Os. Robotniczym? Za tę podwyżki to chyba ze złotej, nierdzewnej rury tam ułożą sieć. Woda w kilku przypadkach tylko kapie zamiast lecieć, nie mówiąc o wybijajacych nieczystosciach na podwórkach przez niedrożne rury doprowadzające ścieki. Czas wziąć się za ten temat na poważnie.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
DT
DTMieszkaniec16 marca 2017 o 08:45
Jeszcze półtora roku i będziemy mieli okazję pokazać przy urnach co myślimy o rządach p.Bery i jego poddanych.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
DT
DTMieszkaniec16 marca 2017 o 08:42
Na osiedlu Metalowców to samo. Woda ledwo leci z kranu a często w ogóle nie leci. To rozumiem, że po podwyżkach to w całym mieście będzie super ciśnienie.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bolo
bolo15 marca 2017 o 23:44
Najlepiej wypadł p,Hońdo.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bolo
bolo15 marca 2017 o 23:42
"Brawo radny Wieczorek , radny Detyna i radny Kowalczyk , to są radni którym zaufamy w kolejnych wyborach i na nich zagłosujemy" Wszystko o key. Czy będąc np. w"obozie" zwycięskim też będą przeciw wszelkiego rodzaju podwyżkom? Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
GW
GWbolo16 marca 2017 o 07:37
Za poprzedniego burmistrza przez kilka lat ceny za wodę stały w miejscu, a teraz co roku podwyżki.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec Jawora
mieszkaniec Jawora15 marca 2017 o 23:00
Chciałbym zauważyć, że w górę też poszły podatki od nieruchomości. W moim przypadku z 292 zł na 340, To chyba ponad 12% podwyżki. Teraz woda i ścieki. No, no panie burmistrzu, nie za dużo.
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
autor
autor15 marca 2017 o 17:35
Zapamiętajcie jedno! Urzędnik, nauczyciel itp pracujący na garnuszku Państwa i pobierający pieniądze z budżetu NIGDY nie będzie dobrym radnym! To tak na przyszłość
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
podległość
podległośćautor15 marca 2017 o 17:45
coś w tym jest-zawsze będzie na czyjejś "smyczy"
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
opolak
opolak15 marca 2017 o 16:03
https://www.youtube.com/watch?v=0rDVwjbU198
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
autor
autor15 marca 2017 o 15:23
Trafne spostrzeżenia Pana Hońdo. Podwyżki? w wielu innych miastach zostawiają ceny na tym samym poziomie, a u nas znów podwyżki. Pytam A PRACA JEST? za godziwe wynagrodzenie? Tak myślałem, podwyżki, podwyżki, podwyżki
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
brawo
brawo15 marca 2017 o 13:55
brawo radny Wieczorek , radny Detyna i radny Kowalczyk , to są radni którym zaufamy w kolejnych wyborach i na nich zagłosujemy . Wielkie minusy dla radnych z SLD i PO i burmistrza Bery i Panasiuka, wy nie dostanie naszych głosów napewno.
13 Lubię to: 13
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zgadzam się
zgadzam siębrawo15 marca 2017 o 14:49
Na tę trójkę radnych można liczyć. Pozostali nie bardzo wiem co tam w ogóle robią....
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jola
Jolazgadzam się15 marca 2017 o 17:48
Zwlaszcza na Wieczorka mozna bylo liczyc za kadencji Urbanskiego, wtedy nie byl tak aktywny, a opozycja miala do gadania tyle co obecna, no ale jego frakcja rzadzila, wiec co mial sie wychylac
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
a dlaczego
a dlaczego15 marca 2017 o 12:59
burmistrz Bera nie pokazał radnemu Wieczorkowi i radnemu Detynie dokumentu na którym zatwierdził taryfe na wodę. Wygląda na to że nie podpisał tego dokumentu w ogóle , bo sam mówi że on zatwierdził to ustnie . W głowie mi się to nie mieści ,bo od kiedy to dokumenty zatwierdza się ustnie, jakieś nowe zasady wprowadza burmistrz Bera , ciekawe co na to powie kontrola z zewnątrz
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaki skutek?
jaki skutek?a dlaczego15 marca 2017 o 17:47
czy to kolejna odmowa udzielenia informacji publicznej?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec Jawora
mieszkaniec Jawora15 marca 2017 o 08:39
Na ulicy Cukrowniczej jest od jakiegoś czasu ciągły problem z dostawą wody. Z informacji jakie uzyskano od Wod-Kan: do budowy drogi S3 pracownicy/robotnicy napełniając cysternę wody z hydrantu zakręcają wodę mieszkańcom. Ciekawi mnie fakt, kto zapłaci za te pobory wody..
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
główny księgowy
główny księgowy15 marca 2017 o 07:39
Takimi rzeczami powinien zajmować się główny księgowy (w gminie skarbnik), a nie jakaś pani Wiesia z Referatu-z całym szacunkiem oczywiście do niej, ale po pierwsze, to po tym co mówi, to chyba niewielka wiedza ekonomiczna, nie ten poziom rangi i wynagrodzenia do rodzaju zadania i odpowiedzialności, a po drugie, to skarbnik w gminie planuje przychody i wydatki na dany rok do budżetu (i zrobił to pod koniec 2016r. prawdopodobnie bez pani Wiesi z Referatu), a dziś musi tylko dokonać alokacji tych planów na poszczególne grupy taryfowe i wyliczyć stawki. A ponadto, jeśli burmistrz tłumaczy, że musi podnieść ceny, bo musi zrobić przyłącza dla Polleny, to dlaczego podnosi ceny mieszkańcom, a nie przedsiębiorcom?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
praca wasza, kasa nasza
praca wasza, kasa nasza14 marca 2017 o 22:04
jak WYDAJEMY NA : dodatkowe etaty, imprezy plenerowe, tudzież luksusowe środki lokomocji służbowej i samo jeżdzące sprzątaczki oraz media reklamujące nasze "szczytne poczynania". Ewentualnie będziemy się KREDYTOWAĆ, wspierając min :inwestycje zewnętrzne (zwolnione z danin) aby u nas powstały. To naturalne, że potrzebujemy dochodów. Więc je szukamy. Gdzie je znajdujemy- każdy sam może sobie na to pytanie odpowiedzieć ? Ja się cieszę, że nigdy nie byłem wspierającym uwalnianie tzw. prondu :)
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
koszty
koszty14 marca 2017 o 19:52
jak dobrze, że zmieniana jest ustawa o RIO-poszerzenie kryteriów dokonywanej kontroli o rzetelność oraz gospodarność https://gov.legalis.pl/zmiany-w-ustawie-o-regionalnych-izbach-obrachunkowych-2/
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Panie Hońdo, oj, będzie się działo...
Panie Hońdo, oj, będzie się działo...koszty14 marca 2017 o 20:28
Gospodarność-Analiza kontrolowanej działalności pod kątem gospodarności ma wskazać, czy pieniądze wykorzystywane były oszczędnie i wydajnie, a nakłady były proporcjonalne do uzyskanych efektów. W razie stwierdzenia szkód kontrolerzy sprawdzą, czy zostały wykorzystane wszelkie możliwości, aby im zapobiec lub ograniczyć ich wielkość. Rzetelność-W przypadku tego kryterium inspektorzy zbadają, czy kontrolowani wypełniali swoje obowiązki z należytą starannością, sumiennie i we właściwym czasie. W ramach miary rzetelności oceniane są zachowania pracowników instytucji publicznych.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Dziwne
Dziwne14 marca 2017 o 19:42
jak burmistrz Bera i Panasiuk byli radnymi za burmistrza Urbańskiego to głosowali przeciwko podwyżce wody o kilka groszy, tylko o wysokośc inflacji , a teraz sami podwyższają wodę o kilkadziesiąt groszy tj. dla rodziny 4-osobowej ok. 60 zł rocznie jak mówi radny Wieczorek. To przedtem podwyżka o kilka groszy była zła , a teraz podwyżka którą PO i SLD nam robi to ma być dobra?? Mam propozycję abyście sprawdzili jak głosowali za podwyżką wody p.Bera i p.Panasiuk wtedy jak burmistrzem był Urbański. i opublikujcie te głosowania na Jawor24.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nie dla radnej
nie dla radnej14 marca 2017 o 18:54
radna Ostapiuk już nie dostanie naszych głosów, za to że bez mrugnięcia okiem pozytywnie opiniuje podwyżkę za wodę dla mieszkańców . To tak pani dba o bezrobotnych, emerytów i rencistów którzy dostają mizerne pieniądze? . Wstyd pani radna
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Wyborca
Wyborcanie dla radnej15 marca 2017 o 16:49
Podobnie radna Kaczkowska z PP , też głosowała za podwyżką. Jestem tą radną bardzo rozczarowany !
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Zenon
Zenon14 marca 2017 o 18:44
Opozycja pyta merytorycznie i się gubią...
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Focit
FocitZenon14 marca 2017 o 19:28
Koalicja się gubi, bo nie mają racjonalnych odpowiedzi.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Hmm
Hmm14 marca 2017 o 18:03
Ciekawe co wyjdzie, jak zestawi się zaplanowane w przedłożonych taryfach na 2017r. koszty z zaplanowanymi pod koniec 2016r. wydatkami w budżecie Gminy Jawor na 2017r. ( które są uwzględnianie przy kalkulacji taryf)?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
księgowa
księgowaHmm14 marca 2017 o 18:15
dlatego dziwne, że nie odniósł się do nich skarbnik, tylko pani Wiesia z referatu, która nie jest głównym księgowym i nie w jej obowiązkach leży nadzór nad finansami gminy i wydatkami urzędu gminy
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
weryfikacja kosztów
weryfikacja kosztówHmm14 marca 2017 o 18:12
W przypadku przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego, jakim jest Urząd Miejski w Jaworze koszty na 2017r., jakie powinny być uwzględnione w taryfach na 2017r. tak naprawdę powinny być zbieżne z zaplanowanymi na 2017r. wydatkami w budżecie gminy. Wydatki te więc powinny zostać zweryfikowane w momencie tworzenia budżetu na 2017r. (pod koniec 2016r.).
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
podwyżka
podwyżka14 marca 2017 o 16:59
no to się jaworscy przedsiębiorcy i mieszkańcy ucieszą
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?!
?!podwyżka14 marca 2017 o 21:03
to mieszkańcom podwyższono, by przedsiębiorcom obniżyć?!
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
sceptyk
sceptykpodwyżka14 marca 2017 o 20:36
Akurat przedsiębiorcom zarówno woda, ja i ścieki potaniały, i to znacznie, więc na pewno się ucieszą...
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ceny wody i ścieków
ceny wody i ściekówpodwyżka14 marca 2017 o 17:20
http://cenywody.pl/
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
koala
koala14 marca 2017 o 16:27
Rajcowie powinni mieć maksymalnie 50 lat. Tylko młodzi mysla wizjonersko
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
maciej bania
maciej baniakoala14 marca 2017 o 17:48
Wiesz, ja mam 30 lat i uważam, że u młodych z myśleniem i logiką jest z roku na rok gorzej. Starsze pokolenia odejdą to będzie ciekawie.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
księgowy
księgowy14 marca 2017 o 16:25
Radny Wieczorek być może źle się wyraził, ale ma rację-oczywiście, że tzw. "czynnik społeczny" należy uwzględniać w kalkulacji cen na wodę i ścieki (podobnie jak w każdej innej kalkulacji cenowej). Ten czynnik, w świecie finansów zwany ryzykiem I należy je uwzględniać przy planowaniu poziomu kosztów-tak, aby planowane przychody były realne, tj. wykonalne i pokryły te koszty. Co z tego, że przedsiębiorca założy sobie wysokie koszty i dla zbilansowania wysokie przychody (wysokie ceny), skoro zbyt wysokie ceny mogą spowodować nie tylko nie wykonanie zakładanych przychodów, ale wręcz nawet ich spadek (podobnie jak w przypadków podatków, o czym mówi krzywa Laffera). Wie to każdy PRZEDSIĘBIORCA i każdy dobry KSIĘGOWY-EKONOMISTA, FINANSISTA.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jak ustalić kalkulację kosztów i cen
jak ustalić kalkulację kosztów i cenksięgowy14 marca 2017 o 17:46
Dla Pani Wiesi z Referatu-co się robi z poniesionymi kosztami w roku ubiegłym? Ano można zaplanować zmniejszenie jednych (dotychczasowych) kosztów, by nie zwiększając cen przychody pokryły niezbędne inne (nowe) koszty. Przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne ustalają bowiem niezbędne PRZYCHODY, uwzględniając w  szczególności: KOSZTY związane ze świadczeniem usług PONIESIONE W POPRZEDNIM ROKU OBRACHUNKOWYM, ustalone na podstawie ewidencji księgowej, Z UWZGLĘDNIENIEM PLANOWANYCH ZMIAN TYCH KOSZTÓW W ROKU OBOWIĄZYWANIA TARYFY (zwiększenia albo zmniejszenia); ZMIANY WARUNKÓW EKONOMICZNYCH oraz wielkość usług i warunki ich świadczenia; koszty wynikające z planowanych wydatków inwestycyjnych, na podstawie planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych (art. 20 ust. 4 ustawy). Ewidencja księgowa przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego powinna w szczególności umożliwiać: wydzielenie kosztów stałych i zmiennych, przychodów związanych z poszczególnymi rodzajami działalności przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego, a także w odniesieniu do poszczególnych taryf, ustalenie kosztów związanych z działalnością inwestycyjną w poprzednim roku obrachunkowym, dokonanie alokacji niezbędnych przychodów według taryfowych grup odbiorców usług (art. 20 ust. 5 ustawy). Do wniosku o  zatwierdzenie taryf przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne dołącza szczegółową kalkulację cen i stawek opłat oraz aktualny wieloletni plan rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych (art. 24 ust. 3 ustawy). Wójt SPRAWDZA, czy taryfy i plan zostały opracowane zgodnie z przepisami ustawy, i  WERYFIKUJE KOSZTY związane ze świadczeniem usług, poniesione w  poprzednim roku obrachunkowym, ustalone na podstawie ewidencji księgowej, Z UWZGLĘDNIENIEM PLANOWANYCH ZMIAN (zwiększenia albo zmniejszenia) TYCH KOSZTÓW W ROKU OBOWIĄZYWANIA TARYFY, pod względem celowości ich ponoszenia w danym roku (art. 24 ust. 4 ustawy). Rada gminy podejmuje uchwałę o zatwierdzeniu taryf, w terminie 45 dni od dnia złożenia wniosku, albo o odmowie zatwierdzenia taryf, jeżeli zostały one sporządzone niezgodnie z  przepisami (art. 24 ust. 5 ustawy).
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
planowanie
planowanieksięgowy14 marca 2017 o 16:45
Żeby planując poziom cen nie wystarczy jedynie porównywać ceny jednej miejscowości do drugiej. Należy porównywać także inne czynniki, takie jak stopa bezrobocia, średni dochód na członka rodziny, itp. Porównywanie jedynie cen w oderwaniu do innych czynników występujących w danej społeczności prowadzi do błędnych założeń.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kto odpowie?
kto odpowie?księgowy14 marca 2017 o 16:36
Kto odpowie za nie wykonanie zaplanowanych wysokich przychodów? Czy odpowiedzialność za to zostanie przerzucona na ludzi, którzy o tym nie decydowali, ale na nich spadną konsekwencje zwiększenia nieregulowanych roszczeń? Jaki to będzie miało wpływ na konieczność zwiększenia wydatków na pomoc społeczną? Jaki będzie ostateczny BILANS podwyżki cen za wodę i ścieki?
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Wyborca
Wyborca14 marca 2017 o 15:02
PO i SLD RAZEM podnieśli ceny wody i to sporo. Wyborcy zapamiętają.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
co jest grane?
co jest grane?14 marca 2017 o 15:01
To wójt Męcinki wywalczył brak podwyżek a burmistrz Jawora robi je swoim mieszkańcom?
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Kalk
Kalk14 marca 2017 o 14:21
Acha, to jest ta kalkulacja, o którą dopominala się Męcinka. To dopiero ją robicie? Czyli można bez kalkulacji podsunąć komuś umowę do podpisu
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kalkulacja
kalkulacja14 marca 2017 o 14:20
Zamiast podwyższać ceny mieszkańcom, to lepiej jest obniżyć koszty wynagrodzeń nieudolnego księgowego, który nie potrafi nawet sporządzić dobrej kalkulacji, która byłaby do przyjęcia i zaakceptowania przez ościenne gminy i mieszkańców. Kto odpowie za nie wykonanie zaplanowanych przychodów?
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
skarbnik
skarbnik14 marca 2017 o 13:40
Przyznam, że dość infantylne jest tłumaczenie i pytanie pani Wiesi z referatu-co zrobić z poniesionymi i zaksięgowanymi wydatkami za ubiegły rok. Otóż każdy skarbnik wie, że nie można przychodami przyszłego roku pokryć wydatków ubiegłego roku-one już zostały pokryte przychodami roku ubiegłego. A skoro tak się stało, to oznacza, że pomimo wystąpienia wysokich kosztów w roku ubiegłym, poziom cen za wodę i ścieki był wystarczający. Planowanie więc wyższych cen pozwoli na dalsze "pogłębianie" tych kosztów. Należałoby zatem przyglądnąć się poniesionym w 2016r. kosztom i je mocno zweryfikować, ale tutaj już jest rola skarbnika, który planuje przychody i wydatki na każdy rok do budżetu. Dziwi mnie, że skarbnik nie udziela odpowiedzi na takie pytania, albowiem on najlepiej wie, jakie przychody i jakie wydatki zaplanował w budżecie na 2017r. i dlaczego w takiej wysokości. Odzwierciedlenie ich w taryfach jest już jedynie czynnością techniczną.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
koszty
kosztyskarbnik14 marca 2017 o 13:56
czy skarbnik, jak zaczęły się pytania o sprawy finansowe związane z gospodarką wodno-ściekową "czmychnęła" po cichaczu z sesji, czy kamera jej nie objęła?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniec14 marca 2017 o 11:41
Już wójt Męcinki pokazał jak wyglądają jaworskie "kalkulacje"...
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
żenua
żenuamieszkaniec14 marca 2017 o 13:46
no cóż, burmistrz musi teraz "świecić oczami" za zespół, któremu płaci, i to pewnie nie małe pieniądze
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
"kalkulacja"
"kalkulacja"mieszkaniec14 marca 2017 o 12:07
W Jaworze zadania z zakresu gospodarki wodno-ściekowej realizuje samodzielnie urząd gminy. Skarbnik gminy jest głównym księgowym budżetu gminy, wykonuje też zadania głównego księgowego urzędu gminy (gminnej jednostki organizacyjnej). Zatem, jako główny księgowy budżetu gminy i jednocześnie główny księgowy urzędu gminy, powinien wykonywać zadania z zakresu szeroko pojętej kontroli finansowej z prawem kontrasygnaty włącznie, kontrolować przepływ środków finansowych i wykonywać zadania z zakresu rachunkowości. Jako główny księgowy odpowiada za nadzór nad wydatkami. Rola skarbnika jest znacznie szersza niż tylko sporządzanie sprawozdań finansowych. Powinien on być menedżerem finansowym, przygotowującym decyzje w sprawach finansowych i koordynującym ich realizację, dokonywać wstępnego rachunku ekonomicznego zamierzonych działań, prowadzić analizę budżetu jednostki, proponować optymalne metody i sposoby pozyskiwania dochodów i wydatkowania środków pieniężnych przez jednostkę. Kalkulacja pod taryf na wodę i ścieki opracowana przez urząd zatem też powinna "przejść przez jego ręce". Gmina Męcinka widać ma dobrego skarbnika, skoro nie przyjął kalkulacji "z księżyca". http://www.bibliotekacyfrowa.pl/Content/34863/012.pdf
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
dobry nadzór
dobry nadzór"kalkulacja"14 marca 2017 o 14:26
bo w ościennych gminach wójtowie i ich skarbnicy weryfikują koszty, zanim zatwierdzą przedłożone im taryfy
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czyż nie prawda Pani Skarbnik?
czyż nie prawda Pani Skarbnik?"kalkulacja"14 marca 2017 o 12:37
ale najlepsze jest, jak mowa o wynagrodzeniu, że skarbnik powinien mieć wysokie, bo ma wysoką odpowiedzialność, a jak już faktycznie dochodzi do odpowiedzialności, to skarbnik jest niewinny-zawinili inni, a najlepiej to ci od niego uzależnieni, pod niego podlegli
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wyborca
wyborca14 marca 2017 o 11:12
Dziękujemy radnym i burmistrzowi za ciągłe podwyżki. Będziemy pamiętać i docenimy w przyszłym roku.
13 Lubię to: 13
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
alojzy
alojzywyborca14 marca 2017 o 12:11
Z tego co mi wiadomo nasza gmina nie bierze wody z rzeki, którą uprzednio trzeba oczyścić więc ceny wody są niższe z automatu niż u innych...
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
peżot
peżotalojzy14 marca 2017 o 12:28
u innych czyli u kogo?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mati
Matiwyborca14 marca 2017 o 11:44
Pan Hońdo świetnie ich podsumował. Polecsm zobaczyć jego wystąpienie w końcówce filmiku.
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzanin14 marca 2017 o 10:28
Niestety, ale stwierdzenie pani Wiesi z referatu, że ponieważ w ewidencji księgowej zaksięgowane są wysokie koszty za 2016r., co do których pan Hońdo odniósł się zresztą, że są kolokwialnie mówiąc "rozchulane", bo nie są należycie kontrolowane, nie daje podstaw, aby taki sam stan akceptować w roku następnym. Mieszkańcy nie powinni ponosić negatywnych konsekwencji braku prawidłowego nadzoru nad ponoszeniem wydatków i wykonaniem przychodów (w tym także dochodzenia należności przez gminę) z budżetu gminy na gospodarce wodno-ściekowej.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
weryfikacja i kalkulacja
weryfikacja i kalkulacja14 marca 2017 o 09:42
Szanowni Państwo. Gmina Jawor ma specyficzną sytuację, albowiem samodzielnie prowadzi gospodarkę wodno-ściekową, więc ma bezpośredni, realny wpływ na kształtowanie jej kosztów i przychodów. Koszty, zanim nimi się staną, najpierw są planowanymi przez burmistrza i skarbnika przychodami i wydatkami w budżecie gminy na rok następny. Zatem już na tym etapie tak naprawdę należy poddać je szczegółowej weryfikacji i zatwierdzeniu. W przypadku więc Gminy Jawor taryfa w rzeczy samej jest już jedynie odzwierciedleniem wcześniej zaplanowanego budżetu gminy.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ks
ksweryfikacja i kalkulacja14 marca 2017 o 10:06
Koszty w taryfie na 2017 rok nie mogą być inne niż zaplanowane wydatki w budżecie na 2017 rok, a wydatki w budżecie na 2017 rok zostały zaplanowane przez burmistrza i skarbnika pod koniec 2016 roku. Zatem należało przy planowaniu budżetu na 2017 rok poddać szczegółowej kontroli i weryfikacji wydatki gospodarki wod-kan (koszty bezpośrednie i pośrednie).
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
dziwne
dziwneweryfikacja i kalkulacja14 marca 2017 o 09:51
zwłaszcza, że w kalkulacji tej ujęte są też (a przynajmniej tak być powinno) koszty ogólne, w których jest także wynagrodzenie skarbnika i wydziału księgowości obsługujących referat wodno-ściekowy...
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
???
???weryfikacja i kalkulacja14 marca 2017 o 09:47
Po co mając do dyspozycji głównego księgowego i wydział księgowości zlecono na zewnątrz opracowanie taryf? przecież one powinny wynikać z kalkulacji przychodów i kosztów wynikających z budżetu gminy.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zamówienia publiczne
zamówienia publiczne???14 marca 2017 o 22:23
a komu zlecono opracowanie tych taryf-jakiej kancelarii i jak ja wyłoniono?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec gminy
mieszkaniec gminy14 marca 2017 o 09:12
Dlaczego pani skarbnik nie "prześwietla" kosztów w referacie wod-kan, tak, aby je zminimalizować do niezbędnych i gospodarnych? To, że 2 członków jej rodziny zostało za jej kadencji zatrudnionych w tym referacie nie powinno wpływać na mniejszy nadzór nad tym referatem i jego kosztami.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ale jaja
ale jajamieszkaniec gminy14 marca 2017 o 20:36
taktyka wczesnej "ewakuacji" z pola bitwy oraz przerzucania odpowiedzialności i winy na innych i podległych pracowników opanowana od lat dalej się sprawdza-jest "łykana"?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
????//////////
????//////////mieszkaniec gminy14 marca 2017 o 19:00
ten pracujacy w referacie wodnym członek rodziny pani skarbnik to były przewodniczący rady miasta p.Król, który dał jej pracę w tamtym czasie. z pracownika na skarbnika....................... szybki awans................
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
powiązania
powiązania????//////////14 marca 2017 o 19:28
pamięć mieszkańców Jawora jest niezawodna
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
???
???mieszkaniec gminy14 marca 2017 o 09:16
Dlatego "zmyła się" po cichaczu z sesji, jak zaczął być debatowany temat wydatków i kosztów w tym referacie? Przecież przychody i koszty tego referatu są w budżecie gminy, który ona kalkuluje.
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
koala
koala14 marca 2017 o 09:10
a burmistrz obiecywał obniżkę przed wyborami
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
i co z tego?
i co z tego?koala14 marca 2017 o 14:35
nie tylko to obiecał będąc kandydatem na burmistrza
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kalkulacja
kalkulacja14 marca 2017 o 08:20
do pana Panasiuka-zasadnicza sprawa-skoro wymiana przyłącza ma na celu (zakładane jest) zwiększenie sprzedaży wody (ilościowe), to zwiększenie to powinno pokryć koszty wykonania tego przyłącza i podwyżka taryf z tego powodu jest nieuzasadniona
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nielogiczne
nielogicznekalkulacja14 marca 2017 o 09:58
jeśli robi się przyłącze, z którego będą przychody, to po co podnosić cenę?
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
.
.14 marca 2017 o 08:07
Jawor, dziękuje grupie trzymającej władze,czyli większości "parlamentarnej"
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
PANI WIESIU Z REFERATU
PANI WIESIU Z REFERATU14 marca 2017 o 08:03
To, że koszty za poprzedni rok są poniesione w wyższej wysokości nie oznacza, że do taryf na następny rok te koszty też muszą być zakładane tak wysokie-w taryfie można założyć ich zmniejszenie w roku objętym taryfą i faktycznie je obniżyć.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
niestety, ale
niestety, alePANI WIESIU Z REFERATU14 marca 2017 o 11:10
z przepisu, na jaki powołuje się pani Wiesia z referatu nie wynika obowiązek "przenoszenia" i zwiększania o wskaźnik inflacji kosztów wykonanych w poprzednim roku do taryfy na rok następny-są one jedyne bazą, odniesieniem do planowania, co oznacza, że w roku następnym można założyć zmniejszenie kosztów, na które urząd ma wpływ
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
celowo i gospodarnie
celowo i gospodarnie14 marca 2017 o 07:46
należy zmniejszyć koszty osobowe i rzeczowe, na które urząd ma wpływ
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mniejsza podwyżka
mniejsza podwyżka14 marca 2017 o 07:41
może należałoby zmniejszyć koszty?
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czytelnik
czytelnik14 marca 2017 o 07:32
2 tygodnie po sesji dajecie materiał. Trochę lipa.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Z
Zczytelnik5 czerwca 2019 o 18:16
Gdzie można teraz opłacić wodę?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czytelniczka
czytelniczkaczytelnik14 marca 2017 o 10:51
Lepiej późno niż wcale. Materiał ciągle aktualny i dobrze, że się ukazał, bo bałam się że po zmianie wydawcy będzie " blokada".
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
Jaworzanin14 marca 2017 o 02:04
Hońdo podsumował na końcu jaworskie wodociągi. Podwyżki nieuzasadnione.
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.