Od poniedziałku, 1 lutego przy Urzędzie Miejskim w Jaworze funkcjonuje Biuro Obsługi Klienta. BOK znajduje się na parterze budynku przyległego do Ratusza, od strony wejścia do Teatru Miejskiego. To przyjazne, pozbawione barier architektonicznych i dostępne dla wszystkich miejsce. Mieszkańcy mają do dyspozycji 16 stanowisk, przy których czekają urzędnicy z najczęściej odwiedzanych wydziałów.
- Oprócz punktu kancelaryjnego z biurem podawczym, znajdują się tutaj stanowiska z najczęściej odwiedzanych wydziałów. Dzięki temu dużą część spraw, jak chociażby opłaty, założenie firmy, zawarcie umowy na dostawę wody i odbiór ścieków, meldunki, odbiór worków na odpady czy złożenie wniosku ws. dowodu osobistego będzie można załatwić na miejscu, bez konieczności błądzenia po korytarzach – mówił burmistrz Emilian Bera.
Ponadto w BOK znajduję się „strefa klienta”. To przestrzeń, w której interesanci mogą wygodnie poczekać, wypełnić formularz, skorzystać z komputerów z dostępem do Internetu, a przy tym zapoznać się z np. ofertą kulturalną, sportową i turystyczną miasta. Dla najmłodszych został przygotowany specjalny kącik, gdzie mogą spokojnie poczekać na rodziców, którzy przyszli do BOK załatwić sprawę.
Dodatkowym plusem nowego punktu obsługi klienta są zmiany w godzinach pracy urzędu. W każdy wtorek stanowiska, które obsługują największą liczbę klientów, będą czynne dłużej - do godz. 18.00.