Logo Jawor24h.pl
Reklama
Przyjdź do Salonu Play w Jaworze

(FILM) Subocz i Piwko ripostują Berę, Olchówka ripostuje wszystkich

Podsumowaniem najbardziej burzliwej sesji Rady Powiatu Jaworskiego w obecnej kadencji były wystąpienia Dariusza Subocza, Marii Piwko i Piotra Olchówki.

Skarbnik Dariusz Subocz oraz radna Maria Piwko odnieśli się do sesyjnej wypowiedzi burmistrza Jawora Emiliana Bery w sprawie sygnalizacji świetlnej przy ul. Szpitalnej, Piastowskiej, Armii Krajowej i Strzegomskiej. Całość dyskusji ostro podsumował radny Piotr Olchówka, któremu odpowiedział jeszcze starosta Stanisław Laskowski.
 

Reklama

Komentarze (103)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

brawo skarbnik powiatu!
brawo skarbnik powiatu!10 października o 12:17
No to logika... "Jeśli chodzi o wypowiedzi Pana burmistrza, takie 2 niekonsekwencje, bo mówię, można dużo mówić, bo myśmy przeszli od świateł a zaczęliśmy na wielkiej bańce. Tak naprawdę, jeśli chodzi o światła-skoro jest to tak newralgiczny problem, jak powiedział Pan burmistrz, no to pół my, pół miasto, na stół, mniej chodników i robimy światła. No to logika... A tu się okazuje, że tak naprawdę to światła tak, ale nie... To o co chodzi? Dla mnie-według mnie, chodzi o pieniądze, o nic więcej. Jasne, proste deklaracje i tyle."...
Lubię to! 0
ehh
ehh10 października o 12:13
Totalne Muzeum te same gębusie od lat Jaworska Scena Polityczna Gminna i Powiatowa to Swoiste Muzeum Figur Politycznych....dziadki babki i niemoc bezradność i tylko skok na kasę można pawia puścić jak widać te same zmurszałe twarze...Gmina z gminy do Powiatu z powiatu do Gminy i tak w kółko karuzela kręci się wokoło
Lubię to! 1
:)
:)ehh10 października o 12:19
Oj widać niektórych prawda mocno zabolała. Wyluzuj człowieku i ucz się od doświadczonych.
Lubię to! 0
anna
anna4 października o 09:24
dobry pomysł z tym odpoczynkiem naszych wybrańców od samorządu i nas od nich. Dlatego proponuję ,żeby w końcu odpoczęli ;Laskowski (20 lat w samorządzie) Madej, Barański,Piwko,Koniak, Kobes. Naprawdę i nam i im wszystkim bardzo dobrze to zrobi.( Jak kogoś pominęłam to przepraszam)
Lubię to! 4
Sroczka
Sroczka4 października o 08:36
Panu Olchówce to już podziękujemy,myślę że Snowidza miałaby dużo lepszego kandydata a właściwie kandydatkę, trzeba tylko się rozejrzeć. Jak nie do powiatu do do gminy. I nie mam na myśli wszędzie będącej Gabi
Lubię to! 2
jaskółka
jaskółkaSroczka4 października o 08:55
chyba faktycznie już pora żeby już odpoczął bo wypowiada się bardzo nerwowo , wystarczy porównać jego wypowiedz z tym jak spokojnie mówił pan starosta, pan wicestarosta czy też pani radna .
Lubię to! 1
Irek
Irek2 października o 21:08
Pieniądze w budżecie gminy są . Wystarczy przesunąć z działu pijar i lans na dział inwestycje
Lubię to! 2
jestem za
jestem zaIrek2 października o 21:34
za przesunięciem z pijaru na załatanie dziur na ulicach po minionej zimie, bo za miesiąc będzie kolejna zima.
Lubię to! 1
ja
jaIrek2 października o 21:50
przeznaczyc dodatki specjalne, ryczałt na dojazdy na łatanie dziur!!!!!!!!!!! niestety znowu sami swoi sa wynagradzani. nie bedzie pieniedzy nigdy jak bedzie taki gospodarz!!!!!!!
Lubię to! 2
Leszek
Leszekja2 października o 22:44
a na co Ty liczyłaś/eś?
Lubię to! 1
bezpartyjny
bezpartyjny2 października o 19:48
słuchałem z uwagą tego co mówił skarbnik p.Darek i radna p. Maria . Uważam że to są osoby z doświadczeniem ,które wyłożyły kawę na ławę, krótko i na temat, rzeczowo, Wypunktowne wszystko .
Lubię to! 3
Król jest nagi
Król jest nagi2 października o 09:23
2007-2017 inwestycje zrobione w Jaworze przez Powiat Jaworski na sumę ok. 22 mln. Z TEGO powiat jaworski wyłożył ok. 8 mln. A gnina jawor za p.Urbańskiego ok. 1 mln 100 tys., a za p. Bery ok. 190 tyś. Przez trzy lata. WSZYSTKO W TEMACIE
Lubię to! 5
poniedziałek
poniedziałekKról jest nagi2 października o 09:26
Po co ta dyskusja? to starosta powinien wyremontować swoje chodniki i zrobić swoją sygnalizację ( za swoje) to czy burmistrz zechce dorzucić kasę to jego dobra wola
Lubię to! 5
środa
środaponiedziałek2 października o 19:14
wg tego co piszesz to burmistrz nie powinien pisać do starosty o pieniądze na basen i na boisko sportowe tylko powinien zrobić to sam jak piszesz też za" swoje pieniądze" ., a burmistrz teraz powiedział że światła ma robić starosta bo on nie da niewiele ponad 100 tys, ale sam na basem i boisko to chce żeby starosta dał 8 czy 10 milionów . Poniedziałek pisz lepiej we wtorek to będziesz miał więcej czasu na przemyślenia.
Lubię to! 1
praca
pracaponiedziałek2 października o 19:23
p.Bera to powinien zając się realizacją swoich zobowiązań wyborczych, bo został mu tylko rok, a lista niezrealizowanych jeszcze obietnic wyborczych długa
Lubię to! 2
Apel burmistrza: dajcie więcej na chodniki!
Apel burmistrza: dajcie więcej na chodniki!Król jest nagi2 października o 09:28

"Od lat bez remontów, dziś pełne dziur i nierówności wołają o pilną wymianę. Mowa o powiatowych chodnikach, ale też nie lepiej jest z miejskimi. W drugim przypadku miasto ma się czym wykazać, bo prace idą pełną parą, a pieniądze idą w miliony. W ostatnich latach zaniedbano problem remontów chodników w Jaworze, co dziś wychodzi jak najgorszy koszmar. Władze Jawora walczą z tym wizerunkiem jak tylko się da. Z kolei powiatowe chodniki zlokalizowane są przy głównych arteriach, z których korzysta wielu jaworzan. Turysta chcąc zwiedzić miasto musi się z nimi zmierzyć. Nic dziwnego, że władzom Jawora zależy na ich wymianie... Tylko czy władzom powiatu zależy w jakimkolwiek stopniu na poprawie wizerunku miasta?
Miasto dokłada się do remontów powiatowych chodników na zasadach 50/50. Jednak tempo tych remontów zależy przede wszystkim od wielkości pieniędzy zarezerwowanych w budżecie starosty. Stąd apel burmistrza do Rady Powiatu oraz Zarządu. Bera uważa, że dotychczasowe kwoty przekazywane przez powiat są na bardzo niskim poziomie i apeluje o znaczne ich zwiększenie do 500 tys. Na takiej sytuacji tracą przede wszystkim mieszkańcy Jawora, zmuszeni do korzystania ze zniszczonych chodników. Przez ostatnie trzy lata starosta na wspólne remonty z gminą Jawor przekazał 175 tys. zł, podczas gdy tylko ostatni z początku września przetarg gminy na remont miejskich chodników przekroczył 300 tys.

Gmina Jawor chce w 2018 roku pomóc wyremontować powiatowe chodniki przy ulicach Chopina, Piastowskiej, Strzegomskiej i Poniatowskiego. Taką pisemną deklarację złożył burmistrz Jawora do starostwa i teraz oczekuje na poważne potraktowanie spraw Jawora.

- Prosiłem starostę i radnych powiatu o zabezpieczenie znacznie większej kwoty w budżecie na rok 2018 na remont chodników powiatowych na terenie Gminy Jawor. Przez ostatnie 3 lata, czyli odkąd jestem burmistrzem Gmina Jawor otrzymała z powiatu zaledwie 175 tysięcy złotych na remont chodników w zarządzie powiatu. To są kwoty daleko za małe. Jako burmistrz jestem od tego, aby realizować inwestycje, na które czekają mieszkańcy Jawora i powiatu. Chcemy pomóc w remoncie powiatowych chodników, które obecnie znajdują się w fatalnym stanie technicznym i zagrażają w bezpiecznym poruszaniu się pieszych. Zaproponowałem zarezerwowanie 500 tys. złotych z budżetu gminy i oczekuję, że powiat zarezerwuje drugie tyle z własnego budżetu. Razem możemy zrealizować remonty za ponad milion złotych. Gmina Jawor jest gotowa aby pomóc, dlatego apeluję, aby powiat zwiększył kwotę na remont chodników – podkreśla burmistrz Jawora Emilian Bera.

Warto dodać, że przy ul. Chopina znajduje się Przedszkole Publiczne nr 4 w Jaworze i Przedszkole Niepubliczne "Prymusek". Rodzice dzieci wielokrotnie zgłaszali, że ich pociechy przewracały się idąc po krzywym chodniku z wystającymi płytami. Poruszanie się wózkiem jest prawie niemożliwe. Chodnikiem przy ul. Poniatowskiego poruszają się dzieci uczęszczające do Szkoły Podstawowej nr 2. Z kolei chodniki na Piastowskiej znajduje się przy placówce opiekuńczo-wychowawczej "Jaworowy Start". Chodnik na ul. Strzegomskiej jest usytuowany w samym centrum miasta i prowadzi do jaworskiego rynku. Nie trzeba dodawać, co myślą mieszkańcy o takim stanie chodników.

Teraz czas na odpowiedź starosty w tej sprawie, tym bardziej że w otoczeniu Porozumienia Prawicy są radni jak chociażby Maria Piwko zastępca burmistrza poprzedniej kadencji Artura Urbańskiego, która dokładnie może opisać staroście, których chodników nie udało się zrobić przez ostatnie 12 lat urzędowania.

Niebawem okaże się czy miasto ponownie otrzyma zaledwie 50 tys. na remont chodnika, a może jednak starosta udowodni, że nie ma mowy o żadnej niechęci do burmistrza Bery i pokaże, że sprawy mieszkańców są na pierwszym miejscu."
http://e-legnickie.pl/wiadomosci-z-regionu/jawor/12184-apel-burmistrza-dajcie-wiecej-na-chodniki
Lubię to! 1
No to logika...
No to logika...Apel burmistrza: dajcie więcej na chodniki!2 października o 09:43
"Jeśli chodzi o wypowiedzi Pana burmistrza, takie 2 niekonsekwencje, bo mówię, można dużo mówić, bo myśmy przeszli od świateł a zaczęliśmy na wielkiej bańce. Tak naprawdę, jeśli chodzi o światła-skoro jest to tak newralgiczny problem, jak powiedział Pan burmistrz, no to pół my, pół miasto, na stół, mniej chodników i robimy światła. No to logika... A tu się okazuje, że tak naprawdę to światła tak, ale nie... To o co chodzi? Dla mnie-według mnie, chodzi o pieniądze, o nic więcej. Jasne, proste deklaracje i tyle."...
Lubię to! 5
też  apel
też apelApel burmistrza: dajcie więcej na chodniki!2 października o 13:24
a ja apeluje do burmistrza żeby lepiej naprawił dziury po zimie na swoich drogach, a nie martwi się o drogi powiatowe ., i tylko obiecuje
Lubię to! 1
Janek
Janek2 października o 07:58
Panie burmistrzu proszę nie dokładać ani złotówki do zadań starostwa ! mieli czas na realizację sygnalizacji od 2012 czyli poprzedniego burmistrza.
Lubię to! 4
ziggy
ziggyJanek2 października o 08:09
To niech nie miesza się do zadań powiatu i nie organizuje dziwnych petycji.
Lubię to! 5
ole
oleziggy2 października o 08:46
gdyby ta sygnalizacja była zrobiona w2012 to nie byłoby tematu
Lubię to! 4
m
mJanek2 października o 08:13
burmistrz niech się zdecyduje, czy jest za tym, aby zostało to zrealizowane i podpisze porozumienie, czy mu nie zależy na tym, tylko na chodnikach-no to logika...
Lubię to! 4
Leon
Leonm2 października o 08:44
Jestem przekonany, że burmistrzowi tak samo zależy na sygnalizacji jak jaworzanom, ale to nie jest jego zadanie i dlatego pieniędzy nie dokłada. To tak samo jakby oczekiwać od jaworzan żeby dorzucili się do sygnalizacji a jak nie to starostwo nie będzie jej robić.
Lubię to! 2
do Leon
do Leonm2 października o 09:06
nie rozumiesz, skoro deklaruje dofinansowanie na poziomie 500 tys zł, to z tych środków jak to powiedział skarbnik, na logikę, powinna być zrealizowana w pierwszej kolejności ta sygnalizacja, skoro jest aż tak newralgiczna i burmistrz osobiście zaangażował się w petycję, a nie chodniki
Lubię to! 1
poniedziałek
poniedziałekm2 października o 09:22
Po co ta dyskusja? to starosta powinien wyremontować swoje chodniki i zrobić swoją sygnalizację ( za swoje) to czy burmistrz zechce dorzucić kasę to jego dobra wola
Lubię to! 3
czyny nie słowa
czyny nie słowam2 października o 20:05
Starostwo zbiera deklaracje od wszystkich gmin i w po podpisaniu porozumień w budżecie ujmie te inwestycje, w których gminy będą partycypować. Jeśli burmistrzowi Jawora naprawdę zależy na tym, aby te światła zostały zrobione, a nie tylko na dyskusji na ten temat, to niech też złoży deklarację i podpisze porozumienie. Jak to określił skarbnik-karty na stół Panie burmistrzu!
Lubię to! 1
do Janka
do JankaJanek2 października o 09:11
TO powiedzcie mi dlaczego burmistrz chce żeby starosta dołożył burmistrzowi pieniądze np. na basen i na boisko na Rzyrzeczu .? Przecież to jest zadanie burmistrza a nie starosty , Burmistrz nie chce dołożyć do świateł ok.120 tys, a chce od starosty co najmniej 7 milionów na basen i kilkadziesiąt tysięcy na boisko. To też aż się prosi napisać Starosto proszę nie dokładać ani złotówki do zadań burmistrza !
Lubię to! 1
do Leona
do LeonaJanek2 października o 09:18
moje zdanie jest takie, że jakby burmistrzowi zależało na tej sygnalizacji to dał by te pieniądze tak jak obiecał w końcu to burmistrz odpowiada za bezpieczeństwo w mieście , A nie robi jakiej dziwne akcje ze zbieraniem podpisów i mówi że jest za . Dla mnie liczą się czyny , a nie puste gadanie.
Lubię to! 0
wniosek na 2018 r.
wniosek na 2018 r.2 października o 06:47
Skarbnik powiatu do budżetu 2018 r. powinien wprowadzić tylko te zadania inwestycyjne, na które burmistrzowie wójtowie podpiszą porozumienie o realizacji, żeby nie "mrozić" na darmo środków w budżecie i nie skończyło się tylko na dyskusji o zadaniach.
Lubię to! 1
"No to logika..."
"No to logika..."wniosek na 2018 r.2 października o 07:54
"Jeśli chodzi o wypowiedzi Pana burmistrza, takie 2 niekonsekwencje, bo mówię można dużo mówić, bo myśmy przeszli od świateł a zaczęliśmy na wielkiej bańce. Tak naprawdę, jeśli chodzi o światła-skoro jest to tak newralgiczny problem, jak powiedział Pan burmistrz, no to pół my, pół miasto, na stół, mniej chodników i robimy światła. No to logika. A tu się okazuje, że tak naprawdę to światła tak, ale nie, to o co chodzi? Dla mnie, według mnie, chodzi o pieniądze, o nic więcej. Jasne, proste deklaracje i tyle."... Skarbnik powiatu jest the best-jaśniej tego wyłożyć się już nie dało.
Lubię to! 1
środki
środki1 października o 23:16
gmina jeszcze "wisi" powiatowi za utrzymywanie jej ulic (Rapackiego i Wrocławskiej)
Lubię to! 3
roszczenie powiatu
roszczenie powiatuśrodki2 października o 07:52
i to z odsetkami
Lubię to! 2
Reklama
magik
magik1 października o 22:07
Jak burmistrz na 2018 r. zostawił realizację wszystkich obietnic wyborczych (darmowa komunikacja, modernizacja basenu letniego, budowa hali widowiskowej z kinem, remont gminnych budynków), to ja sobie wyobrażam, jak będzie wyglądał budżet gminy na 2018 r. A do tego jeszcze deklaracja partycypacji w powiatowych inwestycjach na 17 mln zł? Ciekawe skąd burmistrz na to wszystko weźmie pieniądze?
Lubię to! 2
ciekawski
ciekawskimagik1 października o 23:01
aż jestem ciekaw budżetu gminy na 2018 r.-co tam się w nim znajdzie?
Lubię to! 1
budżet 2018 r.
budżet 2018 r.magik1 października o 23:22
burmistrz deklaruje powiatowi na 2018 r. dopłatę do chodników na 500 tys
Lubię to! 1
deklaracje
deklaracjebudżet 2018 r.1 października o 23:41
ciekawe czy i kiedy podpisze porozumienie na to?
Lubię to! 1
przeciek
przeciek1 października o 21:28
Darek, Ty zadzwoń jutro do Anki i się dowiedz, skąd ona weźmie te 17 mln. Może jakiegoś sponsora znaleźli, to i powiatowi by też dołożył?
Lubię to! 1
luźny pomysł
luźny pomysłprzeciek1 października o 21:53
A może tą sygnalizacje, lub rondo zechciał by zasponsorować Mercedes? Mogłyby nawet przybrać nazwę od sponsora.
Lubię to! 1
chce, czy nie chce?
chce, czy nie chce?1 października o 20:45
Burmistrz mówi, że światła są bardzo pilne, a składa deklaracje na chodniki. To faktycznie o co mu chodzi?
Lubię to! 5
logo
logochce, czy nie chce?1 października o 20:59
ja bym na te chodniki na miejscu burmistrza też im nie dał
Lubię to! 2
bez pokrycia
bez pokrycialogo1 października o 21:18
To "im", to tak naprawdę mieszkańcom, bo to nie dla starostów, tylko dla mieszkańców te światła, chodniki, itp. A poza ty, to burmistrz starostwu jeszcze żadnej kasy nie dał, a jedynie złożył deklarację, a z tą deklaracją to już p.Baranowski odczytał w pismach nt. sygnalizacji jak to jest-niby tak, ale nigdy nie znalazła pokrycia w budżecie gminy. TAKIE deklaracje-obietnice, to ja też potrafię składać-a co mi tam, samo składanie deklaracji nic nie kosztuje.
Lubię to! 3
tyle w temacie
tyle w temacie1 października o 00:44
Zalakierowany Kapuściany w akcji !!!!!!!!!! Gościu jesteś kwintesencją troglodyty z GS-u.
Lubię to! 2
fgrt
fgrt1 października o 00:38
brawo Darek Subocz! Cała prawda w temacie. Panie Bera to chce Pan sygnalizację czy Pan nie chce?
Panie Bera to ma Pan KASĘ czy jej Pan nie ma?
Lubię to! 7
konkret
konkretfgrt1 października o 07:22
Bo skarbnik powiatu jest rzeczowy, twórcza poezja na niego nie działa, jak konstruuje budżet. Powiat jest na etapie zbierania od gmin propozycji inwestycji do wspólnej realizacji na 2018 r. i spośród nich wybierze te, które znajdą się w budżecie. Jeżeli burmistrz Jawora chce, aby ta sygnalizacja została ujęta w budżecie, to niech też złoży taką deklarację.
Lubię to! 5
panie skarbnik
panie skarbnikkonkret1 października o 07:51
Dla potwierdzenia niech powiat jeszcze na końcu wystąpi do burmistrza, czy deklaruje współpracę w realizacji tych świateł, czy nie. Wtedy wszyscy jaworzanie przekonają się, jakie są prawdziwe intencje burmistrza-czy naprawdę zależy mu na tym, aby były zrobione, czy też chodzi mu o coś zupełnie innego.
Lubię to! 4
LOL
LOLfgrt1 października o 08:13
skarbnik ma rację-p.Bera przyszedł na sesję powiatu z ludźmi ze swojego komitetu EB Razem w sprawie rzekomo bardzo pilnej potrzeby zrobienia sygnalizacji świetlnej, ale zamiast na to, to złożył deklarację współpracy na remont chodników
Lubię to! 2
konkrety na stół
konkrety na stółfgrt1 października o 20:34
"Jeśli chodzi o wypowiedzi Pana burmistrza, takie 2 niekonsekwencje, bo mówię można dużo mówić, bo myśmy przeszli od świateł a zaczęliśmy na wielkiej bańce. Tak naprawdę, jeśli chodzi o światła-skoro jest to tak newralgiczny problem, jak powiedział Pan burmistrz, no to pół my, pół miasto, na stół, mniej chodników i robimy światła. No to logika. A tu się okazuje, że tak naprawdę to światła tak, ale nie, to o co chodzi? Dla mnie, według mnie, chodzi o pieniądze, o nic więcej. Jasne, proste deklaracje i tyle."... Skarbnik powiatu jest the best-jaśniej tego wyłożyć się już nie dało.
Lubię to! 4
:)
:)konkrety na stół1 października o 21:43
"No to logika..."
Lubię to! 1
zoo
zoofgrt1 października o 21:00
kasę burmistrz ma ale na swoje zadania a nie na zadania starostwa
Lubię to! 1
kasa
kasazoo1 października o 21:21
a gdzie ją ma-na koncie, czy pożyczy?
Lubię to! 1
jak jest?
jak jest?zoo1 października o 21:23
Burmistrz swoje inwestycje będzie realizował za swoje, czy za pożyczone pieniądze? Ma pieniądze, czy zamierza zadłużyć gminę?
Lubię to! 1
katolik
katolik30 września o 18:49
Jak ja bym był starostą przez 12 lat to bym tam wybudował skrzyżowanie wielopoziomowe, bezkolizyjne!!
Lubię to! 3
przestań
przestańkatolik30 września o 20:43
już jest jeden taki, co opowiadał, co by nie zrobił, gdyby go wybrano, wybrano i ... no właśnie...
Lubię to! 7
Marek
Marekprzestań1 października o 21:03
dlaczego nie wybudowali w 2012 tylko czekali tyle lat, kpina
Lubię to! 1
prosta przyczyna
prosta przyczynaprzestań1 października o 21:20
bo były pilniejsze rzeczy do wyprowadzenia po poprzednikach-starostwo przejęło długi szpitala po likwidacji
Lubię to! 2
ANETA
ANETA30 września o 17:45
????? o czym wy mówicie?
Lubię to! 0
Baba
Baba30 września o 12:59
Tak na moj babski rozum i jako kierowca mam takie niewiem watpliwosci? Chodzi o to, ze jak swiatla to beda ludziom swiecic oknach. To tak na pierwszy rzut jak dla mnie. A po drugie czy jest mozliwosc zrobienia tam ronda? Jesli by udalo sie wygospodarować tam miejsce to nie lepiej zrobic rondo? Nie miga po oknach, nie generuje kosztow w postaci energii elektrycznej i nie stoi sie gdy np z drugiej strony nic nie jedzie tylko jest ciagly ruch.
Lubię to! 1
Jaga
JagaBaba30 września o 13:05
trochę tam ciasno na rondo, chyba żeby wykorzystać wolny plac pod PUP, ale jakiś fachowiec musiałby to ocenić
Lubię to! 2
Dla mnie
Dla mnie30 września o 08:35
Pijany radny, masakra
Lubię to! 4
Trzeźwe spojrzenie
Trzeźwe spojrzenie29 września o 22:58
Proponuję, żeby badać alkomatem niektórych ... Nie żebym kogoś o coś podejrzewał... Ot... profilaktyka ;)
Lubię to! 2
Reklama
mieszkaniec Snowidzy
mieszkaniec Snowidzy29 września o 20:42
Nie może przeżyć, że już nie bierze z OHP kasy. A on się dobrze czuł? Całą sesję czytał gazetę i wreszcie się na koniec obudził.
Lubię to! 5
Kap
Kapmieszkaniec Snowidzy29 września o 22:46
WaZe,ze koledzy z Eb na kapustę przyjechali. Renia tez,
Lubię to! 2
Obserwator
Obserwator29 września o 20:42
Bera został zaorany w starostwie - taki wniosek można wyciągnąć po obejrzeniu tych filmików.
Lubię to! 7
Jaworzanin
Jaworzanin29 września o 20:00
brawo Pani radny Olchówka !!!!!!!!Dokładnie opisał co się dzieje .Dlatego hejterzy powiązani ze starostwem będą go niszczyć.
Lubię to! 4
Jaworzanka
JaworzankaJaworzanin29 września o 20:33
nic mi nie zostało z wypowiedzi radnego Olchówki , Zapamiętałam tylko wykrzykiwanie i wymachiwanie rękami . Czy nie można tego powiedzieć spokojnie? Czy tak powinien zachowywać się radny ?, przecież bycie radnym do czegoś zobowiązuje.
Lubię to! 10
jaworzanka
jaworzankaJaworzanka30 września o 18:46
a zachowanie Laskowskiego? To bycie starostą do niczego nie zobowiązuje??
Lubię to! 0
rozsądny
rozsądnyJaworzanka30 września o 20:16
starosta ze swoich zobowiązań się wywiązuje, a za cudze odpowiadać nie może
Lubię to! 3
też jaworzanka
też jaworzankaJaworzanka30 września o 21:26
masz racje bycie starostą oczywiście że zobowiązuje i to właśnie pokazał starosta . Spokój , rozwaga , nie wykrzykiwał , nie machał rękami , nie stukał w stół tak jak zrobił radny.
Lubię to! 4
Snowidza
Snowidza29 września o 18:13
Jeśli tak się zachowywał jako komendant OHP..... dno i 3 metry mułu . Żenada, kto go wybrał !
Lubię to! 8
Snowidza
Snowidza29 września o 18:08
Radny Olchówka najmniej merytorycznie, jak się nie ma argumentów pozostaje krzyk. Wstyd !!!!!!!!!
Lubię to! 11
Komediant
KomediantSnowidza29 września o 19:42
Jaki burak. Słoma z butów wystaje.
Lubię to! 7
D.
D.Snowidza30 września o 22:58
Ciekawe,kto jest taki elokwentny i złośliwy ze Snowidzy?
Lubię to! 0
Krycha
Krycha29 września o 18:02
Brawo panie skarbnik!!!! Bera zaorany :):):)
Lubię to! 6
R
RKrycha29 września o 20:05
Darek-szacunek
Lubię to! 6
Logiczny
LogicznyKrycha30 września o 09:22
Moim zdaniem takie podstawowe kwestie powinien burmistrzowi tłumaczyć skarbnik gminy, a nie skarbnik powiatu-budżet nie jest z gumy, a zadłużenie trzeba będzie spłacać i to w wyższej kwocie, niż się pożyczyło-dochodzą odsetki. Jeśli dziś-rok przed wyborami zadłuży się budżet na maxa, tylko po to aby w roku wyborczym było czym się pochwalić, to przez kolejna kadencje niewiele będzie można zrobić, poza spłatą wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
Lubię to! 1
Brawo skarbnik!
Brawo skarbnik!Krycha30 września o 09:29
trzeba sukcesywnie, przez całą kadencję, realizować inwestycje, wykorzystując na maxa bieżące dochody, a nie przez 3 lata konsumować dochody, a rok przed wyborami na hop-siup zadłużać budżet, aby zrealizować jakieś inwestycje, którymi będzie można się pochwalić
Lubię to! 2
zgubne zadłużanie
zgubne zadłużanieKrycha30 września o 13:16
Szkoda, że p.Darek nie jest skarbnikiem w naszej gminie-byłbym spokojny o nasz budżet. Czasami trzeba dosadnie ludziom wytłumaczyć jak to działa. W prywatnym budżecie też tak działa. Są tacy, co nie mają umiaru w wydatkach i zadłużają się, a potem przychodzi komornik. Za szkody dla gminy już niejeden odpowiedział. "O kłopotach finansowych Rewala zaczęło być głośno w 2014 r. Wcześniej gmina dużo inwestowała, stawiana była nawet na wzór, ale zarazem zaciągała pożyczki na inwestycje, jak się później okazało, także w parabankach. We wrześniu 2015 r. jej zadłużenie wzrosło do 146,2 mln zł, co stanowi niemal trzykrotność rocznego budżetu gminy. Rewalowi groził nawet zarząd komisaryczny, przed czym ostatecznie uchronił go program naprawczy rozpisany na ponad 20 lat." http://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,21984779,zarzuty-dla-wojta-i-bylego-skarbnika-gminy-rewal-wojt-odsuniety.html
Lubię to! 3
fala
fala29 września o 17:21
Jakie to prowincjonalne - kto komu tutaj służy?
Lubię to! 2
Polak
Polak29 września o 16:54
Wypunktowała pani Emiliana Berę doskonale. Udowodniła pani, że burmistrz rozminął się z prawdą na kilometr. Dzięki za tą ripostę.
Lubię to! 9
KZ
KZPolak29 września o 22:04
nie wiem czy to nazywać wypunktowaniem ale dla mnie ważne jest to że powiedziała jak było , spokojnie i bez złośliwości i podoba mi się też to że zwracała uwagę na potrzebę współpracy . Ja uważam że jak będzie współpraca powiatu i miasta to my mieszkańcy też na tym skorzystamy.
Lubię to! 7
Zenio
ZenioPolak1 października o 14:10
masz racje ja też uważam że to było super wypunktowane.I tyle na ten temat
Lubię to! 2
lolo brukselka
lolo brukselka29 września o 16:27
"Gwiazda Internetu" dobre :D
Lubię to! 6
kalarepa
kalarepalolo brukselka30 września o 14:06
mówią że gwiazdą jest burmistrz . Jest w internecie, w gazecie jaworskiej , w gazecie wydawanej przez urząd i jeszcze na dodatek jest telewizja chyba urzędu, radio plus i jeszcze e-legnickie. Niektórzy się boją że otworzą lodówkę a tam kto ?
Lubię to! 1
Pracownik UM
Pracownik UM29 września o 15:07
Bardzo brakuje nam Pani Wiceburmistrz Marii Piwko - była świetna merytorycznie i potrafiła wesprzeć w każdej trudnej sytuacji. Miała dla wszystkich pracowników czas, mieszkańców przyjmowała od wczesnych godzin rannych do późnego wieczora. Zawsze skuteczna!
Lubię to! 10
Miecio
MiecioPracownik UM29 września o 15:31
Ojej, wzruszyłem się. :(
Lubię to! 8
Autor
AutorPracownik UM29 września o 16:49
Zderzak takiego podejścia nie ma. Jest wyzuta z empatii.
Lubię to! 8
do autora
do autoraAutor29 września o 20:49
a właściwie do zderzaka , bo tak się sam nazwałeś,piszesz byle co aby tylko coś napisać
Lubię to! 0
Autor
AutorAutor30 września o 00:27
Napisałem prawdę. Porozmawiaj z urzędnikami. Ale nie z tymi z PO i SLD oraz Świdnicy.
Lubię to! 4
romek
romekPracownik UM29 września o 19:54
do pracownika UM."Punk widzenia zależy od punktu siedzenia!!!!!!!!!!!!!!!"
Lubię to! 0
ja
jaromek29 września o 20:12
czyżby byłeś z tych co często rozmawiał i donosił na współpracowników?
Lubię to! 1
drużyna G
drużyna Gromek29 września o 20:58
Tomek, Romek i Atomet
Lubię to! 4
interesant
interesantPracownik UM30 września o 14:26
zgadzam się , byłem jako interesant kilka razy u pani Marii .
Zawsze miała czas żeby mnie przyjąć , zawsze rozmawiała spokojnie z życzliwością , a co najważniejsze pomagała rozwiązać problem, nigdy nie buczała tak jak robią to teraz niektórzy.
Lubię to! 3
Reklama
Jaworzanin
Jaworzanin29 września o 15:05
pani Piwko. Przecież przez 12 lat!!!!!! była Pani v-ce burmistrzem .Wcześniej byla Pani radną Miejską a teraz powiatową łącznie 20lat!!!! w samorządzie.Problem świateł istniał jak Pani była v-ce burmistrzem ,Urbański burmistrzem ,a Laskowski starostą.Przecież wszyscy pochodzicie z jednej partii i przez tyle lat nie umieliście się ze sobą dogadać?? Wstyd!
Lubię to! 9
mieszkaniec
mieszkaniecJaworzanin29 września o 15:07
Bardzo dobrze się dogadywali i dzięki tej dobrej współpracy udało się zrealizować wiele inwestycji dla mieszkańców. Rozmów i współpracy co niektórzy mogą się od nich nauczyć.
Lubię to! 6
do jaworzanina
do jaworzaninaJaworzanin29 września o 16:04
dawno temu zlikwidowano tam światła jeszcze na długo przed tym zanim Urbański został burmistrzem ,a Laskowski Starostą, Nie pamiętam który burmistrz wyciął te światła ,ale wtedy uważali że tam nie są potrzebne światła. I tak nie były potrzebne do 2012 r. bo wtedy radny PO Gazdzicki zobaczył że trzeba zbudować na tym skrzyżowaniu . Urbański zgodził się na dołożenie z urzędu pieniędzy dla starostwa żeby zrobić , starosta był też za ale wygląda na to że to obecny burmistrz od 2015 r mówił że jest za ,ale tylko mówił, a dopiero w 2017 mówi nie.
Lubię to! 3
Jaworzanin
Jaworzanindo jaworzanina29 września o 19:47
czasami przeczytaj to co napiszesz. Światła zostały wyłączone dokładnie na samym początku kadencji URBAŃSKIEGO ponieważ nie spełniały określonych norm.Potem migały tylko jednostajnie na żółto. Pamiętam to dokładnie ponieważ światła zakłócały odbiór TV w naszej kamiennicy.Na spotkaniu Urbański obiecał ,że się tym zajmie, ale nawet nie wiedział ,że to jest w kompetencji powiatu.Spotkaliśmy się z Urbańskim jeszcze raz , (już wiedział ,że to zadanie powiatu) i na obiecankach się skończyło.To tyle.
Lubię to! 1
do Jaworzanina
do Jaworzaninado jaworzanina29 września o 20:23
no właśnie zastanów się co piszesz , a może lepiej spytaj radnego p.Koniaka ponoć mówił że to jeszcze przed p.Tomczakiem, ale lepiej spytaj a potem pisz , a nie piszesz o zakłóconym odbiorze TV.
Lubię to! 2
xDD
xDD29 września o 14:52
Szczerze mówiąc, to mnie te riposty wcale nie cieszą, ale bardziej smucą i niepokoją. Na marginesie, ta sesja rady wygląda jak wywiadówka. :-)
Lubię to! 5
jolka
jolkaxDD29 września o 20:55
to idz na sesje do Urzędu Miejskiego i tam dopiero zobaczysz co sie dzieje , powodzenia .
Lubię to! 3
jawor
jawor29 września o 14:43
Pięknie Panie Starosto. Opozycja zaorana.
Lubię to! 9
powiat
powiatjawor30 września o 07:07
panowie starostowie KLASA-tak trzymać-konkretnie, rzeczowo, pełne informacje, bez manipulacji faktami
Lubię to! 3
hehe
hehe29 września o 14:40
Cóż, aż chciałoby się powiedzieć parafrazując klasyka "jaka opozycja, taki jej lider".
Lubię to! 6
1
129 września o 14:26
jestem za a nawet przeciw..pieknie.
Lubię to! 1

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama
Reklama
Specjalizujemy się w szeroko pojętych Technologiach Internetowych, budujemy m.in. nowoczesne, responsywne strony internetowe i aplikacje webowe. Posiadamy Certyfikaty od Google i IAB Europe oraz od Microsoft Virtual Academy.

 

jawor24h.pl

Największy portal informacyjny w powiecie jaworskim. Znajdziesz tutaj najświeższe informacje, zdjęcia oraz filmy z Jawora i okolic.