Wtorek, 16.04.2024 199

 

Pliki cookies 17:17
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama

(FILM) Emilian Bera przedstawia założenia bezpłatnej komunikacji

Podczas październikowej sesji Rady Miejskiej w Jaworze burmistrz Emilian Bera przedstawił radnym założenia tworzonej bezpłatnej komunikacji miejskiej.

Radny Krzysztof Kowalczyk (23:48) postulował, aby podczas wyboru pojazdów zagwarantować, by były one dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Z kolei radny Krzysztof Detyna (31:52) pytał, czy Gminę Jawor na pewno stać na roczny wydatek około 400 tysięcy złotych na funkcjonowanie komunikacji. Prezentujemy wystąpienie burmistrza oraz obszerne fragmenty dyskusji.

Komentarze (177)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Lokalny transport zbiorowy
Lokalny transport zbiorowy19 października 2017 o 09:49
CZY GMINA JAWOR OPRACOWAŁA PLAN ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU PUBLICZNEGO TRANSPORTU ZBIOROWEGO I CZY POZYSKAŁA NA LOKALNY TRANSPORT ZBIOROWY-BEZPŁATNĄ KOMUNIKACJĘ JAKIEŚ ZEWNĘTRZNE ŹRÓDŁA FINANSOWANIA, CZY TEŻ ZAMIERZA SFINANSOWAĆ GO WYŁĄCZNIE ZE ŚRODKÓW WŁASNYCH? Zgodnie z informacją o wynikach kontroli przeprowadzonej przez Najwyższą Izbę Kontroli z dnia 18 kwietnia 2016 r. wynika, że polskie samorządy nie radzą sobie z wykonywaniem nałożonego przez ustawodawcę zadania dotyczącego publicznego transportu zbiorowego. Najwyższa Izba Kontroli w swoim raporcie wskazuje, że samorządy nie są zainteresowane organizacją zbiorowego transportu dla swoich mieszkańców. Jednostki samorządu terytorialnego zawężają swoje działania jedynie do administrowania transportem, a więc do wydawania pozwoleń i udostępniania przystanków komunikacyjnych dla ubiegających się o to przewoźników. Jednostki samorządu terytorialnego nie realizują obowiązku udostępniania mieszkańcom informacji na temat dostępnego na terenie danej gminy transportu publicznego. Na terenach najmniej rentownych przewozów pasażerskich coraz częściej główni przewoźnicy likwidują swoje sieci autobusowe. Stają się one dla firm nieopłacalne. W skutek czego, mieszkańcy zostają bez transportu publicznego. Seniorzy mają problemy, by dotrzeć do lekarzy specjalistów, studenci z mniejszych gmin i sołectw mają utrudnioną łączność z miejscowościami, w których studiują. Społeczność lokalna ma również problemy, by dotrzeć do swoich miejsc pracy itd. Artykuł 4 Europejskiej Karty Samorządu Lokalnego (Dz.U. z 1994 r. Nr 124, poz. 607) wskazuje, że obowiązek troski o podstawowe potrzeby zbiorowości lokalnej spoczywa na władzy będącej najbliżej obywateli, a więc gminie. O tym, że to gmina wykonuje wszystkie zadania samorządu terytorialnego, które nie zostały zastrzeżone dla innych j.s.t., wskazuje także Konstytucja RP w art. 164 ust. 3. Jednak, sposoby realizacji zadań publicznych pozwalają na współpracę gmin. Kooperacja zwiększa szansę na skuteczność podjętych działań, ale także, na uzyskanie źródeł finansowania projektu. Władze samorządu terytorialnego powinny przede wszystkim zbadać lokalne potrzeby przewozowe, przystąpić do opracowania Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego. Niestety, w niewielu samorządach taki plan jest opracowywany i wdrażany. Następnie, samorządy powinny wspólnie kooperować, aby na lokalnym terenie dla swoich mieszkańców zapewnić stały dostęp do komunikacji publicznej. Dobrą praktyką byłoby również korzystanie z potencjału przewoźników małych, lokalnych firm na terenie danej j.s.t. Poza tym, art. 5 Rozporządzenia WE nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady wskazuje wytyczne i szeroką paletę sposobów realizacji zadań z zakresu lokalnego transportu zbiorowego. Ważne jest, aby samorządy nie ograniczały się jedynie do minimum zapewnienia transportu publicznego dla mieszkańców. Coraz częściej te bardziej dynamiczne samorządy idą o krok dalej. Wprowadzają bezpłatną komunikację publiczną na swoich terenach. Rozbudowana sieć komunikacyjna to ograniczenie ruchu samochodowego, szkodliwej emisji spalin, korków, jak także eliminacja problemu związanego z brakiem miejsc parkingowych. A to z kolei staje się mocnym uzasadnieniem sięgania po różnorodne programy wsparcia i dofinansowania – krajowe oraz unijne. - Adam Snarski, 18 października 2017 r.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
drogowy transport pasażerski
drogowy transport pasażerskiLokalny transport zbiorowy19 października 2017 o 16:50
Rozporządzenie (WE) nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczące usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32007R1370
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
podatnik
podatnikLokalny transport zbiorowy19 października 2017 o 16:44
Jakie jest źródło finansowania tej darmowej komunikacji-pozyskano przez te 3 lata jakieś zewnętrzne źródła na to, czy też w 100% będzie to na nasz koszt-podatników, mieszkańców, czyli wyłącznie z budżetu gminy?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
efektywność działania
efektywność działania10 października 2017 o 09:39
3 lata myślenia i 1 linia autobusowa ;) A jaka jest zaplanowana intensywność kursów-co ile ten autobus będzie jeździł, o której godzinie i z jakiego miejsca odjeżdżał? Już to wiadomo, czy ta kwestia jeszcze jest w fazie "myślenia"?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
dualizm
dualizm10 października 2017 o 09:32
A czemuż to p.Bera najpierw podtrzymał w 2015 r. deklaracje współpracy ze starostwem w zakresie wspólnej realizacji tej sygnalizacji, a potem z nie zabezpieczył na nią środków w budżecie gminy i ostatecznie z tej deklaracji się wycofał? Nie rozumiem takiego postępowania-to w końcu zależy mu na tym aby ona była, czy nie?
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
Jaworzanin10 października 2017 o 09:00
12 lat myślenia , a sygnalizacji świetlnej jak nie było tak nie ma !!! Tylko pogratulować.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
tempo i efektywność pracy
tempo i efektywność pracyJaworzanin10 października 2017 o 09:50
3 lata myślenia i raptem powstał projekt wizualizacji modernizacji basenu letniego?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin 2
jaworzanin 2Jaworzanin10 października 2017 o 09:27
A o czym tu myśleć, skoro większość jaworzan nie chce tam sygnalizacji, nie podpisało tej petycji? Radny Barański to sobie o niej przypomina pod koniec kadencji?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
lll
lllJaworzanin10 października 2017 o 09:11
Spróbować zrobić rondo takie tymczasowe jak było w Legnicy koło Carrefoura - i zobaczyć czy się sprawdzi...Szybko, żeby rozładować ruch póki nie otworzą drogi krajowej. Pewnie spece od dróg będą wiedzieli jak to zrobić.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
;)
;)9 października 2017 o 20:32
3 lata myślenia i 1 linia autobusowa
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
:)
:);)10 października 2017 o 09:28
taka efektywność
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
RW
RW9 października 2017 o 11:04
Kowalczyk ma rację, żeby znów nie było tak, że wydamy kilkaset tysiecy do czegoś co nie będzie dostępne dla osób niepełnosprawnych, jak sławny szalet.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ewa
EwaRW9 października 2017 o 11:38
Kowalczyk nie ma racji bowiem nie można wydać do czegoś tylko na coś np przyjęcie za friko dla rodziny.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
RW
RWEwa9 października 2017 o 12:04
Ma rację, bo "bezpłatna" komunikacja powinna być dostępna dla wszystkich, czyli również dla niepełnosprawnych.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
Jaworzanin9 października 2017 o 09:22
ukazała się wydawana przez powiat gazetka. A w niej słaby artykulik podpisany ;Michał Lenkiewicz Naczelnik Wydziału Komunikacji i Drogownictwa w Starostwie Powiatowym w Jaworze. Więc mam pytanie do Starosty LASKOWSKIEGO. Czy był konkurs na stanowisko Naczelnika WKiDwSP. ?? A jak mimo wszystko jakby kiedyś był, to proszę odpowiedzieć jakie trzeba mieć wykształcenie żeby pełnić ważną funkcję Naczelnika od Komunikacji i Drogownictwa.
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
POlityka kadrowa
POlityka kadrowaJaworzanin9 października 2017 o 17:10
Jaworzaninie, jak już tak bardzo jesteś dociekliwy i interesuje Cię tematyka polityki kadrowej, to zapytaj burmistrza jak to się stało, że stanowiska i zatrudnienie w urzędzie i jednostkach podległych dostały osoby spoza Jawora, powiązane z PO, SLD, WS Ziemi Świdnickiej i EB Razem-jak znalazły się e ratuszu i jednostkach podległych i co stało się z jaworzanami, których miejsce zajęli?
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
:)
:)POlityka kadrowa9 października 2017 o 20:12
Wiaczesławie-zostaw sobie swoje uszczypliwości dla siebie i nie udawaj, że wiesz więcej niż faktycznie wiesz. Wyluzuj gościu.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Wiaczesław
WiaczesławPOlityka kadrowa9 października 2017 o 19:24
Napisał komentarz o starostwie, a już zaczęło się odwracanie kota ogonem i pisanie o złym Berze. Na marginesie - jak nie potrafisz jednego komentarza napisać (zamiast 3 - jeden po drugim), to nie wiem, czy bym Ciebie zatrudnił.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Wiesiek
WiesiekPOlityka kadrowa9 października 2017 o 18:21
sceptyku, w jakich okolicznościach dochodziło do rezygnacji ze stanowisk, przywilejów i zatrudnienia przez dotychczasowych wieloletnich pracowników-jaworzan, na których miejsca "weszły" osoby spoza Jawora, powiązane z PO, SLD, KW Ziemi Świdnickiej, EB Razem?
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaka to skala zjawiska?
jaka to skala zjawiska?POlityka kadrowa9 października 2017 o 18:13
sceptyku, ilu jaworzan zwolnił p.Bera w urzędzie i jednostkach podległych, by na ich miejsce zatrudnić ludzi spoza Jawora, powiązanych z PO, SLD, KW Ziemi Świdnickiej, EB Razem ?
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?
?POlityka kadrowa9 października 2017 o 18:11
sceptyku, jak do jaworskiego ratusza trafiły osoby: Monika Żmijewska (ze Strzegomia, zd. Markiewicz, zgłoszona była przez KW Wspólnotę Samorządową Ziemi Świdnickiej do Miejskiej Komisji Wyborczej w Strzegomiu powołanej załącznikiem 32 do Postanowienia Komisarza Wyborczego w Wałbrzychu z dnia 22 września 2014 r. We WSZŚ-w zarządzie działają też Lech Markiewicz-jako Z-ca Przewodniczącego WS Ziemi Świdnickiej), Lilla Gruntkowska-świdnicka kancelaria obecnie obsługująca UM Jawor i jednostki podległe, członek Rady Nadzorczej jaworskiej sp. Inwestycje-jako Członek Zarządu WS Ziemi Świdnickiej, http://wspolnotasamorzadowa.org/ludzie-wspolnoty/ , Izabela Sozańska, Tomasz Kościów (kandydował ze WS Ziemi Świdnickiej do rady powiatu świdnickiego z okręgu 1 http://swidnica24.pl/sa-kandydaci-z-castingu-2/ ), Jakub Jagiełło (były asystent Piotra Borysa z PO http://jawor24h.pl/jagiello-podinspektorem-ds-promocji-blaszczak-specjalista-gospodarki-wodno-sciekowej,8344,a.html), Waldemar Brykalski (rzecznik WS Ziemi Świdnickiej), Dawid Bania ze Strzegomia, który zasiadał obwodowej komisji wyborczej nr 18 z ramienia PO (http://bip.strzegom.pl/public/get_file_contents.php?id=310118) ?
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
D.
D.POlityka kadrowa9 października 2017 o 18:02
Niestety nie wszyscy mieli tyle szczęścia by znaleźć pracę w starostwie.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
sceptyk
sceptykPOlityka kadrowa9 października 2017 o 17:40
A gdzie niby pracuje była pani sekretarz E.U? Nie w starostwie może?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Monika
MonikaPOlityka kadrowa9 października 2017 o 17:16
sceptyku-albo masz zamiłowanie do fantazjowania, albo do kłamstwa, tak, czy siak daleko mijasz się z prawdą
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
sceptyk
sceptykPOlityka kadrowa9 października 2017 o 17:13
Jak to co? Pracują w Starostwie!
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
.
.Jaworzanin9 października 2017 o 11:29
na przesunięcia wewnątrz jednostki nie trzeba robić naboru.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
Jaworzanin.9 października 2017 o 12:48
sensacji tutaj nikt nie tropi, jeżeli już to KOLESIOSTWO.
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czytelnik
czytelnik.9 października 2017 o 12:00
Jeśli elektryk może być prezydentem, to chyba większych absurdów szukać nie ma co. Poza tym nie z woźnego, ale z wicestarosty na naczelnika. Prawo tego nie zabrania, więc sensacji nie wytropisz tu raczej.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
..
...9 października 2017 o 11:55
To można przesunąć kogoś z woźnego na dyrektora bez naboru?! Przecież to absurd.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
to ci sensacja
to ci sensacjaJaworzanin9 października 2017 o 09:42
A jakie trzeba mieć wykształcenie by być ministrem obrony narodowej albo ministrem infrastruktury? Albo prezesem PZU?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Maciek
Maciekto ci sensacja9 października 2017 o 10:10
Z założenia powinno się mieć doświadczenie i wykształcenie w tym zakresie. Nie chciałbym, aby mnie operował "lekarz", który studiował politologię, a wcześniej pracował na kasie.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
A.
A.Jaworzanin9 października 2017 o 09:40
Przez 8 lat Pan ML jako wicestarosta miał nadzór nad Wydziałem Komunikacji oraz Zarządem Dróg Powiatowych. To raczej naturalna kolej rzeczy - sprawdzona osoba.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jakie reguły?
jakie reguły?9 października 2017 o 08:33
Ja mam pytanie-kto będzie bawił się na balu sylwestrowym na koszt podatników, tj. na balu zorganizowanym w ECMEN za publiczne pieniądze? Skoro pójdą na to publiczne pieniądze, to wstęp będzie wolny dla każdego, czy tylko dla "wybrańców"?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Anka
Ankajakie reguły?9 października 2017 o 12:56
ten bal dla dzieci
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nie żartuj
nie żartujAnka9 października 2017 o 16:57
każdy jest czyimś dzieckiem, ale te są dość wyrośnięte
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Gregory
Gregoryjakie reguły?9 października 2017 o 10:33
Jakim znowu balu? Gdzie jest ogłoszenie?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do Gregory
do GregoryGregory9 października 2017 o 12:53
wątpię, żeby było ogłoszenie, bo chętnych byłoby za dużo, ale były zdjęcia z tego balu
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ejże
ejżejakie reguły?9 października 2017 o 08:45
To nie poszły na to żadne publiczne pieniądze? Odpłatność pokryła 100% kosztów?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Iza
Izajakie reguły?9 października 2017 o 08:40
Ten bal był za odpłatnością przecież.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Romek i Atomek
Romek i Atomek8 października 2017 o 13:24
Pan Krzysztof Kowalczyk na Burmistrza !!! Byłby o wiele lepszym Burmistrzem aniżeli LyLyan. Czyny nie Słowa. Lylyan pierwszy PRowiec. PełO weźcie zabierajcie się do Brukseli i tam realizujcie swoje liberalno - lewackie poglądy. Drodzy wyborcy pamiętajcie jak LyLyan wywindował sobie pensje. Burmistrz od skwerków. Najważniejsza decyzja LyLyana to zakup Limousine.
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ewa
EwaRomek i Atomek9 października 2017 o 12:30
Rację ma tylko nabywca ubezpieczenia pogrzebowego .
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
:D
:DRomek i Atomek8 października 2017 o 16:09
Pochwal się swoimi osiągnięciami. Niczym mądrym, poza obrażaniem wszystkiego i wszystkich, się tutaj nie wykazałeś. Byłeś z różańcem na granicy? :D
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wyborca
wyborcaRomek i Atomek8 października 2017 o 13:36
jak zmieni się ordynacja wyborcza i kandydatów będą mogły wystawiać tylko partie, to wybór będzie mały
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Gość ;)
Gość ;)8 października 2017 o 10:08
Sygnalizacja świetlna w Jaworze potrzebna w trybie pilnym! Komunikacja miejska w Jaworze wcale nie musi być bezpłatna. Postawić biletowany i zniżki dla emerytów, uczniów i po kłopocie!
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Kali
KaliGość ;)8 października 2017 o 10:30
21 tys jaworzan pod tą petycje się nie podpisało, więc nie jest za tym. Zresztą kto jak kto, ale p.Bera i członkowie EB Razem sami wiedzą, jak sami podeszli do ponad 1500 podpisów jaworzan za nowym nazewnictwem ulic. http://jawor24h.pl/rada-miejska-beda-ulice-kard-stefana-wyszynskiego-i-spacerowa,9680,a.html
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
z Jawora
z JaworaKali8 października 2017 o 13:34
Tak, uważam, ze skoro się nie podpisał, to nie chce-ja tak zrobiłem. Uważam, że są pilniejsze potrzeby, a tam nie mieszka aż tylu jaworzan, żeby był paraliż.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Maniek
ManiekKali8 października 2017 o 12:12
To że ktoś się pod petycją nie podpisał, wcale nie oznacza, że nie jest za sygnalizacją. Równie dobrze mogło go nie być w Jaworze itp.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
większość na nie
większość na nieGość ;)8 października 2017 o 10:21
wg mnie ta sygnalizacja wcale nie jest potrzebna-na 24 tys jaworzan, tylko 3 tys jej chce
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ot i co
ot i cowiększość na nie8 października 2017 o 12:43
i na dodatek prosili o podpisy ludzi jadących w autach którzy wcale nie są mieszkańcami Jawor .A czemu nie zbierali []podpisy za kiblem na Placu Wolności który kosztował aż 180 tys.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
taka prawda
taka prawda8 października 2017 o 08:55
ten ma władzę, kto dysponuje publicznym budżetem i publicznymi pieniędzmi, z których można sfinansować wiele działań i inwestycji, za które wyborcy będą wdzięczni
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
niestety
niestety8 października 2017 o 08:15
gdyby ta 1 linia została uruchomiona w 2015 r., to w w 2016 r. można by było pozyskać środki z UE i w 2017 r. rozszerzyć zasięg komunikacji miejskiej przy wsparciu środków unijnych-to wszystko dzieje się o 3 lata za późno
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
tempo wdrażania
tempo wdrażanianiestety9 października 2017 o 08:27
o 3 lata za późno
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
marne tłumaczenie
marne tłumaczenie8 października 2017 o 07:55
ograniczenia 50 tys km nie było by, gdyby osoba za to odpowiedzialna zgłosiła to ponad rok temu
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Panie burmistrzu
Panie burmistrzu8 października 2017 o 07:54
Ale przecież można postawić biletomaty przy przystankach dla ludzi spoza Jawora, aby płacili za siebie i nie będzie kupowania biletów u kierowcy-takie rzeczy można zaplanować. Dlaczego jaworzanie maja się cisnąć w autobusie i jeszcze sponsorować komunikację mieszkańcom innych gmin?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanka
jaworzankaPanie burmistrzu8 października 2017 o 09:44
Już widzę, jak jaworzanie będą cisnęli się w autobusie i tłumy z innych miejscowości. Bez przesady.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
koni
konijaworzanka9 października 2017 o 21:02
jak będzie tylko 1 linia i mało kursów, to będzie ścisk
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
o
ojaworzanka8 października 2017 o 10:02
a pamiętasz jak było w "14"? nie raz nie było jak wsiąść
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
prawo wspólnotowe
prawo wspólnotowe8 października 2017 o 07:48
to dlaczego gmina nie zgłosiła rok wcześniej, że chce pokonywać więcej, niż 50 km? kto zaniedbał obowiązki?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kolejne plany na przyszłość
kolejne plany na przyszłość8 października 2017 o 07:38
to wszystko, o czym mówi p.Bera, powinno zadziać się 3 lata temu
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzanin8 października 2017 o 07:35
O ten czym burmistrz mówi-jakie to "prawo wspólnotowe" go ogranicza, aby uruchomić więcej linii? Co prawo wspólnotowe ma do lokalnego transportu zbiorowego? I dlaczego mówi, że dopiero będzie chciał pozyskiwać środki z UE-to dlaczego do tej topy, przez 3 lata tego nie robił i co dla niego oznacza termin "niedługo"?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Veritas
Veritas6 października 2017 o 23:52
Lilian kto Ciebie wybrał ? Podpisujesz się pod projektami PESELU i obecnie PISU. PIERWSZY elektryku Ziemii jaworskiej gdzie ta uwolniona przez Ciebie energia ? Trzy lata rządów za Tobą i co ? Czy naprawdę myślisz, że te kilka skwerków zzamydli oczy wyborcom ? P.S. KOMPROMITACJA W STAROSTWIE BEZCENNE :-) JAK CHŁOPCZYK W KRÓTKICH SPODENKACH. TAK WŁAŚNIE WYGLĄDAJĄ ELYTY PEŁO ORAZ ICH ŁEKONOMIŚCI , KTÓRZY WRÓŻYLI KRACH POLITYCE PRORODZINNEJ REALIZOWANEJ PRZEZ OBECNY RZĄD. LYLYAN TYLKO ŻEBYŚ BARW NIE ZMIENIAŁ BO W PRZYSZŁYCH WYBORACH TO JUŻ RACZEJ NARÓD PEŁO PODZIĘKUJĘ DEFINITYWNIE :-)
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Nauczyciel
NauczycielVeritas7 października 2017 o 10:30
Nie powinieneś o tej porze spać po lekcjach w piątek? :)
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nagi król Ubu
nagi król Ubu6 października 2017 o 18:51
Mnie zastanawia jedno czy na ten "tani kabaret"dalej nabierają się obywatele? Z szumnie zapowiadanych inwestycji w zasadzie to...... kosze betonowe, ławki, kibel i ze 3 chodniki. Dworzec inwestycja państwowa czyli PiS. Mersedes inwestycja Strefy i umowa podpisana przez rząd Premier Szydło. Trasa S-3, droga DK-3 to GDDKIA a więc agenda rządowa. Limanowskiego DSDiK Wrocław. Ścieżka do Myśliborza - Starostwo. A więc gdzie 40 mln na Kościół Pokoju, hale widowiskowe, kino, basen czy tzw. "darmowa komunikacja", inwestorzy, budowane mieszkania, odrestaurowany zamek, wyremontowane kamienice w rynku, nowy stadion ? Oczywiście jest jeszcze 12 miesięcy do wyborów. Ale zapytam czy to wszystko można zrobić w rok ? No i przede wszystkim za co ???????????? Z kredytu ?????? A kto go da ? I z czego będzie spłacany? Z targów pieczywa - na które w większości przychodzą tubylcy? Targów, które obciążają znacząco budżet? No więc za co te igrzyska, "nagi królu"?
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jawor
Jawornagi król Ubu6 października 2017 o 22:45
A ja jestem ciekawy ile kosztuje obecna administracja porównując z poprzednią z wyszczególnieniem burmistrza, zastępcy itd. Jest to gdzieś dostępne ?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ja
jaJawor8 października 2017 o 10:55
a ja jestem ciekawa czy pobierają w urzędzie dodatki specjalne? i za co?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
dochody
dochodyJawor7 października 2017 o 08:51
a BIP urzędu
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
portal
portalnagi król Ubu6 października 2017 o 19:46
może warto by pomyśleć nad szerszym zasięgiem-jak dotrzeć do większej grupy mieszkańców?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
#
#nagi król Ubu6 października 2017 o 19:36
a pamiętasz sławne powiedzenie obecnego prezesa TVP Kurskiego "głu pi naród wszystko kupi". ."Ciemny lud" ogląda TVP i w to wszystko wierzy. A TY się zastanawiasz czy w Jaworze będzie inaczej ?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzaninnagi król Ubu6 października 2017 o 19:21
Nie wszyscy czytają ten portal, spora cześć jaworzan o nim nawet nie wie. Docierają do nich informacje z prasy lokalnej, FB burmistrza, jego radnych, znajomych. Są tacy, co wręcz myślą, że to burmistrz ściągnął do Polski-Jawora Mercedesa, buduje S3, remontuje DK3, remontuje dworzec PKP.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
fan
fan6 października 2017 o 14:22
53:11 minuta filmu z sesji. "Ameryka" mówi Burmistrz. No to już mamy również Trumpa. Teraz to już został mu tylko problem z Koreą Północną, bo miasto jak z "dzikiego zachodu" już mamy.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
pytam o delegacje?
pytam o delegacje?5 października 2017 o 23:56
ILE WYDANO NA DELEGACJE PANIE BERA? KTO KORZYSTAŁ Z DELEGACJI PANIE BERA? CZY TYLKO PAN KORZYSTAŁ Z DELEGACJI W TYM SAMYM CZASIE?
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
test
testpytam o delegacje?6 października 2017 o 17:27
zapytaj burmistrza w trybie dostępu do informacji publicznej i podziel się na tym portalu z uzyskaną informacją-zobaczysz, jaką dostaniesz odpowiedź od zastępcy burmistrza Agnieszki Rynkiewicz, bo w większości ona odpowiada na wnioski
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?
?pytam o delegacje?6 października 2017 o 01:40
Kierowca, Leszek, Monika, Emil.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Myślacy
Myślacy5 października 2017 o 22:07
Złotousty ...słowa ...słowa ..słowa ..a gdzie czyny ? 400 tys. Z budżetu na komunikację ? Oniegdaj kandydat na burmistrza EB chwalił i się że pozyska środki zewnętrzne ma realizację i zadań i na inwestycje gminne . Do tej pory chodniki i robi z NASZYCH podatków...(czynsze woda ścieki )....komunikacja darmowa ? Za NASZE pieniądze ? Więc jaka darmowa? Po czym ta komunikacja będzie jeździła ? Po drogach gminnych dziurawych ? Bez zatok autobusowych ? To jeszcze bardziej zakorkuje to miasto ....ludzie myślcie to.noe boli
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
taka prawda
taka prawdaMyślacy5 października 2017 o 22:16
ten ma władzę, kto dysponuje budżetem i publicznymi pieniędzmi, z których można sfinansować wiele działań i inwestycji, za które wyborcy będą wdzięczni
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
za igrzyska zapłaci każdy z was
za igrzyska zapłaci każdy z was5 października 2017 o 21:54
400 TYŚ KOMUNIKACJA, 12-14 MLN BASEN, CUKROWNICZA KOLEJNE KILKANAŚCIE MILIONÓW. Do tego nowe etaty w UM . A w drugą stronę zwolnienia z podatków dla niektórych firm. A więc skąd pieniądze na te zamierzenia? Odpowiedź jest prosta z kredytu. Który trzeba spłacać. A kto go spłaci? Mieszkańcy. W którym momencie? Przy okienku kasowym jak będą płacić za zwiększone rachunki za: wodę, ciepło, nieruchomości i inne opłaty lokalne. Skąd było 400 tyś na zamiatarkę? Z opłat za śmieci. Czy nie największych w regionie?
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
środki publiczne
środki publiczneza igrzyska zapłaci każdy z was5 października 2017 o 22:14
w co na to wybrani przez jaworzan radni? gdzie jest jakiś merytoryczny organ kontroli, poza RIO, które prawie nic mnie może?
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
taka prawda
taka prawda5 października 2017 o 20:48
ten ma władzę, kto dysponuje budżetem i publicznymi pieniędzmi, z których można sfinansować wiele działań i inwestycji, za które wyborcy będą wdzięczni
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
dystrybucja środków publicznych
dystrybucja środków publicznychtaka prawda5 października 2017 o 21:17
wg obserwacji w gminie rządzi PO+SLD+WS Ziemi Świdnickiej
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
obywatel hb
obywatel hb5 października 2017 o 19:15
ZP.271.16.2016 Jawor, dnia 28 lipca 2016r. INFORMACJA O WYBORZE OFERTY W związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „Opracowanie dokumentacji projektowej na termomodernizację z rozbudową Krytej Pływalni Słowianka”, na podstawie art. 92 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2015r. poz. 2164 z późn. zm.) zwanej dalej ustawą, informuję, iż w przedmiotowym postępowaniu jako najkorzystniejszą wybrano ofertę złożoną przez ARCHIPROJEKT Włodzimierz Banaś, ul. Marii Skłodowskiej-Curie 88, 59-301 Lubin z ceną 90 405,00 zł brutto. Uzasadnienie Wyboru oferty dokonano zgodnie z następującymi kryteriami: a) cena 95%, b) termin wykonania - 5%. Oferta złożona przez w/w Wykonawcę spełnia warunki określone w SIWZ i jest najkorzystniejszą ofertą wybraną spośród złożonych ofert (uzyskała najwyższą łączną liczbę punktów). Streszczenie oceny i porównanie złożonych ofert: Nr oferty Nazwa, adres Wykonawcy Cena brutto oferty w zł Termin płatności faktury Liczba pkt w kryterium „Cena” Liczba pkt w kryterium „Termin wykonania” Łączna liczba pkt 1. P.P.U.H. VITARO Jędrzejczyk Wojciech 00-754 Warszawa ul. Gagarina 32A/8 205 410 do 30 dni od daty otrzymania faktury 41,81 0 41,81 2. Metropolis Sp. z o.o. Sp. k. 70-240 Szczecin ul. Narutowicza 12 194 955 do 30 dni od daty otrzymania faktury 44,05 5 49,05 3. ARCHIPROJEKT Włodzimierz Banaś ul. Marii Skłodowskiej-Curie 88 59-301 Lubin 90 405 do 30 dni od daty otrzymania faktury 95 0 95 Nie wykluczono żadnego wykonawcy. Nie odrzucono żadnej oferty. Z poważaniem: z up. Burmistrza Agnieszka Rynkiewicz Zastępca Burmistrza Czy ktoś mógłby sprawdzić, czy to nie jest rażąco niska cena, i jak wygląda ta dokumentacja?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
inaczej
inaczejobywatel hb5 października 2017 o 20:32
ta dokumentacja nie jest wykorzystana-nie został rozpisany przetarg na termomodernizację z rozbudową Krytej Pływalni Słowianka, więc pytanie jest inne-czy ten wydatek był uzasadniony?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wydatek 2016 r.
wydatek 2016 r.inaczej5 października 2017 o 21:15
Mowa o wydatku w kwocie 90 405,00 zł z budżetu gminy za 2016 r. Do dnia dzisiejszego nie został rozpisany przetarg w oparciu o ta dokumentację.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Kierowca
Kierowca5 października 2017 o 18:36
Jeśli ma powstać darmowa komunikacja to tylko taka która obejmie cały Jawor a nie tylko wybrane dzielnice. Cmentarz, ul. Wiejska, od. Słowiańskie, os. Przyrzecze, Metalowców, itd.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Autor
Autor5 października 2017 o 14:46
to jeszcze jej nie ma? po necie tyle zdjęć burmistrza z autobusami, że myślałem, że kursują od dobrych 3 lat :)
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Plk
Plk5 października 2017 o 13:56
Starostwo, gdzie jest sygnalizacja świetlna?!?!?!?!?!1!! Wezcie sie do roboty!!1!!
19 Lubię to: 19
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wsd
wsdPlk7 października 2017 o 22:14
Baranowski pokazał aż nadto o co chodzi, ze "zrywem obywatelskim" w sprawie tzw. sygnalizacji.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
pucz
puczwsd7 października 2017 o 23:08
no cóż, jak to leciało? znowu z puczem mi nie wyszło... http://prostozmostu.pl/kompromitacja-joanny-muchy-spiewa-piesni-o-nieudanym-puczu-opozycji-w-sejmie-wideo,3269.html
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Won z parszywą hołotą
Won z parszywą hołotąPlk7 października 2017 o 16:25
Światła są potrzebne i radary na nich by było bezpieczniej wariaci lubią zapier..... Przez jawor Laskowski ma to w dupie bo tamtędy nie jeździ pewnie niebawem wyremontuje sobie drogę którą sam się buja dzień w dzień do dziadostwa a żeby nie wygrał na wyborach a po nich skończył na miotle w zlk i zamiatał swoje dziurawe drogi precz
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mowa nienawiści
mowa nienawiściWon z parszywą hołotą7 października 2017 o 20:09
do "Won z parszywą hołotą"-Czy Ty znasz tylko taki język? Nie potrafisz rozmawiać normalnie, bez agresji? zamiast zachęcać, zniechęcasz do siebie ludzi.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zwiększony ruch
zwiększony ruchWon z parszywą hołotą7 października 2017 o 18:07
za to zatrudnieni przez burmistrze ludzie ze Strzegomia i Świdnicy tamtędy dojeżdżają do ratusza
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Plk
PlkPlk5 października 2017 o 17:42
Nie bede go o nic pytal. Chce wiedziec kiedy Starostwo zrobi sygnalizacje swietlna!!1! To jest ich zakichane zadanie i maja to zrobic1!!!
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanka nr 2
jaworzanka nr 2Plk5 października 2017 o 19:24
plk Pochodzisz do sprawy egoistycznie. Światła są nie tylko w metropolii, jak złośliwie napisałeś/napisałaś. Oprócz zmotoryzowanych są piesi ze stażem np. 80-90 lat, są dzieci, czy mam dalej wymieniać? Ważna twoja wygoda, a czyjeś bezpieczeństwo już nie? Światła są potrzebne.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanka
jaworzankaPlk5 października 2017 o 19:18
do PLK A ja jestem pieszym i potrzebuję przechodzić przez jezdnie bezpiecznie. Światła są potrzebne.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jeżdzący
jeżdzącyPlk5 października 2017 o 17:53
jestem kierowcą z ponad 30 letnim stażem i uważam, że sygnalizacja w tym miejscu, zreąsztą w pozostałych miejscach w tym mieście jest NIE POTRZEBNA. Światła powodują WSTRZYMANIE ruchu i KORKI. Jeśli ktoś uważa, że to miasto dzięki światłom na skrzyżowaniu będzie miało rangę metropolii to gratuluję !
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do Plk
do PlkPlk5 października 2017 o 14:45
Ty weź coś, uspokój się, a najlepiej zapytaj burmistrza gdzie jest ten obiecany czynny basen letni, hala widowiskowa z kinem, remont zamku, i gdzie są te pieniądze na sygnalizację świetlną, jakie na piśmie deklarował w 2015 r.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Irek
Irek5 października 2017 o 13:20
ROK DO WYBORÓW !!! PIJAROWA ŚCIEMA AŻ CIEKNIE Z UST E.B. najlepiej niech to prowadzi spółka INWESTYCJE z ludźmi ze Strzegomia i Swidnicy w zarządzie.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
a co ze Słowianką ?
a co ze Słowianką ?5 października 2017 o 11:42
burmistrz w 2015 r zapowiadał wielką przebudowę basenu Słowianka i mówiono że nie można robić basenu letniego bo to teren zalewowy , a teraz przedstawia koncepcje basenu letniego, co już tam nie ma terenu zalewowego? Ta koncepcja to tak szybko na potrzeby zbliżjących się wyborów ? . A co z wielkim remontem "Słowianki ", miał przecież być tutaj dobudowany basen na zewnątrz . ? Czy ktoś za burmistrzem nadąży ?
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Anka
Ankaa co ze Słowianką ?5 października 2017 o 11:59
nie tylko mówił, ale wręcz rozpisał przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na termomodernizację z rozbudową Słowianki. Przetarg wygrała ta sama firma co zrobiła koncepcję na basen letni-ARCHIPROJEKT Włodzimierz Banaś, ul. Marii Skłodowskiej-Curie 88, 59-301 Lubin, kraj/woj. dolnośląskie. Cena wybranej oferty: 90.405,00 zł. Pytanie więc, co się stało z tą dokumentacją? http://www.jawor.bip.net.pl/?c=729
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
gospodarność
gospodarnośćAnka5 października 2017 o 12:38
Masz rację, za te 90.405,00 zł można było zrobić coś w 2016 r. dla jaworzan.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniecAnka5 października 2017 o 12:29
no to radni powinni pytać burmistrza ile zapłacił za koncepcję na ten baseny i ile za wykonanie dokumentacji na basen Słowianka. Przecież jak się robi dokumentację to po to aby zrobić daną inwestycję , przecież to my wszyscy płącimy za te koncepcje i dokumentacje które leżą sobie potem w szufladach bo nie wiadomo kiedy zostaną wykorzystane , bo narazie bardzo cicho o remoncie Słowianki . Jakby burmistrz płacił za te koncepcje i dokuentacje z własnych pieniędzy to niech sobie robi i niech leżą w szufladach , ale jak my za to płacimy to chcemy wiedzieć co dalej z tymi koncepcjami i dokumentacjami . Radni pytajcie i informujcie mieszkańców jak była odpowiedz burmistrza w tej sprawie.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
a jaka koncepcja następna
a jaka koncepcja następnaa co ze Słowianką ?5 października 2017 o 11:57
burmistrz zbiera podpisy za światłami na skrzyżowaniu powiatu a nie umie zebrać podpisów za tym co sam ma robić np. za darmową komunikacją ?. Chyba powinien pytać mieszkańców czy ma to zrobić , Ja to odbieram tak, że jak krytykują burmistrza za brak komunikacji to już mówi że będzie darmowa komunikacja, jak krytykują za basen to mówi że jest koncepcja basenu itd , ale kiedy to zrobi , bo przecież już 3 lata jego kadencji minęło i cicho o tym było a tu nagle jak 1 rok przed wyborami to są koncepcje i pomysły.A co z innymi obiecankami z kampanii wyborczej też zaraz będą koncepcje?
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkanieca jaka koncepcja następna5 października 2017 o 13:08
Masz rację!
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Zwolennik komunikacji
Zwolennik komunikacji5 października 2017 o 11:39
Nie było darmowej komunikacji miejskiej to źle. Bera mówi, że będzie. Przedstawia koncepcję, wyliczenia itp. - wrzask, że źle i po co za darmo. Podał koszt 400 tys. to wrzask, że za dużo. Przecież to wychodzi nieco ponad 1 tys. zł dziennie.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do marka
do markaZwolennik komunikacji5 października 2017 o 16:18
nie było darmowej komunikacji i jeszcze nie ma na razie tylko wielkie gadanie burmistrza . Ja nie mogę już go słuchać . Raz robi basen na Słowiance i tłumaczy że w parku basenu letniego nie można robić bo to teren zalewowy , a tera nagle już jest koncepcja na ten basen. Czyżby coś burmistrz zrobił i już ten teren nie jest terenem zalewowy.? Myślę że jak by coś zrobił to już dawno by się tym pochwalił i były by zdjęcia na taką okoliczność . Jak tego co burmistrz mówi można słuchać ? My umiemy myśleć a nie tylko słuchać raz takiej a raz innej wizji . Najpierw trzeba mieć jakiś plan i wizje co się będzie robiło a nie tylko skakać po sprawach które może będą lepiej odbierane bo idą wybory.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Marek
MarekZwolennik komunikacji5 października 2017 o 11:41
coś w tym jest. nigdy im nie dogodzisz, a jak już nie mają się do czego przyczepić to marudzenie, że prywatne kamienice się sypią. Już widzę, co by się działo, gdyby Bera dał kasę na remont prywatnych kamienic.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do Marek
do MarekMarek5 października 2017 o 13:31
Akurat nikt tu nie mówił o prywatnych kamienicach, tylko komunalnych - gminnych...
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniecMarek5 października 2017 o 11:52
Nie tylko prywatne się sypią. Nie tylko.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ja ich rozumiem
ja ich rozumiemMarek5 października 2017 o 11:49
Marku, to "im" to ludzie-mieszkańcy Jawora, wyborcy, więc trochę więcej szacunku. Ludzie piszą co czują, bo mają do tego pełne prawo. Niezaspokojonych potrzeb jaworzan od 3 lat jest ciągle bardzo dużo, p.Bera miał do dyspozycji 4 lata i 4-letni budżet, z którego można było zrobić wiele inwestycji. Wrzucanie realizacji wszystkich obietnic do tylko jednego-ostatniego przedwyborczego budżetu spowoduje konieczność zadłużenia gminy na następne kilka lat, a przez to zablokowanie pieniędzy na spłatę zadłużenia, zamiast na realizacje potrzeb jaworzan. Komunikacje miejską też można wprowadzić w różny sposób-mniej lub bardziej gospodarnie, dzięki czemu można wygospodarować środki także na inne zadania.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ania
Ania5 października 2017 o 11:29
A ja zapytam kto mądry postawił znaki zakazu zatrzymywania przy ul Chopina? Komu nagle zaczęło przeszkadzać? Bo dopiero teraz zrobiło się nieciekawie kiedy to rodzice dowożący dzieci do dwóch przedszkoli próbują znaleźć miejsce żeby zaparkować na kilka minut by zaprowadzić dziecko.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?
?Ania5 października 2017 o 17:01
A kto mieszka na Chopina?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do ?
do ??5 października 2017 o 19:31
Ja wiem, że osoba do której pijesz jest winna wszystkiemu łącznie z gradobiciem i dzisiejszą wichurą, ale to akurat jest droga powiatowa i zdaje się powiat robi organizację ruch :)
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
sladra
sladra5 października 2017 o 11:00
Przewiduję szybki upadek tego "historycznego przedsięwzięcia", a może raczej "histerycznego" (wybory tuż, tuż). W Jaworze była już kiedyś komunikacja miejska, i co ?..., padła mimo tego, że była płatna. Dawniej całą komunikację miejską obsługiwała tzw. "14" z MPK w Legnicy mimo, że nie było wtedy tylu prywatnych pojazdów. Trasa tego autobusu była wprost idealna i dodatkowo zapewniała stałe połączenie z Legnicą, gdzie i dzisiaj pracuje i uczy się wielu Jaworzan. Panie Burmistrzu !!!!, może trzeba najpierw było tak po cichu i bez tych fajerwerków spytać ile chciałoby MPK w Legnicy za przywrócenie tego połączenia. Myślę że połowę tej kwoty, którą zamierza wydać Gmina. Mieszkańcy Jawora niech się nie łudzą, że propozycja Gminy jest darmowa, bo gmina to mieszkańcy i zapłacone to zostanie budżetu Gminy, na który wszyscy mieszkańcy się składają. Oj coś podrożeje w zamian za darmową komunikację, albo czegoś się nie zrobi, np. dziurawych dróg gminnych.
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
.
.sladra5 października 2017 o 11:31
dokładnie. Trasa idealna, przystanki, godziny. Tylko myśli brak.Gdyby były robione konsultacje z mieszkaniami to by burmistrzowi podpowiedzieli.,
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do sladry
do sladry.5 października 2017 o 14:42
Może trzeba zlikwidować RIO, które ma niewielkie możliwości kontrolne-wcielić je do z NIK i wzmóc prawidłową kontroleęgmin, przede wszystkim pod kątem gospodarności wydatków na promocję gminy, która czasami wygląda w rzeczywistości jak promocja kandydata na burmistrza
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
..
...5 października 2017 o 13:34
Starosta musiałby być wtedy organem jednoosobowym(zarządem jednoosobowym jak wójt). Pamiętajcie,ze Starosta jest członkiem zarządu, przewodniczy temu zarządowi, ale organ jest kolegialny i tak tez podejmuje decyzje.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
sladra
sladra.5 października 2017 o 13:16
Masz też pewnie jakąś rację w tym co piszesz, ale powiedz jakie mechanizmy prawne stworzyć, aby kontrolować populistów, których działania za pieniądze publiczne sprowadzają się tylko do PR--u mającego na celu zapewnienie sobie następnej kadencji. Nie wiem czy zauważasz, że teraz każda gmina, czy też powiat wydaje darmowe gazetki gminne, samorządowe, czy jak się tam one zwą, (choć nie mieści się to w zadaniach powiatu lub gminy) a przedstawiana w nich rzeczywistość, to nieustające pasmo sukcesów i fotki włodarzy. Ja myślę, że to właśnie radni, bo na ich wybór masz największy wpływ, nie powinni do takiego populizmu dopuszczać, przy czym muszą to być radni z ja..mi, a takich jest niewielu, a jak już są, to robi się z nich pieniaczy.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wiedza
wiedza.5 października 2017 o 12:35
sladro-ja mam inne zdanie, wolę wiedzieć kogo wybiorę głosując. Dziś głosując na listy do powiatu nie wiesz tak naprawdę jacy są kandydaci na starostę z tych list.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
sladra
sladra.5 października 2017 o 12:25
Może i masz rację, bo u nas i tak może być, ale jednak upieram się przy tym aby to rada gminy wybierała wójta, czy burmistrza, bo wówczas organy te byłyby zależne od rady, a nie radni ich rodziny czy pociotki od wójtów(burmistrzów), którzy po wyborach rozdają karty choćby w kwestii zatrudniania w podległych włodarzom gmin jednostkach. Ale ogólnie fajnie się z tobą dyskutuje.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
gospodarnie
gospodarniesladra5 października 2017 o 11:11
Realizacja tego zadania oznacza, że jakieś inne t to miejsce nie zostanie zrealizowane, bo budżet to nie czarodziejski worek, a zadłużanie powiatu czy gminy dzisiaj będzie do spłaty w następnych latach-kosztem realizacji jakiś zadań. Skarbnik powiatu podczas udziału burmistrza na ostatniej sesji powiatu dość wyraźnie to wytłumaczył, każdy by to zrozumiał. p.Bera na realizację obietnic wyborczych miał 4 lata i do dyspozycji 4-letni budżet, przez 3 lata nie zrealizował żadnej a 3-letni budżet został "skonsumowany", to teraz-z jednorocznego budżetu na 2018 r., bez zadłużania gminy, nie będzie możliwa realizacja wszystkich obietnic naraz. Mogły być od początku kadencji sukcesywnie realizowane z budżetów tamtych lat i wtedy nie było by kumulacji realizacji wszystkich inwestycji w jednym roku-de facto wyborczym.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kodeks wyborczy
kodeks wyborczygospodarnie5 października 2017 o 12:14
sladro-zamiast ograniczać do 2 kadencji, lepiej zmienić zapisy dot. referendum o odwołanie burmistrza-uprościć tryb, wymagania. Obecnie referendum jest ważne, jeżeli udział w nim weźmie nie mniej niż 3/5 liczby biorących udział w wyborze odwoływanego wójta. Wójt zostanie odwołany, gdy spośród ważnych głosów więcej będzie za odwołaniem niż przeciw. Wiadomo, że podczas wyborów samorządowych ludzie chodzą głosować nie tylko na wójta, ale też na radnych, więc udział wyborców i ich zaangażowanie jest większe. Może lepiej w ogóle zrezygnować z minimalnej liczby głosujących i zostawić jedynie zapis, że o rozstrzygnięciu referendum decyduje to, czy więcej jest na tak, czy na nie. Podejrzewam, że przy takim zapisie udział głosujących samoczynnie się zwiększy.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mam inne zdanie
mam inne zdaniegospodarnie5 października 2017 o 11:52
ograniczenie kadencji do 2 będzie miało ten skutek, że burmistrzowie i wójtowie będą starać się tylko w pierwszej, aby załapać się na następną, a w drugiej już tego robić nie będą, bo nie będą mieli już ku temu motywacji
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
sladra
sladragospodarnie5 października 2017 o 11:42
Zgadzam się z tobą w całej rozciągłości, dodam tylko, że całe zło tkwi w tym, że to nie rada gminy wybiera wójta, burmistrza czy prezydenta. Uważam, że zmiany wprowadzone przez ustawodawcę, aby to wszyscy mieszkańcy wybierali te organy gminy były złe. Zauważ, że tak na prawdę, to działalność tych organów, już na drugi dzień po wygraniu przez nich wyborów skupia się na tym jak zapewnić sobie drugą, czy kolejną kadencję. Rada gminy nie ma w tym zakresie nic do powiedzenia. To robi się wszystko po publikę, czyli nie realizuje się zadań niepopularnych ale niezbędnych, ale robi się różne masowe imprezy, czy inwestycje które przekraczają możliwości finansowe gmin, inaczej mówiąc zadłuża się je. Wiadomo, można takiego wójta, czy burmistrza odwołać w referendum, ale te przeważnie nie są skuteczne z uwagi na niski udział w nich mieszkańców Uważam, że pewnym wyjściem z tego pata mogłoby być ograniczenie kadencji do maksymalnie dwóch, może wówczas, bark perspektywy na kolejne kadencje pozwoliłby włodarzom gmin na podejmowanie racjonalnych, a nie populistycznych decyzji. Żeby nie być złośliwym, ta uwaga nie dotyczy tylko Burmistrza Jawora. Podobnie bywa w innych gminach czy miastach.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
amator filmów
amator filmów5 października 2017 o 10:53
panie kamerzystko, chciałem obejrzeć całość bo temat ciekawy, ale się nie da. zamiast tego, co mówi burmistrz i radni słychać tylko pana operacje przy kamerze, zwłaszcza po przejściu na tył sali. stuki, puki, szumy itp. nie można postawić kamery, włączyć nagrywania i zostawić? nie musi pan robić przybliżeń, oddaleń itp, bo one nic nie dają kiedy nic nie słychać oprócz huków. nie dość, że mikrofon ledwo łapie dźwięk, to jeszcze pan się tłucze przy tej kamerze. przy okazji to mikrofon panu wchodzi w kadr, bo często go widać u góry ekranu. nie wiem też czy korzysta pan ze statywu, ale mało profesjonalnie to wygląda jak pan nagrywa pod kątem, albo rusza kamerą, albo nie trafia w aktualnie wypowiadającą się osobę. proszę poćwiczyć.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
obserwator
obserwator5 października 2017 o 10:15
Przychód z biletów przy bardzo dużym obłożeniu? ok 15 tys. zł rocznie /za burmistrzem/ ? Może ktoś mi wyjaśni jak to się liczy? Zakładając, tylko zakładając, że bilet kosztowałby 2 zł - to ok 250 dni x 5 kursów, co daje UWAGA obłożenie ok 6 /słownie SZEŚĆ/ osób / kurs. Doprawdy bardzo duże obłożenie. Chyba, że coś przeszacowałem, lub mała "nieścisłość". Żeby nie było nie jestem przeciwny komunikacji jako takiej.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
x
xobserwator5 października 2017 o 10:45
Pojedzie kilka, kilkanaście osób, a koszty duże. Tłumów nie będzie.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
matematyk
matematykobserwator5 października 2017 o 10:45
podobno autobus ma kursować 2x dziennie. przy założeniu, że takich dni będzie 250, a każdym kursem jechać będzie 15 osób, a cena biletu to 2 zł to właśnie wychodzi 15 tyś. za bilety rocznie.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
obserwator
obserwator5 października 2017 o 09:55
"Nie ma połączenia ze Starym Jaworem", czy na pewno, a PKS i kursy do Legnicy przez Stary Jawor?
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Aa
Aaobserwator5 października 2017 o 10:46
A na dodatek szynobus
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanka
jaworzanka5 października 2017 o 09:29
A co z budynkiem po dawnej Szkole Podstawowej nr 1? Czy burmistrz ma jakiś pomysł na wykorzystanie go? Czy pozwoli mu zniszczeć?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
osoby niepełnosprawne
osoby niepełnosprawnejaworzanka5 października 2017 o 11:34
Dlaczego burmistrz nie przystosowuje gminnych obiektów użyteczności publicznej do osób niepełnosprawnych? Dlaczego oddana do użytku niedawno wyremontowana toaleta publiczna nie została przystosowana do osób niepełnosprawnych? Dlaczego uruchomiony żłobek na Przyrzeczu nie został przystosowany do osób niepełnosprawnych?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do Od Gregory
do Od Gregoryosoby niepełnosprawne6 października 2017 o 08:45
Tam jest PRZEDSZKOLE, nie ŻŁOBEK!!!
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
od Gregory
od Gregoryosoby niepełnosprawne5 października 2017 o 16:01
bo dzieci w wieku 7 lat ze schodami sobie radzą, ale żłobkowe już nie-no to logika, jak to by powiedział jeden ze skarbników
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Gregory
Gregoryosoby niepełnosprawne5 października 2017 o 14:47
Przedszkole, nie żłobek. A jeszcze do czerwca była tam szkoła podstawowa. I jakoś nikomu nie przeszkadzały schody...
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniecosoby niepełnosprawne5 października 2017 o 11:38
Może jakby burmistrz przez chociaż 1 dzień musiał poruszać się po jaworze na wózku inwalidzkim, zamiast swoją służbową limuzyną, to by inaczej zaczął patrzeń na wiele rzeczy, z którymi na co dzień borykają się osoby niepełnosprawne, starsze, schorowane, z małymi dziećmi.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
fala
falajaworzanka5 października 2017 o 09:39
Tam przeniesie się MOPS na okres remontu ich budynku
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
proste
prostefala5 października 2017 o 22:50
ja mam pomysł na byłą dużą 1
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
poinformowany
poinformowanyfala5 października 2017 o 16:35
to nieprawda, mops zostanie na swoim miescu. rozważali przeniesienie, ale zrezygnowali z tego. nadal nie wiadomo co bedzie w byłej jedynce.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
rzecznik praw obywatelskich
rzecznik praw obywatelskichfala5 października 2017 o 11:29
teraz w MOPS jest uruchomione tylne wejście bezpośrednio na parter, gdzie jest obsługa podopiecznych, bez żadnych barier architektonicznych (schodów), z którego korzystają osoby niepełnosprawne, a budynek po dużej jedynce nie jest do tego przystosowany-aby dostać się na parter trzeba pokonać strome schody. Kto to wymyślił, aby tam przenosić MOPS?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Gregory
Gregoryfala5 października 2017 o 11:25
A teraz w MOPSIe jest winda? Przecież wyraźnie napisano: na czas remontu obecnego budynku MOPSu!
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
co?!
co?!fala5 października 2017 o 10:22
przecież tam nie ma windy, a kto jak kto, ale MOPS powinien spełniać wymagania ustawowe w tym zakresie!
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
Jaworzanin5 października 2017 o 09:04
czytam i oczom nie wierzę.Ludzie czy wy jesteście na pewno normalni? Przecież parę dni temu był histeryczny atak na burmistrza za to ,że nie ma bezpłatnej komunikacji. Teraz kiedy ma być znowu są ataki ,że za drogo, że nie wiadomo czy potrzebni itd. Normalni ludzie tak nie postępują.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?!
?!Jaworzanin5 października 2017 o 09:15
przecież dopiero co burmistrz na wiele zgłaszanych przez mieszkańców i radnych pilnych potrzeb jaworzan opowiadał, że chciałby zrobić dużo, ale budżet mu na to nie pozwala, stać go zaledwie na skwerki, a tu nagle się okazuje, że jest 400 tys zł na komunikację?!
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
też jaworzanin
też jaworzaninJaworzanin5 października 2017 o 09:12
Ja jestem za komunikacją, ale uważam, że 400 tys zł jest zdecydowanie za wysokim kosztem, można było zrobić to wcześniej i gospodarniej. Nie wyzywaj ludzi od nienormalnych za to, że mają uzasadnione uwagi.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Rozrzutność
Rozrzutność5 października 2017 o 01:06
400 tys. zł to spora suma. Ile ZLK ma od gminy na remonty rocznie? 200 tys? a tyle budynków się wali.
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Z bloku
Z blokuRozrzutność5 października 2017 o 08:00
Niby tak, ale mieszkańcy osiedli, sami sobie płaca za remonty. Z funduszu remontowego, a nawet zaciągają kredyty żeby zrobić termomodernizację czy inne drogie remonty. Też są mieszkańcami miasta, płaca podatki itd. a im nikt nic nie remontuje. Nikt nie pyta czy ich na to stać, a przecież nie jest tak,że w blokach tzw. spółdzielczych mieszkają sami krezusi. Płacimy za koszenie trawy, za sprzątaczki, za remonty, jeśli któryś blok tego nie robi to podupada i tyle.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ty z bloku
ty z blokuZ bloku5 października 2017 o 11:31
a my w budynkach z gminy to nie płacimy za sprzątanie , za oświetlenie , za koszenie , za srzątaczki , za byle jakie remonty itd. ? kto za nas płaci ? co piszesz takie głupoty.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
różnica
różnicaZ bloku5 października 2017 o 08:28
mieszkańcy bloków należących do SML-W nawet płacą na oświetlenie na osiedlach, a za oświetlenie na osiedlu domków jednorodzinnych płaci gmina, czyli wszyscy mieszkańcy, też Ci mieszkający na osiedlach spółdzielczych
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Marek
Marek5 października 2017 o 00:05
Szczerze mówiąc mam wątpliwości czy komunikacja miejska jest w Jaworze potrzebna. Jawor nie jest wielkim miastem. Tak naprawdę całe miasto można przejść w pół godziny. Do tego prawie każdy ma własny samochód, w wielu domach nawet więcej niż jeden. Prawie każdy ma rower. Więc problemu transportu nie ma. Oczywiście zawsze zdarzą się pojedyncze, starsze osoby bez własnego transportu np. w Starym Jaworze (właściwie tylko stamtąd jest daleko do centrum miasta), tylko ile takich osób jest? Wydaje mi się, że problem z dostaniem się takich osób do urzędu czy lekarza rozwiązałby chociażby samochód MOPS-u, który pomagałby osobom, które zgłosiłyby taką potrzebę. Koszt tego byłby zdecydowanie mniejszy. Bo ta komunikacja wcale nie będzie tak mało kosztować jak na majątek naszego Jawora, a jest wiele pilniejszych rzeczy. Jak choćby sypiący się zamek, bo jak się coś zawali to już tego nie odbuduje. A obawiam się, że tą komunikacją nie będzie jeździło zbyt wiele osób. Bo jak ktoś ma swoje auto, to będzie wolał nim jeździć.
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mama malucha
mama maluchaMarek5 października 2017 o 09:31
Moim skromnym zdaniem potrzebny jest jescze jeden żłobek. Bezwzględnie!
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
przedsiębiorczość
przedsiębiorczośćmama malucha5 października 2017 o 10:32
We Wrocławiu powstają modułowe żłobki i przedszkola na wolnych powierzchniach zlokalizowanych w okolicy zakładów pracy i szkół, nawet na boiskach. To kwestia przedsiębiorczości ludzi. Wrzuć w net hasło przedszkole modułowe, a zobaczysz jak to działa.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Czarek
CzarekMarek5 października 2017 o 09:04
Tak, zróbmy z MOPS-u jeszcze radio taxi dla seniorów. A może by tak innym, typowym pierdzistołkom ustalić grafik i będą ich wozić rykszami w parach na zmiany? Dla zdrowia warto ruszyć cztery litery bo niektórzy są tam wręcz przyspawani od lat do swoich stanowisk.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzaninMarek5 października 2017 o 08:35
a jak mieszkańcy innych gmin będą chcieli jeździć za darmo tym transportem, to niech za nich zapłaci ich gmina, a nie mieszkańcy Jawora
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
odpłatność
odpłatnośćMarek5 października 2017 o 08:33
Ja jestem za tym, aby była w Jaworze komunikacja, bo to zmniejszy ruch na jaworskich ulicach i nie będzie potrzebnych tyle parkingów, jak część mieszkańców przesiądzie się z samochodu na transport zbiorowy, ale nie podoba mi się, że za darmo (na koszt jaworzan) będą jeździli też ludzie nie mieszkający w Jaworze-oni powinni ponosić odpłatność za przejazd. Można to uregulować w uchwale rady gminy jako dopłaty do zbiorowego transportu dla mieszkańców Jawora i w oparciu o ta uchwałę wydać wszystkim jaworzanom jakieś Karty upoważniające do bezpłatnego transportu.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
emeryt
emerytodpłatność5 października 2017 o 11:42
Aniu, to że Ciebie stać na samochód i jeżdżenie nim (banzynę), nie oznacza, że wszyscy jaworzanie mają tak samo. Trochę empatii dla innych. W Jaworze mieszka dużo osób ubogich, emerytów i rencistów, którzy z tej komunikacji będą korzystały, bo jak może się orientujesz emerytury i renty w Polsce nie są wysokie, nieliczne osoby mają wyższe dochody i nie wszystkim zdrowie pozwala na dorabianie do emerytury.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ania
Aniaodpłatność5 października 2017 o 11:37
A kto mając własne auto będzie chciał jeździć komunikacją. No ja nie. Chyba że raz do roku w drodze wyjątku.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kierowca
kierowca4 października 2017 o 23:48
Zanim puścicie autobusy na Jawor zróbcie zatoczki dla tych autobusów bo to spowoduje większe korki.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
amba
ambakierowca5 października 2017 o 16:42
no właśnie, czy ktoś o tym w ogóle pomyślał?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
Jaworzanin4 października 2017 o 23:39
A tylko słowo o basenie w parku. Jest to zbedna inwestycja, ponieważ generować bedzie tylko koszty a użyty bedzie przez mieszkańców dwa miesiące w roku jak bedzie pogoda. Lepiej zrobić w niecce basenu skejtpark lub zaadoptować na amfiteatr. A jerzeli mieszkańcą zależy na basenie lub chodzi o wywiązanie sie z obiernic wyborczych to lepiej zainwestować w słowiankę , przykładowo powiekszyć obiekt.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
o czym Ty mówisz?
o czym Ty mówisz?Jaworzanin5 października 2017 o 07:52
Burmistrz przez 3 lata na ten temat z mieszkańcami nie rozmawiał, a teraz, jak kadencja dobiega końca, to pokazał im raptem wizualizację modernizacji starego basenu. Rozmowy-konsultacje z mieszkańcmi, czy modernizować stary, czy rozbudowywać Słowiankę należało przeprowadzać na początku 2015 r., w drugiej połowie 2015 r. opracować dokumentację projektową, a w 2016 r. zrealizować inwestycję.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
gospodarnie
gospodarnieo czym Ty mówisz?5 października 2017 o 10:44
Tym bardziej, skoro p.Bera na realizację obietnic wyborczych miał 4 lata i do dyspozycji 4-letni budżet, przez 3 lata nie zrealizował żadnej a 3-letni budżet został "skonsumowany", to teraz-z jednorocznego budżetu na 2018 r., bez zadłużania gminy, nie będzie możliwa realizacja wszystkich obietnic naraz. Mogły być od początku kadencji sukcesywnie realizowane z budżetów tamtych lat i wtedy nie było by kumulacji realizacji wszystkich inwestycji w jednym roku-de facto wyborczym.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
Jaworzanino czym Ty mówisz?5 października 2017 o 10:26
Mnie nie interesuje kto ma teraz kadęcje a kto kolejny, miasto jawor i tak dalej musi trwać i sie rozwijać, tylko trzeba uważać na budżet i mierzyć siły na zamiary. A że ostatnio pachnie kiełbasą wyborcza to znaczy że chyba się wybory zbliżają, bo tak szczerze zbytnio nie wiem kiedy są, ale już chyba niedługo.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Paweł
Paweł4 października 2017 o 23:23
Panie burmistrzu do nowego dworca pkp mógłby Pan załatwić z Urzedem Marszałkowskim zlecenie Kolejom Dolnośląskim bezpośredniego połączenia Jawora z Wrocławiem. Przykładowo Legnica/Jawor/Strzegom/Jaworzyna Śl/Wrocław główny. Na takie połączenie czeka wielu chętnych studętów, pracowników i osób chcących dostać się bezpośrednio do Wrocławia. Aktualnie trzeba jechać szynomusem z przesiadką w Legnicy lub w Jaworzynie, co zabiera zbyt dużo czasu.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Gaweł
GawełPaweł5 października 2017 o 08:02
Pawle, burmistrz do dworca PKP i połączeń nie ma nic, to nie jest majątek gminy, tylko PKP i ro nie burmistrz remontuje budynek dworca, czy ustawia połączenia kolejowe, tylko PKP. Grupa PKP to grupa kapitałowa powstała w 2001 na podstawie ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe uchwalonej 8 września 2000 roku. Jednostką dominującą w grupie i posiadającą udziały we wszystkich spółkach holdingu jest właśnie spółka Skarbu Państwa PKP S.A. W skład grupy wchodzi spółka PKP S.A. oraz kolejowe spółki przewozowe, spółki zarządzające infrastrukturą kolejową, a także inne podmioty prawa handlowego, świadczące usługi poza rynkiem kolejowym.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Pawel
PawelGaweł5 października 2017 o 19:40
Dobrze by sie stało gdyby sie tym zainteresowali. Poniewaz bardzo jest potrzebne te połączenie. Szynobusy maja tą przewage nad busami ze zawsze przyjada, wejdzie o wiele wiecej osób i nie stoją w korkach na autostradzie i są bezpieczniejsze. A z tymi busami to nieraz przejedzie nie zatrzyma sie bo juz zaawalony ludzmi lub nie zabierze wszytkich bo limit miejsc i rob co chcesz. A tym bardziej ze kd maja miec 11 nowych skladów na dniach
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ha ha
ha haGaweł5 października 2017 o 18:59
Poczytają komentarze i zaraz usłyszymy o kolei do Wrocławia
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
pasażer
pasażerGaweł5 października 2017 o 11:25
To nie ma się co dziwić, że pasażerowie podróżujący z Jawora do Wrocławia i z Wrocławia do Jawora przesiedli się z pkp na inne środki komunikacji. Dziś każdy ceni sobie czas podróży i komfort jazdy-bez przesiadek. Do tego doszła jeszcze konieczność przesiadania się w Jaworzynie Śląskiej, gdzie na następny pociąg trzeba było czasami długo czekać, albo wręcz nie było już żadnych połączeń do Jawora. Nie było tam też poczekalni-ludzie czekali w różnych warunkach atmosferycznych. Busy odjeżdżają z Jawora do Wrocławia i odwrotnie z kilku dogodnych miejsc i o kilkunastu dogodnych porach.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
rozsądny
rozsądnyGaweł5 października 2017 o 11:06
Pomijane bo przez Jawor do Legnicy jest jakieś 100 kilometrów a przez Środę Śląska 65 km i tam jest prędkość 160 km/h na całej długości
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Gaweł
GawełGaweł5 października 2017 o 10:25
Tu się z Tobą zgadzam, to, że Jawor nie ma bezpośredniego połączenia PKP z Wrocławiem, to jest bolączką jaworzan od wielu lat. Od wielu lat nasze miasto pomijane było w ustaleniach komunikacyjnych na trasie Wrocław-Legnica. Widać nie mieliśmy odpowiedniego wsparcia w tym zakresie.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Paweł
PawełGaweł5 października 2017 o 10:17
Wiem ze to nie jest majątek gminy tylko pkp, ale jeżeli Pan burmistrz tak się chwali tym remontem a nie ma nic do tego, to przynajmniej niech porozmawia z marszałkiem wojewodztwa bo to on zleca koleja dolnośląskim przewozy. A KD a pkp to dwie trochę różne sprawy. Chodzi mi tylko o to że Pan burmistrz mógłby sie za tym wstawić tylko tyle, poniwaz naprawdę przydałoby sie takie połączenie.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Z Jawora
Z Jawora4 października 2017 o 23:06
To jest kpina z mieszkańców. 400 tyś na komunikację, 100 tys/miesięcznie koszt obsługi basenu ( o ile będzie, w co wątpię bo jie ma ma to jak dotad pieniędzy)do tego rosnące zadłużenie wynikające z niegospodarnosci i zapowiedzi niby realizacji inwestycji aby wygrać następną kadencję ( liczę ze wyborcy sie nie dadzą nabrac na tę ściemę) . To wszystko co serwuje się mieszkańcom i co dostaniecie w zamian ..... podwyżkę wody śmieci itp zaraz po wygranych wyborach, takie pi-ar owe zagranie
16 Lubię to: 16
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
&
&Z Jawora5 października 2017 o 08:04
radni niech podsumują, jak w tym okresie zadłużono gminę
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Krtstian
Krtstian4 października 2017 o 22:55
Wydaje mi się że Jawor jest za mały na darmową komunikacje miejska, a ze starego jawora prawie do centrum czyli "Jawor dworzec główny" można jechać szynobusem.
13 Lubię to: 13
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworski kierowca
jaworski kierowca4 października 2017 o 22:50
Wszystko wyreżyserowane. Ciekawe skąd burmistrz na to wszystko weźmie pieniądze.
15 Lubię to: 15
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniecjaworski kierowca5 października 2017 o 10:09
Później okaże się się, że miały być, ale nie ma.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
skąd
skądjaworski kierowca5 października 2017 o 08:05
a to radni nie zapytali o źródło finansowania?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
no więc słucham
no więc słuchamskąd5 października 2017 o 16:02
a gdzie Ty masz w budżecie paragraf "zieleń"? Zabrano ZLK, czy skąd?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Autor
Autorskąd5 października 2017 o 14:51
No jak nie? Przesunięcie z pieniędzy przeznaczonych na zieleń. Uważniej sluchaj materiału wideo.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.